نخست وزیر ایتالیا و کابینه وی سوگند یاد کردند

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: نخست وزیر جدید ایتالیا و کابینه وی امروز در کاخ ریاست جمهوری و در مقابل جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کردند.

نخست وزیر ایتالیا و کابینه وی سوگند یاد کردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، متئو رنتسی، نخست وزیر جدید ایتالیا و کابینه وی امروز (شنبه) در کاخ ریاست جمهوری و در مقابل جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کردند.

رنتسی که امیدوار است دولت جدید ایتالیا بتواند تا سال 2018 میلادی به کار خود ادامه دهد بلافاصله پس از سوگند کار خود را شروع کرد.

وی پیش از ادای سوگند در این باره در جمع خبرنگاران تاکید نموده بود که از صبح شنبه هر کاری را که برای بهبود شرایط کشور ضروری است انجام خواهد داد. مجلس ایتالیا نیز قرار است روز دوشنبه به دولت جدید رای اعتماد بدهد.

رنتسی سومین نخست وزیر ایتالیا خواهد بود که توسط ناپولیتانو و بدون برگزاری انتخابات مسئول تشکیل دولت جدید ایتالیا خواهد شد. ماریو مونتی و انریکو لتا نیز پیش از رنتسی مسئول تشکیل دولت ایتالیا شده بودند ولی توفیق چندانی برای خارج کردن اقتصاد این کشور از رکود به دست نیاوردند.

ایتالیا از اواسط 2011 میلادی تاکنون با رکود مالی روبرو شده که این طولانی ترین بحران مالی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود. رشد مالی ایتالیا در 5 سال گذشته بیش از 7 درصد کاهش داشته و تولیدات صنعتی این کشور نیز با افت 25 درصدی روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 456

به "نخست وزیر ایتالیا و کابینه وی سوگند یاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا و کابینه وی سوگند یاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید