نخست وزیر مالزی خواهان بازنگری در پیمان تجاری ترانس پاسیفیک شد

به گزارش تور بالی اندونزی، نخست وزیر مالزی ضمن مخالفت با پیمان تجاری ترانس پاسیفیک، خواهان بازنگری اساسی در این قرارداد بین المللی شده است.

نخست وزیر مالزی خواهان بازنگری در پیمان تجاری ترانس پاسیفیک شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در سخنانی تاکید نمود: پیمان تجاری ترانس پاسیفیک به ضرر اقتصادهای کوچکتر مثل مالزی است و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در مصاحبه با روزنامه نیکی ژاپن گفت: پیمان تجاری ترانس پاسیفیک در شکل فعلی به ضرر اقتصادهای کوچکتر مثل مالزی است. این پیمان تجاری که شامل ژاپن و کاناداست باید سطح توسعه در کشورهای مختلف را مد نظر قرار دهد. به اقتصادهای کوچکتر و ضعیف تر باید این شانس داده گردد تا از محصولات خود دفاع و حمایت نمایند.

انتقاد نخست وزیر مالزی، یک چالش بزرگ و جدید برای این پیمان تجاری با مشارکت 11 کشور به شمار می رود. این در شرایطی است که خروج آمریکا از این پیمان پیش از این نیز یک چالش و دردسر بزرگ را برای سایر کشورهای امضا نماینده به وجود آورده بود و کشورهای باقی مانده توانستند اوایل امسال پس از مذاکرات سخت و سخت به یک توافق جدید دست یابند.

کشورهای امضا نماینده این پیمان تجاری در مجموع 13 درصد اقتصاد دنیای را در اختیار دارند و فراوری ناخالص داخلی این کشورها 10 تریلیون دلار برآورد شده است. اگر آمریکا در این پیمان تجاری باقی می ماند، کشورهای عضو پیمان ترانس پاسیفیک حدود 40 درصد اقتصاد دنیا را شامل می شدند.

البته نخست وزیر مالزی اهمیت این قراردادهای تجاری را نفی ننموده و نگفته است که خروج از پیمان ترانس پاسیفیک را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

ماهاتیر محمد 92 ساله توانست در انتخابات جنجالی ماه گذشته بر نجیب رزاق پیروز گردد. وی قول داده است تا با فساد مالی و مالی به شدت مقابله نموده و هزینه های زندگی را کاهش دهد.

ماهاتیر محمد بلافاصله پس از به قدرت رسیدن اقدام به بازنگری و لغو قراردادها و پروژه های تصویب شده از سوی نجیب رزاق نموده است. به عنوان مثال ماهاتیر محمد دستور لغو پروژه قطار سریع السیر با سنگاپور را صادر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 590

به "نخست وزیر مالزی خواهان بازنگری در پیمان تجاری ترانس پاسیفیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مالزی خواهان بازنگری در پیمان تجاری ترانس پاسیفیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید