نظرسنجی؛ نارضایتی بیشتر انگلیسی ها از توافق تجاری با عربستان

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری خبرنگاران- طبق نظرسنجی نو دپارتمان تجارت بین الملل انگلیس، بیشتر انگلیسی ها از توافق تجاری با عربستان رضایت ندارند.

نظرسنجی؛ نارضایتی بیشتر انگلیسی ها از توافق تجاری با عربستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش داد، نظرسنجی صورت گرفته از سوی دپارتمان تجارت بین الملل انگلیس، در اوایل امسال نشان داد که تنها 27 درصد مردم انگلیس از توافق تجاری با عربستان حمایت می نمایند. در صورتی که این تمایل برای سایر کشور ها به مراتب بالاتر از این رقم است.

بر اساس این گزارش، پس از خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس از سوی عربستان، دید مردم انگلیس به عربستان و توافق تجاری با آن به مراتب کاهش یافته است.

این چهارمین نظرسنجی دپارتمان تجارت بین الملل در زمینه سیاست تجاری بود. برای نخستین بار بود که سوالی در خصوص عربستان در این نظرسنجی مطرح می شد.

لیز تراس در نخستین سفر به منطقه پس از بدست گرفتن سکان وزارت خارجه انگلیس، از عربستان سعودی راهی قطر خواهد شد تا درباره قرارداد های بازرگانی نو و همکاری های امنیتی با مقامات دو کشور مصاحبه کند.

ولیعهد های عربستان و امارات از دوستان نزدیک انگلیس به شمار می فرایند که در انگلیس سرمایه گذاری های فراوانی انجام داده اند.

دولت انگلیس که پس از خروج از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، با دشواری هایی روبروست، در صدد است 30 میلیارد پوند قرارداد نو با کشور های عربی حوزه خلیج فارس منعقد کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2003

به "نظرسنجی؛ نارضایتی بیشتر انگلیسی ها از توافق تجاری با عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی؛ نارضایتی بیشتر انگلیسی ها از توافق تجاری با عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید