هر کرسی شورای شهر در خراسان جنوبی 4 رقیب انتخاباتی دارد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/خراسان جنوبی رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای هر کرسی شورای شهر در استان خراسان جنوبی حدود چهار رقیب انتخاباتی حضور دارد.

هر کرسی شورای شهر در خراسان جنوبی 4 رقیب انتخاباتی دارد

ناصر خوش خبر، امروز دوشنبه 16 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مهلت مشخص شده برای ثبت نام متقاضیان حضور در شوراهای اسلامی شهرهای استان (20 تا 26 اسفند سال گذشته) 607 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد تا این لحظه 10 نفر انصراف داده و از دور رقابت خارج شده اند.

به گزارش خبرنگاران، وی شرح داد: در حال حاضر اسامی 597 نفر در سطح استان برای بررسی صلاحیت در اختیار هیات های اجرایی شهرستان ها قرار گرفته است که در صورت تایید برای نشستن بر 159 کرسی شورای 31 شهر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در همه 31 شهر استان آمار داوطلبانی که برای رقابت در انتخابات ثبت نام کرده اند، به حد نصاب رسیده و بعد از ادامه فرایند انتخابات، شاهد برپایی شورا در همه شهرها خواهیم بود.

وی از رشد جمعیت بانوان ثبت نام کننده به نسبت دوره های گذشته خبر داد و اضافه نمود: 71 نفر معادل 12 درصد آمار داوطلبانی که برای حضور در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان ثبت نام کرده اند را بانوان تشکیل می دهند.

خوش خبر گفت: سهم بانوان از جمع ثبت نام کنندگان در دوره پنجم 11 درصد و در دوره چهارم هفت درصد بوده است.

وی با اشاره به چهار شیوه مشخص شده برای ثبت نام داوطلبان در این دوره از انتخابات گفت: بیشترین تعداد با آمار 423 نفری از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری ها نام نویسی کرده اند.

وی بیان نمود: کمترین میزان با رقم 33 نفر به ثبت نام از طریق رایانه اختصاص داشته و 104 نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و 47 نفر هم از طریق گوشی تلفن همراه نسبت به ثبت نام در این رقابت اقدام کردند.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی درخصوص شرایط تحصیلات داوطلبان گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان 335 نفر با مدرک تحصیلی لیسانس، 148 نفر فوق لیسانس، 46 نفر فوق دیپلم، 20 نفر دیپلم و 14 نفر زیر دیپلم هستند.

وی اضافه نمود: 28 نفر از ثبت نام کنندگان تحصیلات حوزوی دارند و 16 نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند.

وی با اشاره به سهم 42 نفره ثبت نام کنندگان با رده سنی زیر 30 سال از مجموع افراد گفت: 462 نفر از ثبت نام کنندگان در رده سنی 30 تا 55 سال قرار دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان با آمار 126 نفر مربوط به رده سنی 36 تا 40 سال است.

وی اضافه نمود: 136 نفر از ثبت نام کنندگان معادل 22 درصد سابقه حضور قبلی در شورای شهر را دارند.

خوش خبر در مورد گروه های شغلی متقاضیان نیز گفت: مشاغل آزاد با 160 نفر، کارمندان با 152 نفر و بازنشسته ها با 107 نفر، بیشترین آمار را در گروه های شغلی به خود اختصاص داده اند.

وی شرح داد: 18 درصد معادل 110 نفر از این افراد دارای سابقه ایثارگری هستند.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به جدول زمان بندی انتخابات ادامه داد: اسامی ثبت نام کنندگان در حاضر در اختیار هیات های اجرایی شهرستان ها قرار گرفته است و این هیات ها مکلفند تا 21 فروردین شرایط صلاحیت داوطلبان را رسیدگی کنند و فهرست نهایی افراد تایید یا رد صلاحیت شده در تاریخ 22 فروردین توسط فرماندار و در قالب صورتجلسه به هیات نظارت شهرستان اعلام می شود.

وی گفت: نظر نهایی هیات نظارت در تاریخ هفتم اردیبهشت به فرماندار شهرستان ابلاغ می شود تا مراتب تایید یا رد صلاحیت افراد در هشتم اردیبهشت به داوطلبان اعلام شود.

خوش خبر شرح داد: نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه نیز مهلتی است که ستاد انتخابات کشور برای اعلام شکایت افراد رد صلاحیت شده به هیات نظارت استان مشخص کرده است.

وی اضافه نمود: رسیدگی به شکایت ها در هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت تا 14 خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: فهرست نهایی نامزدها در تاریخ 15 خرداد توسط هیات مرکزی نظارت به ستاد انتخابات استان اعلام می شود تا برای صدور آگهی اسامی نامزدها، در 16 خرداد به فرمانداران ابلاغ شود.

وی بیان نمود: فرمانداران نیز طبق ماده 18 قانون و ماده 16 آیین نامه اجرایی، 17 تا 19 خرداد نسبت به تهیه و انتشار آگهی اسامی نامزدها اقدام می کنند.

وی اضافه نمود: مهلت مشخص شده برای تبلیغات انتخابات در چارچوب قانون 20 تا 26 خرداد ماه است و نامزدهای انتخاباتی در روز 27 خرداد اجازه تبلیغات ندارند و 28 خرداد نیز روز سرنوشت ساز برگزاری انتخابات است.

خوش خبر در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شوراهای اسلامی تبلور مشورت در جامعه هستند لذا جامعه اسلامی نباید از نعمت شورا محروم بماند.

وی با تاکید بر اینکه 9 اصل قانون اساسی به جایگاه شوراها اختصاص دارد شرح داد: شوراها حلقه اتصال مردم و حاکمیت بوده و فرصتی برای خدمت مردم به مردم است.

وی یادآور شد: مشارکت در نظام اسلامی کنشی هدفمند و اختیاری است که مردم خراسان جنوبی در این خصوص سابقه درخشانی دارند و در انتخابات گذشته با بینش و آگاهی کامل شرکت کرده و در مشخص سرنوشت خود مشارکت جدی داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1734

به "هر کرسی شورای شهر در خراسان جنوبی 4 رقیب انتخاباتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر کرسی شورای شهر در خراسان جنوبی 4 رقیب انتخاباتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید