واشنگتن از قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران حمایت کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، دیپلمات ارشد آمریکایی با حمایت از قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی در شورای حکام، از دیگر کشورها نیز خواست از این قطعنامه حمایت نمایند.

واشنگتن از قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران حمایت کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، جکی والکات، نماینده آمریکا در سازمان های بین المللی مستقر در وین با صدور بیانیه ای بیان کرد واشنگتن از قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی علیه ایران در موضوع همکاری نکردن با بازرسی های پادمانی هسته ای حمایت می نماید.

والکات با تکرار ادعاهای بی اساس علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: بگذارید چند حقیقت مهم را که ایران نمی تواند روی آن سرپوش بگذارد، بازگو کنم. چهار مکان اعلام نشده در ایران وجود دارد که در آن ها احتمالاً مواد هسته ای اعلام نشده و همچینن فعالیت های (هسته ای) اعلام نشده وجود داشته است.

وی مدعی شد: آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت خستگی ناپذیر خواهان همکاری ایران است، اما تهران به معطل کردن این تحقیقات ادامه می دهد. دبیرخانه (آژانس اتمی) هر اقدام ممکنی را انجام داد، حتی در زمان های بسیار چالش برانگیز تا ایران را به انجام انتخاب درست برانگیزد.

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه ایران همچنان با همکاری با آژانس اتمی مخالفت می نماید، مطرح نمود: ما اکنون با سناریوی بی سابقه ای مواجهیم که در آن یک کشور مانع دسترسی به تعهداتش ذیل پروتکل الحاقی می گردد.

والکات سپس به حمایت از قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست چند روز پیش شورای حکام علیه ایران پرداخت و ادعا کرد: این قطعنامه متوازن و واکنش منصفانه ای به اقدامات هشدار برانگیز ایران است. ما قویاً باور داریم این متن را می توان تقویت کرد. ایالات متحده این قطعنامه را می پذیرد و کاملا از آن حمایت می نماید.

وی سپس از دیگر اعضای شورای حکام خواست تا از این قطعنامه ضد ایرانی حمایت نمایند.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1218

به "واشنگتن از قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن از قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید