وزیر قطر: کشورهای محاصره کننده به ما خیانت کردند

به گزارش تور بالی اندونزی، وزیر دفاع قطر با اشاره به این که کشورهای محاصره کننده این کشور از سال 2017 در کوشش برای جلوگیری از پیشرفت قطر هستند٬ گفت که آنها به ما خیانت کردند.

وزیر قطر: کشورهای محاصره کننده به ما خیانت کردند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر گفت که کشورش باب تبادل نظر با کشورهای محاصره کننده را باز گذاشته؛ اما تسلیم نمی گردد و این کشورها نمی خواهند قطر در میان کشورهای توسعه یافته قرار بگیرد.

وی توضیح داد که قطر قادر به مقاومت در برابر فشارها بود و کوشش های اولیه آن برای برقراری روابط صادقانه با هم پیمانانش بارزترین عاملی بود که توانست تنها در خلال 72 ساعت از بحران محاصره عبور کند.

العطیه گفت که این محاصره٬ به دلیل خیانتی که کشورهای محاصره کننده به قطر کردند٬ یک شوک بزرگ به ملت و دولت این کشور بود.

وزیر دفاع قطر توضیح داد که این کشور توانست تنها در خلال 72 ساعت بیش از 80 درصد از نیازهای غذایی خود را که از کشورهای محاصره کننده وارد می کرد٬ تامین کند.

وی هشدار داد که اگر یک آنالیز و مدیریت جدی برای توقف زورگویی و گستاخی در بعضی کشورها صورت نگیرد٬ کشورهای حوزه خلیج فارس دیگر مانند سابق نخواهند بود.

این وزیر قطری ادامه داد که کشورهای محاصره کننده قطر نگران هستند که این کشور در زمینه تکنولوژی های پیشرفته روزی مانند سنگاپور و هنگ کنگ گردد.

در ژانویه گذشته با وجود اظهارات دوجانبه از سوی مسئولان سعودی و قطری٬ مذاکرات برای حل بحران خلیج فارس به طور ناگهانی متوقف شد.

خالد بن محمد العطیه درباره سرنوشت شورای همکاری خلیج فارس گفت که کشورهای محاصره کننده تمایلی به خروج قطر از این شورا ندارند؛ زیرا حضور قطر در این شورا مانند یک پوشش برای اشتباهات آنها ضد دوحه و جلوگیری از قرار دریافت در برابر دادگاه های بین المللی است؛ چرا که می توانند این بهانه را داشته باشند که محاصره قطر یک موضوع داخلی بوده و در خانه خلیج فارس حل خواهد شد.

در سال 2017 کشورهای عربستان و امارات و بحرین و مصر٬ قطر را به اتهام حمایت از تروریسم٬ محاصره کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 903

به "وزیر قطر: کشورهای محاصره کننده به ما خیانت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر قطر: کشورهای محاصره کننده به ما خیانت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید