پول بیشتر درد یونان را درمان نمی کند؛ لزوم خروج آتن از منطقه یورو

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: انستیتو اقتصادی ایفوی آلمان ضمن انتقاد شدید از تصمیم اخیر وزرای دارایی منطقه یورو برای تمدید چهار ماهه حمایت های اقتصادی از یونان، پول اضافه را دوای درد آتن ندانسته و خواهان خروج این کشور از منطقه یورو شد.

پول بیشتر درد یونان را درمان نمی کند؛ لزوم خروج آتن از منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی مطبوعاتی انستیتو مهم اقتصادی ایفوی آلمان یک بیانیه مطبوعاتی پروفسور هانس ورنر سین رئیس این انستیتو را که امروز ساعت 11 به وقت محلی در مونیخ انجام گرفته است در اختیار خبرنگار خبرنگاران قرار داده است که بدین توضیح است:

مونیخ، 21 فوریه- هانس ورنر سین رئیس انستیتو مهم اقتصادی آلمان تصمیم وزرای دارایی منطقه یورو برای یونان را که روز گذشته در بروکسل درباره آن توافق شده و قرارشد دوره حمایت های اقتصادی از این کشور چهار ماه دیگر تمدید گردد را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفت: پول اضافه چیزی به غیر از یک مسکن برای یونان نبوده و نقشی در معالجه این کشور ایفا نمی نماید.

پروفسور سین همچنین گفت: یونان توسط یورو بیش از حد گران شده و در حال حاضر باید ارزان تر گردد تا شایستگی رقابت اقتصادی خود را دوباره به دست آورد و این تنها به وسیله خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به ارز سابق میسر است.

انستیتو ایفوی آلمان به یونان توصیه کرد که شرایط برای یک خروج منظم و هماهنگ از منطقه یورو را مورد مذاکره قرار دهد. از جمله شرایط برای این هدف توقف بدهی ها به منظور کاهش بدهی های دولتی یونان و بانک های این کشور است. یک برنامه کمکی برای دوران آغاز این روند برای کاهش هزینه های بالای واردات پزشکی نیز ضروری است. همچنین یک برنامه برای بازگشت مجدد یونان به منطقه یورو در آینده و در صورت اجرای برنامه های اصلاحی ضروری و زمانی که ارز ملی یونان تعادل مورد احتیاج را پیدا کرد نیز باید وجود داشته باشد. همزمان باید یونان به عنوان یک عضو مشارکتی بدون داشتن حق رای در سیستم یورو باقی بماند.

پروفسور سین همچنین تاکید نمود که پیشبرد برنامه های نجات تحت شرایط آسان تر برای دولت یونان البته زمان برای مذاکره درباره یک برنامه جایگزین را می دهد. اما وام های دریافتی از کشورهای دیگر از تعدیل قیمت ها در یونان که ضرورت دارد جلوگیری به عمل می آورده و برای پرداخت کنندگان اقتصادیات در اروپا بار اضافی را ایجاد می نماید. به این ترتیب مردم یونان هم باید مدت طولانی تری را تحت بیکاری بالا رنج بکشند.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است، نرخ بیکاری در یونان امروز دو برابر بیشتر از حدود پنج سال پیش و زمانی که اولین بحث ها درباره خروج یونان از منطقه یورو آغاز شد است و بدهی های یونان به بانک مرکزی اروپا و جامعه بین المللی در این دوره حدود پنج برابر شده است. این بدهی ها به 263 میلیارد یورو یا 143 درصد بازده اقتصادی سالانه رسیده است. به اعتقاد پروفسور سین سیاست های نجات فعلی اتحادیه اروپا کارآیی ندارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 400

به "پول بیشتر درد یونان را درمان نمی کند؛ لزوم خروج آتن از منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول بیشتر درد یونان را درمان نمی کند؛ لزوم خروج آتن از منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید