پیش بینی توانایی بدن در مقابله با کرونا با یک آزمایش

به گزارش تور بالی اندونزی، فارس/ محققان استرالیایی نمونه اولیه یک آزمایش را ایجاد کرده اند که می تواند سیستم ایمنی بدن بیمار برای مبارزه با کووید 19 را پیش بینی کند.

پیش بینی توانایی بدن در مقابله با کرونا با یک آزمایش

محققان موسسه تحقیقات پزشکی QIMR Berghofer امروز گفتند، با شناسایی سلول های ایمنی و تخریب سلول های آلوده به SARS-CoV-2، میزان بالایی از دو سیگنال شیمیایی اصلی تولید شده توسط سلول های تی تشخیص داده می شود.

وظیفه اصلی سلول تی یا لنفوسیت تی، کشف و نابودی عوامل بیماری زا و سلول های آلوده است. در این راه نیز از پروتئین هایی استفاده می کند که در سطحش وجود دارد و با پروتئین های سطح این عوامل خارجی پیوند می خورند.

کوری اسمیت، سرپرست ارشد این مطالعه، توضیح داد که پاسخ های سلول تی شاخص مهمی هستند زیرا زودتر از ایمنی آنتی بادی پدیدار می شوند و دوام بیشتری دارند.

اسمیت ادامه داد: سلول های تی هنگام مقابله با ویروس ها، طیف وسیعی از پیام رسانی سلولی را تولید می کنند. اینها اساساً شاخص هایی هستند که آیا سلول های تی به ویروس SARS-CoV-2 پاسخ می دهند و سیستم ایمنی مبارزه با آن را آغاز می کند یا خیر؛ اگر ما بتوانیم راهی برای تشخیص وجود یا عدم وجود آنها پیدا کنیم، در این صورت می توانیم دریابیم که آیا سیستم ایمنی بدن بیمار آنطور که باید پاسخ می دهد یا نه

تیم تحقیقاتی، سلول های تی را از نمونه های خونی اهدا شده توسط 44 بیمار بهبودیافته کووید 19 و 20 اهدا کننده سالم جدا کرده، آنها را در معرض پپتیدهای ویروسی قرار داده و تولید تعدادی از سیگنالینگ های مختلف در سلول را اندازه گیری کردند.

محققان طیف وسیعی از پپتیدهای SARS-CoV-2 را برای بررسی اینکه کدام ترکیب می تواند برای تحریک سلول های تی در آزمایشگاه استفاده شود، غربال کردند.

محقق ارشد این مطالعه می گوید: ما دریافتیم که سلول های تی از افرادی که از کرونا بهبود یافته اند مقادیر بیشتری از مولکلو های سیگنالینگ اینترفرون گاما و اینترلوکین -2 را تولید می کنند که در از بین بردن سلول های آلوده به ویروس و تشویق سلول های تی دیگر به منطقه آلوده نقش دارند.

این پژوهش در مجله Clinical and Translational Immunology منتشر شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1504

به "پیش بینی توانایی بدن در مقابله با کرونا با یک آزمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی توانایی بدن در مقابله با کرونا با یک آزمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید