پیونگ یانگ بار دیگر واشنگتن را تهدید به حمله نظامی کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران : کره شمالی با هشدار به آمریکا در خصوص رفتارها تحریک آمیز این کشور، تهدید کرد که از سلاح های با دقت بالای برخودار است که می توانند منافع واشنگتن را در کشورهای ژاپن و کره جنوبی هدف قرار دهند.

پیونگ یانگ بار دیگر واشنگتن را تهدید به حمله نظامی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ یک روز پس از اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نظاره گر حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک هدف شبیه سازی شده کره جنوبی بود، پیونگ یانگ واشنگتن را تهدید کرد که پایگاه های دریایی آمریکا را در اوکیناوای ژاپن و گوام هدف قرار خواهد داد.

پس از اینکه پیانگ یونگ آمریکا را متهم کرد که هدفش از تمرین مشترک نظامی با کره جنوبی، آماده شدن برای حمله به کره شمالی است روز گذشته این کشور مانور نظامی هوایی برگزار کرد.

کره شمالی در واکنش به مانور مشترک نظامی بین آمریکا و همسایه شمالی خود، جنگ لفظی علیه این کشورها را افزایش داده است.

سخنگوی فرماندهی نظامی کره شمالی امروز با انتشار بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که نباید فراموش کند که پیونگ یانگ از سلاح های با دقت بالایی برخوردار و قادر است پایگاه اندرسون ایرفورس را در گوام که هواپیماهای بی پنجاه و دو آمریکا از آنجا به پرواز در می آیند و نیز پایگاه های آمریکا در اوکیناوای ژاپن را که زیردریایی های هسته ای آن کشور در آنجا مستقر هستند، هدف قرار دهند.

روز گذشته نیز پیونگ یانگ به واشنگتن اخطار داد در صورتی که بمب افکن های هسته ای آمریکا و متحدانش بار دیگر بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآیند، با اقدام نظامی کره شمالی روبرو خواهند شد.

وزارت دفاع امریکا تایید کرد که دست کم یک بمب افکن B-52 در جریان تمرین نظامی مشترک بر فراز جزیره شبه جزیره کره به پرواز درآمده است.

سئول و واشنگتن از 11 مارس مانور نظامی مشترکی را به مدت یک هفته در نزدیکی شبه جزیره کره آغاز کرده اند.

حدود 10 هزار سرباز کره جنوبی و حدود 3 هزار نیروی امریکایی در این مانور نظامی مشترک شرکت کردند.

کره شمالی ضمن محکوم کردن این مانور نظامی، آن را مقدمه ای برای یک جنگ هسته ای توصیف کرده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 918

به "پیونگ یانگ بار دیگر واشنگتن را تهدید به حمله نظامی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ بار دیگر واشنگتن را تهدید به حمله نظامی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید