چرا دندانپزشکی جزء مشاغل پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا است؟

به گزارش تور بالی اندونزی، در میان فعالیت های درمانی، دندانپزشکی به دلیل نوع ابزارهای رایج در این حرفه همچون توربین و بادپاش مستعد شیوع ویروس کرونا است و در گروه مشاغل پرخطر دسته بندی می گردد.

چرا دندانپزشکی جزء مشاغل پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه در ابتدا کلیه فعالیت ها به جز آن دسته از کسب و کارهایی که با ضروریات مردم سروکار داشت تعطیل شدند اما با انتها یافتن تعطیلات سال نو ستاد مقابله با کرونا با تقسیم بندی کسب و کارها، اجازه آغاز به کار فعالیت های کم ریسک را صادر کرد.

در میان کسب و کارهای پرریسک برخی از فعالیت های درمانی همچون دندانپزشکی نیز در زمره امور پرخطر جای گرفته و همچنان به جز شرایط اضطرار اجازه فعالیت ندارد.

دندانپزشکی جزء مشاغل پرریسک از نظر شیوع کرونا است

به طور کلی جدای از نوع درمان برخی از ابزارهایی که در دندانپزشکی استفاده می گردد خود مستعد شیوع ویروس کرونا است. این دو وسیله عبارتند از بادپاش و توربین.

بادپاش که آب و هوا را پودر و پخش می نماید و سه عملکرد دارد: شستشو، خنک کردن و خشک کردن سطح دندان را انجام می دهد.

وسیله دیگر توربین است که از این دستگاه برای تراشیدن سطح دندان استفاده می گردد و در حین این فعالیت ریزذرات آب و هوا به سطح مورد نظر پاشیده می گردد تا آن را خنک کند.

این دو وسیله باعث کوچک شدن ذرات آب می گردد و ریزذرات آب و هوا خیلی راحت تر در فضا پخش می شوند. این مسأله باعث می گردد اگر شخصی مبتلا یا ناقل کرونا باشد این ویروس به راحتی در محیط دندانپزشکی انتشار پیدا کند.

خطر ابتلا به کرونا در این محیط آنقدر بالا است که برخی متخصصان بر این باورند که بعد از درمان یک بیمار با استفاده از توربین یا بادپاش بهتر است تا 24 ساعت برای درمان بعدی از آن اتاق استفاده نگردد تا هوای اتاق کاملاً تهویه گردد.

موارد اورژانسی مراجعه به دندانپزشکی چیست؟

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، دندانپزشکی را از مشاغل بسیار پرخطر دانسته و از مردم خواسته که فقط برای موارد اورژانس به کلینیک ها مراجعه نمایند و این خدمات اورژانسی نیز فقط باید در کلینیک های مشخصی انجام گردد که دانشگاه های علوم پزشکی آنها را اعلام می نمایند.

برخی از موارد اورژانسی به منظور مراجعه به دندانپزشکی عبارتست از: شکستگی دندان، خونریزی بعد از کشیدن دندان، آبسه دندان و تورم صورت، عفونت های لثه و مخاط دهانی و شکستگی های فک و صورت.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1085

به "چرا دندانپزشکی جزء مشاغل پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دندانپزشکی جزء مشاغل پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید