کوبا خواهان لغو تحریم های یکجانبه آمریکا شد

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در جریان گفتگوی رسانه ای از دولت جو بایدن خواست تا تحریم هایی را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه کوبا اعمال شده بود، لغو و بی اثر کند.

کوبا خواهان لغو تحریم های یکجانبه آمریکا شد

رودریگز با بیان اینکه ادامه تحریم ها در دوران همه گیری ویروس کرونا علیه کشورش اشتباه وحشتناک و بسیار بزرگی است، بعلاوه گفت: جای تأسف است که بایدن رئیس جمهوری آمریکا نتوانسته سیاست خود را در قبال کوبا که به طور معمول می تواند متفاوت از سیاست دولت قبلی آمریکا باشد؛ اجرا کند.

به گفته رودریگز، سیاست آمریکا برای گشودن روابط با کوبا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نشان داد که ممکن است با وجود اختلافات سیاسی عمیق بین دولت ها، روابط متفاوتی میان دو کشور بوجود آید، هرچند این سیاست داوم چندانی نداشت.

این سخنان وزیرخارجه کوبا در حالی مطرح شده که پیشتر یک منبع مطلع در کنگره آمریکا اعلام نموده بود که دفتر جو بایدن دو کارگروه تخصصی را برای تغییر سیاست های خود در قبال کوبا تشکیل داده است.

گفته شده بخشی از این تغییرات احتاقتصادی مرتبط با ایجاد ساز و کارهایی برای شهروندان کوبایی جهت دریافت ویزای آمریکا و جابجایی اقتصادی و بعلاوه بخش دیگر مرتبط با کوشش هایی جهت ایجاد فشار جهانی علیه دولت کوبا و اعمال تحریم علیه مسئولان این کشور خواهد بود.

با این حال هنوز این تغییرات احتاقتصادی تائید نشده و جزئیات بیشتری هم در این ارتباط اعلام نشده است.

آمریکا همیشه در کوشش برای مداخله در کوبا و فشار بر دولت آن کشور است که سیاست های مستقلی از واشنگتن دنبال می نماید.

پیش از این هم جو بایدن به وزارت خارجه آمریکا دستور داده بود تا امکان افزایش تعداد کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا را آنالیز کند.

در عین حال گزارش ها نشان می دهند آمریکا طی سال های گذشته به بهانه تعامل با گروه های مدنی و یا ارسال یاری های بشردوستانه برنامه هایی را برای براندازی دولت کوبا طراحی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1959

به "کوبا خواهان لغو تحریم های یکجانبه آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا خواهان لغو تحریم های یکجانبه آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید