بهینه سازی بالدرز گیت 3 برای ایکس باکس سری اس نتیجه فوق العاده ای داشته است

به گزارش تور بالی اندونزی، چیزهای کوچک اغلب می توانند اهمیت زیادی داشته باشند و وقتی نوبت به بهتر کردن استفاده بازی از حافظه کارت گرافیک می گردد، هر گیگابایت اهمیت دارد. استودیوی لاریان (Larian)، سازنده بازی پیروز Baldurs Gate 3، به تازگی نشان داده است که کار سخت اخیر تیم آن منجر به کاهش 34 درصدی استفاده از VRAM برای نسخه ایکس باکس سری اس بازی شده است.

بهینه سازی بالدرز گیت 3 برای ایکس باکس سری اس نتیجه فوق العاده ای داشته است

این خبر را سوئن وینکه (Swen Vincke) موسس و رئیس استودیو لارین در توییتر به وسیله یک توییت کوتاه به اشتراک گذاشته که با دو نمودار نشان می دهد که چگونه استفاده از RAM و VRAM پورت ایکس باکس سری اس در هفته های اخیر به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است. لازم به ذکر است است که از میان تمامی پلتفرم هایی که لاریان شاهکار خود را برای آن ها ساخته است، ایکس باکس سری اس احتمالا محدودکننده ترین بوده و چالش های زیادی برای سازنده ایجاد نموده است. علت آن این است که این کنسول فقط 8 گیگابایت حافظه با پهنای باند بالا برای ذخیره بازی در حین اجرا و استفاده به عنوان VRAM دارد و 2 گیگابایت به جای مانده برای عملنمودهای مختلف سیستم استفاده می گردد.

نمودارها از ابتدای سپتامبر آغاز می شوند و بازی در آن موقع ظاهرا 5.2 گیگابایت از RAM و حدود 3.5 گیگابایت برای VRAM استفاده نموده است. با این حال، تا نوامبر، لاریان این اندازه را به ترتیب به 4.7 و 2.3 گیگابایت کاهش داده است. کاهش ده درصدی استفاده از RAM بسیار مناسب است اما کاهش استفاده از VRAM به اندازه 34 درصد شگفت انگیز است.

معین نیست که لاریان دقیقا چه کاری برای این بهبودها انجام داده اما بعید است که فقط مربوط به یک مورد رندر با وضوح کمتر یا استفاده از بافت های کوچکتر باشد. شواهد این امر این است که آزمایش های مربوط به حافظه فقط پیشرفت های جزئی را در ماه های سپتامبر و اکتبر نشان می دهد. در واقع اگر صرفاً کاهش کیفیت گرافیکی تنها موضوع مورد احتیاج بود، توسعه دهندگان این کار را خیلی زودتر انجام می دادند.

جالب است بدانید که نسخه رایانه های شخصی Baldurs Gate 3 از اندازه زیادی VRAM کارت گرافیک استفاده نمی کند. طبق گزارش ها بازی به طور میانه 4 گیگابایت در تنظیمات گرافیکی پایین و رزولوشن 1080p و 5.6 گیگابایت در تنظیمات گرافیکی اولترا و رزولوشن 4K، هنگام قدم زدن در شهر از حافظه کارت گرافیک استفاده نموده است. بنابراین ظاهرا توسعه دهندگان از ترفند خاصی استفاده نموده اند تا آن را به 2.3 گیگابایت برای سری اس کاهش دهند.

استودیوی لاریان از زمان انتشار، به طور مداوم روی بهبود عملکرد بازی خود کار نموده است. به عنوان مثال، به روزرسانی اخیر بازی چند میلی ثانیه زمان رندر را کاهش داده است. از طرفی گزارش شده که بازی در Act III چندان نرخ فریم خوبی را تجربه نمی کند و با توجه به تعهد نشان داده شده در اجرای بازی روی ضعیف ترین کنسول نسل نهم از سوی سازندگان، بازیکنان رایانه های شخصی احتمالا با آپدیت های بعدی با بهبود بیشتری در این زمینه روبرو خواهند شد.

بازی Baldurs Gate 3 هم اکنون روی رایانه های شخصی و پلی استیشن 5 در دسترس است. این بازی در اواخر امسال میلادی برای ایکس باکس سری ایکس /اس منتشر می گردد.

منبع: PCGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2441

به "بهینه سازی بالدرز گیت 3 برای ایکس باکس سری اس نتیجه فوق العاده ای داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهینه سازی بالدرز گیت 3 برای ایکس باکس سری اس نتیجه فوق العاده ای داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید