اسطوره ژاپنی سوژه یک نمایش ایرانی شد!

به گزارش تور بالی اندونزی، کارگردان نمایش بانو آئویی از ویژگی های این نمایش و چگونگی اجرای مجدد آن نمایش گفت.

اسطوره ژاپنی سوژه یک نمایش ایرانی شد!

فاطمه بختیار کارگردان نمایش بانو آئویی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره متن نمایش بانو آئویی گفت: بانو آئویی در مورد عشق و حسادت و بر مبنای این است که انسان ها نابود می شوند، اما خصوصیات و ویژگی های بشر ثابت و پایدار می ماند.

بختیار درباره هدف خود از به کارگیری متن نمایش بانو آئویی برای اجرا گفت: قصد بنده به عنوان کارگردان از به کارگیری این نمایش ویژگی های اخلاقی آن بود؛ یعنی اگر انسان ها به خود مطلع نباشند و توجهی به خود نداشته باشند، خشم و حسادت آنها را به مرگ می کشاند.

بختیار با اشاره به تأثیر نمایش بانو آئویی بر مخاطب گفت: خداراشکر تا الان از طرف مخاطبان عام و خاص استقبال و بازخورد خوبی داشتیم و به نظرم این نشان دهنده تاثیرگذاری این نمایش بر ذهن و افکار آنان است.

وی درباره انتخاب اسم بانو آئویی برای نمایش گفت: نمایشنامه بانو آئویی از زندگی یک اسطوره ژاپنی یعنی شاهزاده گنجی نوشته شده است. یوکیو میشیما این نمایشنامه قدیمی را در قالب یک نمایشنامه مدرن و کوتاه می نویسد.

کارگردان نمایش بانو آئویی درباره انتخاب بازیگران گفت: انتخاب بازیگران بر اساس نزدیکی شخصیت روحی و جسمی آنان به کاراکتر های نمایش بوده است.

وی اضافه نمود: بنده مدرس تایچی یوگا هستم و تکنیک های تایچی و یوگا را در جهت رسیدن به نقش روی بازیگران کار کردم. همکاری بازیگران با بنده باید به این صورت باشد که ساعت ها تمرینات بدنی و زبانی داشته باشند.

بختیار درباره تمرینات نمایش برای اجرا گفت: این نمایش یک کار علمی-پژوهشی است که به مدت سه سال برای عملی کردن تکنیک های شرقی تحقیق انجام شد که انتها نامه فوق لیسانس کارگردانی بنده و انتها نامه فوق لیسانس بازیگری خواهرم فائزه است.

کارگردان نمایش بانو آئویی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت موسیقی و طراحی صحنه گفت: موسیقی نواخته شده برای نمایش از ساز های ژاپنی برگرفته شده است. طراحی صحنه هم به سه قسمت تقسیم می گردد که بخش اول و آخر آن بیمارستان و بخش وسط هم نشانگر قایقی روی دریاچه است که این دکور بر اساس مینیمال جوابگوی هر بخش است.

بختیار توضیح داد: نمایش بانو آئویی 20 سال پیش توسط بهرام بیضایی در تئاتر شهر اجرا شد. قرار است در شهر های مختلف چون تبریز و رشت و جا های دیگر هم مجدد اجرایش کنیم.

کارگردان نمایش بانو آئویی درباره سابقه کاری خود در تئاتر هم گفت: بنده از سال 85 به دلیل شناسایی و پخته شدن شخصیت و مطلعی ام وارد تئاتر شدم و تا به حال 5 بار کارگردانی کردم و چند دوره هم به بازیگری در نمایش های مختلف پرداخته ام.

نمایش بانو آئویی به کارگردانی و تهیه کنندگی فاطمه بختیار و با هنرمندی فائزه بختیار، امید اشرفی و رابعه سلیمانی از تاریخ 18 مهر تا 10 آبان ماه هر شب ساعت 20:00 به مدت 45 دقیقه در تالا مولوی اجرا می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 592

به "اسطوره ژاپنی سوژه یک نمایش ایرانی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسطوره ژاپنی سوژه یک نمایش ایرانی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید