برداشت گاز از پارس جنوبی 28 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیر عامل شرکت صدرا گفت: با وارد مدار شدن سکوهای 13A و 13C پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز شیرین افزایش یافت.

برداشت گاز از پارس جنوبی 28 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، سکوهای 13A و 13C با متعلقات آن در مجموع به وزن 7 هزار تن با توان متخصصان ایرانی در شرکت صدرای بوشهر ساخته و در میدان گازی پارس جنوبی نصب شد. مدیر عامل شرکت صدرا با بیان اینکه دو سکوی پایانی فاز 13 پارس جنوبی وارد مدار فراوری شد اظهار کرد: با وارد مدار شدن دو سکوی 13A و 13C پارس جنوبی، برداشت گاز کشور از حوزه میدان مشترک گاز پارس جنوبی روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز شیرین افزایش یافت.

محسن صمدی این دو سازه گازی را از سکوهای ده گانه پارس جنوبی دانست و اعلام کرد: پس از عملیات راه اندازی این سکوها، گاز را توسط یک خط لوله 32 اینچی به پالایشگاه خشکی فاز 13 پارس جنوبی در کنگان ارسال و شیرین سازی می نماید. مدیرعامل شرکت صدرا وارد مدار شدن این دو سکو را تحقق شعار سال جهش فراوری دانست و تاکید نمود: همه مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و راه اندازی سکوهای یاد شده به دست مهندسان و کارگران ایرانی در صدرای بوشهر اجرا شده است.

وی از ساخت، نصب و راه اندازی 10 سکوی گازی اطلاع داد و اضافه کرد: با عزم ملی و مدیریت جهادی و کوشش شبانه روزی متخصصان در شرکت صدرا به دستاوردهای مهمی از جمله ساخت همزمان 10 سازه از سکوهای پارس جنوبی و همچنین ثبت رکورد بی سابقه نصب همزمان 2 سکو در کمتر از 3 روز دست یافتیم که نشان از توانایی، تخصص و اتکا به نیروهای داخلی دارد.

مدیرعامل شرکت صدرا گفت: با بهره برداری از سکوهای یاد شده 10 سکوی پارس جنوبی به طور کامل به بهره برداری رسید و به حداکثر فراوری و برداشت گاز از فازهای 22 تا 24، 13، 17 و 18 پارس جنوبی دست یافتیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1326

به "برداشت گاز از پارس جنوبی 28 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت گاز از پارس جنوبی 28 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید