خلبان ها چند ساعت در روز می توانند کار نمایند؟

به گزارش تور بالی اندونزی، میزان کار هر خلبان در روز

یک سوال جدی که در خصوص موضوع پرواز وجود دارد این است که میزان کار هر خلبان در روز چقدر است؟ آیا هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد؟ بد نیست بدانید که برای خلبان ها هم محدودیت پرواز وجود دارد و این محدودیت ها از طرف مقامات مسئول این حوزه، اعمال می گردد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا جواب این سوال را کامل بگیرید.

خلبان ها چند ساعت در روز می توانند کار نمایند؟

در واقع میزان ساعتی که هر خلبان می تواند در یک روز پرواز کند، بستگی به منطقه زمانی، تعداد پروازها و اینکه چه تعداد خدمه پرواز (برای پروازهای طولانی) وجود دارد، دارد. در زیر می توانید محدودیت زمانی پرواز در 7 روز، 14 روز و 28 روز را برای هر خلبان ببینید:

ساعت هایی که در پایین می بینید، از طرف EASA که ایرلاین های اروپایی را کنترل می نماید، تنظیم شده است:

میزان زمانی که یک خدمه کار می نماید، نباید از میزان زیر بیشتر گردد:

  • 60 ساعت انجام وظیفه برای 7 روز متوالی
  • 110 ساعت انجام وظیفه در 14 روز متوالی
  • 190 ساعت انجام وظیفه در 28 روز متوالی

که منظور از انجام وظیفه، زمانی که خلبان وارد فرودگاه می گردد و کارهای قبل از پرواز را انجام می دهد تا زمانی که پرواز را آغاز می نماید و تا بعد از فرود آوردن هواپیما، است.

خلبان ها چند ساعت در روز کار می نمایند؟

در خصوص اینکه هر خلبان چند ساعت در روز کار می نماید باید بدانید که ساعت کاری او از زمانیکه به فرودگاه می رود تا وظایف قبل از پرواز خود مثل چک کردن میزان سوخت هواپیما، آنالیز آب و هوا و صحبت با خدمه را انجام دهد، آغاز می گردد که این کارها معمولا یک ساعت زمان بر است و بعد از آن هم نوبت به پرواز می رسد که زمان آن بستگی به مسافت دارد. در واقع، کار کردن با ایرلاین ها کمی پیچیده است، ایرلاین ها مراقبند که خلبان ها کار خود را با امنیت کامل انجام دهند و از آن جا که هزینه کار با هر خلبان بر ای آنها گران تمام می گردد، بنابراین مجبورند که تا حد توان خلبان ها، از آنها استفاده نمایند.

هر خلبان به چه میزان استراحت در بین پروازهایش احتیاج دارد؟

طبق یک قاعده کلی، اگر یک خلبان 12 ساعت کار نموده باشد، به 12 ساعت استراحت احتیاج دارد. اگر 8 ساعت کار نموده باشد، باز هم به 12 ساعت استراحت احتیاج دارد اما در صورتیکه 16 ساعت کار نموده باشد، به 16 ساعت استراحت احتیاج دارد. البته این میزان، مخصوصا در زمان هایی که هواپیما به هر علت تاخیر داشته باشد، کمتر می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2115

به "خلبان ها چند ساعت در روز می توانند کار نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلبان ها چند ساعت در روز می توانند کار نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید