در جشن گلاب گیری کاشان ، بهار واقعی را تجربه کنید!

به گزارش تور بالی اندونزی، جشن گلاب گیری این روز ها حال و هوایی دیگر به کاشان بخشیده است . شهر کاشان مدت هاست که یکی از مراکز پر اهمیت گردشگری

در جشن گلاب گیری کاشان ، بهار واقعی را تجربه کنید!

ایران است. این اهمیت علاوه بر وجود یکی از کهن ترین آثار تمدن ایران در دل تپه های سیلک و یا باغ و حمام فین و خانه های قدیمی و زیبا با معماری های چشم نواز به برگزاری آیینی سنتی و جذاب باز می گردد.

این روزها کاشان درحال و هوای جشنواره گلاب گیری است. این جشنواره هر سال از 15 تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد وگردشگران می توانند این جشنواره زیبا و دیدنی را از نزدیک ببینند. گویی بهار کاشان چنان با بوی گل و گلاب در هم آمیخته که شاید نتوان زمانی بهتر را برای سفر به این شهر زیبا برنامه ریزی کرد.

شهر قمصر، در 30 کیلومتری جنوب کاشان، معروفترین محل گلاب گیری آن و فراوری گلاب های ناب است . اواخر اردیبهشت، آئین گلاب گیری در سراسر کاشان برپا می گردد. صبح زود، چیدن گل ها به صورت دسته جمعی شروع و مراسم جشن گلاب گیری بر پا می گردد.

این مراسم به شما امکان می دهد تا با فرایند گلاب گیری آشنا شده و بهترین و تازه ترین گلاب و دیگر عرق های گیاهی را در محل های گلاب گیری خریداری کنید.

در روزهای جشن گلاب گیری ، گردشگران از سراسر ایران و کشورهای خارجی به کاشان می آیند تا از جشنواره گلاب گیری در نیاسر کاشان بازدید نمایند. دراین جشنواره، از گلاب گیرهای نمونه که گلاب و عرق های گیاهی با کیفیت فراوری می نمایند نیز قدردانی می گردد. در این جشنواره که بر اساس سنتی قدیمی برگزار می گردد از مهمانان و گردشگران خارجی و ایرانی پذیرایی خواهد شد.

جشن گلاب گیری و تاریخچه آن به حدود 145 سال پیش برمی گردد زمانی که بزرگان قوم نشای گل محمدی را به منطقه کاشان آوردند.

آن موقع، این آئین شور و حال خاصی نداشت اما از 15 سال پیش تا کنون جشنواره گلابگیری با استقبال گردشگران خارجی و ایرانی و با

شور و حالی وصف ناپذیر بر پا می گردد که مسافران زیادی را از نقاط مختلف به کاشان می کشاند.

خبرنگاران

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 807

به "در جشن گلاب گیری کاشان ، بهار واقعی را تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جشن گلاب گیری کاشان ، بهار واقعی را تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید