دعوت از 30 استان برای حضور در جشنواره فرهنگی اقوام گلستان

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: از 30 استان کشور برای حضور و معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی در سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین دعوت می گردد.

دعوت از 30 استان برای حضور در جشنواره فرهنگی اقوام گلستان

ابراهیم کریمی روز سه شنبه 23 مهرماه در چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام توضیح داد: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان از لحاظ تنوع اقوام و همچنین میزان بازدیدکنندگان یکی از جشنواره های کم نظیر در سطح کشور است.

کوشش اداره کل استان بر این است تا با تکیه بر تجربه سنوات گذشته و با دعوت از گروه های موسیقی و آیینی متفاوت و همچنین هنرمندان صنایع دستی شاخص کشور، ارتقای کیفیت جشنواره را در این دوره ببینیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به این که سال جاری فضای بیشتری برای غرفه های صنایع دستی و بخش روستایی و عشایری در نظر گرفته خواهد شد گفت: در حوزه گروه های موسیقی و آیینی اقوام نیز حدود 20 گروه موسیقی و آیینی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

او در ادامه به مزیت های برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در دو شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: برگزاری جشنواره در دو شهرستان، فرصت بسیار خوبی برای ارائه ظرفیت و قابلیت های هنرمندان چه در عرصه موسیقی و چه در حوزه صنایع دستی و همچنین دسترسی راحت تر مردم شریف شرق و غرب استان به این جشنواره است.

در این جلسه، روسای کمیته ها اجرایی جشنواره به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام پرداختند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 21 لغایت 24 آبان ماه در شهرستان گرگان و از تاریخ 26 لغایت 29 آبان ماه در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 591

به "دعوت از 30 استان برای حضور در جشنواره فرهنگی اقوام گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از 30 استان برای حضور در جشنواره فرهنگی اقوام گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید