سازهای ناکوک؛ سوتفاهم سینمایی

به گزارش تور بالی اندونزی، فیلم سینمایی سازهای ناکوک چند روزی هست که اکران آنلاین خود را شروع نموده است. فیلمی که علی حضرتی پسر الیاس حضرتی نماینده مجلس آن را کارگردانی نموده است و نقدها جدی از ابتدای فیلم تا انتها بندی آن، داشته است. شاید بهتر بود حضرتی عطای کارگردانی را به لقایش ببخشد و در قامت تهیه کننده و سرمایه گذار در سینما به کار ادامه دهد.

سازهای ناکوک؛ سوتفاهم سینمایی

داستان فیلم درباره چیست؟

هدیه که نقش آن را غزل شاکری در فیلم بازی می نماید با مسائل روحی و روانی بسیاری روزگارش را می گذراند. هم زمان خواهرش هلیا که هنگامه قاضیانی بازیگر آن است سعی می نماید شرایط را مدیریت و از بحران خارج کند. خلاصه داستانی که از سمت عوامل فیلم منتشر شده می گوید این فیلم در خصوص قصه دو خواهر است که با ورود مردی عاشق، هویت اولی در آستانه فروپاشی و شخصیت دومی در جهت جدیدی از خودشناسی قرار می گیرد. و مخاطب بعد از تماشا تمامی فیلم چیز بیشتر از این هم دستگیرش نخواهد شد.

شخصیت پردازی های این فیلم دچار ضعف جدی است. برای مثال یکی از دو خواهر روانشناس است و به جای این که در شخصیت و فرایند این فیلم نشان داده گردد، با دیالوگ ها و تاکید بر دکتر بودن او تماشاگر باید متوجه دکتر روانشناس بودن هلیا گردد.

هدیه باید شخصیت بیمار و پرچالشی نشان داده گردد اما در فرایند فیلم متوجه نمی شویم که او چرا باید تا این حد فکر درگیری داشته باشد که منجر به بیماری او شده است. فقط بر این که او بیمار است و باید درک گردد، تاکید تکرارواری وجود دارد.

هنگامه قاضیانی و غزل شاکری که در فیلم های دیگرشان به عنوان بازیگران خوبی شناخته شده اند، یکی از بدترین بازی های خود را به نمایش می گذارند و خبری از بازی هنگامه قاضیانی در فیلم به همین سادگی نیست. حامد کمیلی نیز بازی همیشگی خود را عرضه می نماید.

با وجود این ضعف ها اما گویی کارگردان به داستان های خاتمه خوش و همه چیز خوب علاقه دارد و تلاشی برای یک خاتمه بندی خوب نمی نماید. در خاتمهی فیلم با این که هنوز مخاطب نتوانسته است با شخصیت ها ارتباط بگیرد، همه چیز به طرز ناگهانی با خوبی و خوشی شبیه فیلم های هندی به خاتمه می رسد. اما اگر از حق نسبت به این فیلم نگذریم باید گفت آواز چنگ تنها نقطه مثبت و دلچسب در این فیلم است.

کارگردان کیست؟

علی حضرتی که فرزند الیاس حضرتی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی است. حضرتی پیش از این تهیه کننده تئاتر و فیلم های سینمایی بوده است و سازهای ناکوک اولین فیلم بلند او در مقام کارگردان به شمار می رود. حضرتی که کارش را در سینما با تهیه کنندگی آغاز نموده و در فیلم های نیم رخ ها، خداحافظی طولانی، یک قناری یک کلاغ و اردک لی، با چهره های سرشناسی چون ایرج کریمی، فرزاد موتمن و بهروز غریب پور همکاری با عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده داشته است.

نویسندگی این کار برعهده علی حضرتی و اصغر عبداللهی و تهیه کننده کار فرشته طائرپور است که دخترش غزل شاکری نیز برایش در این فیلم بازی می نماید.

در این باره بخوانید:

عطر داغ برای زنان ساخته شده است

فرکانس یازده 60 را به جای شنیدن، ببینید

ایستگاه اتمسفر؛ جایی که آدم ها هوای هم را دارند

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2033

به "سازهای ناکوک؛ سوتفاهم سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازهای ناکوک؛ سوتفاهم سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید