شبیه ترین تاکسی پرنده به پرنده ، تیم سازنده: این تاکسی تقریبا به شکل عمودی از زمین بلند می گردد ، هنگامی که به مقدار کافی در هوا بالا می رود، پاهای آن جمع می شوند

به گزارش تور بالی اندونزی، ایسنا: یک تاکسی هوایی تازه که شبیه به یک پلیکان است، قادر خواهد بود به مانند پرندگان تقریبا به شکل عمودی از زمین بلند گردد.

شبیه ترین تاکسی پرنده به پرنده ، تیم سازنده: این تاکسی تقریبا به شکل عمودی از زمین بلند می گردد ، هنگامی که به مقدار کافی در هوا بالا می رود، پاهای آن جمع می شوند

به گزارش آی ای، در تمام اخباری که از تاکسی های هوایی یا تاکسی های پرنده دیده ایم که شامل طراحی بال ها، فناوری های پیشرانه، استقامت پرواز و حداکثر سرعت بوده است، مطمئناً چیزی با این شکل و شمایل ندیده ایم.

اکنون یک شرکت آفریقایی موسوم به فراستیل(PHRACTYL) از طراحی یک تاکسی پرنده پرده برداری نموده است که در نگاه اول با پاهایی شبیه به پرندگان و بال های منحصر به فرد و کابینی جالب توجه به شکل سر و منقار پلیکان، به شکل یک پرنده به نظر می رسد.

در حالی که پرندگان همواره منبع الهام پرواز انسان بوده اند، پس از موفقیت برادران رایت، بال های پهن و مسطح به یک استاندارد در هوانوردی تبدیل شده اند و پیشرفت های فناورانه برای بلند شدن از زمین بیشتر روی این بالها رخ داده است. با این حال، مهندسان فراستیل این فناوری متعارف را با طراحی کاملاً منحصر به فرد خود که شبیه به بال پرندگان است، کنار گذاشته اند.

اما آنها در همین جا متوقف نشده اند، چرا که دُم و پایه های مخصوص فرود و سر پا ایستادن این تاکسی پرنده نیز کاملا شبیه به پرندگان واقعی طراحی شده است.

تقلید از مفاهیمی که در طبیعت موجود هستند ممکن است ساده باشد، اما این تیم برای فراوری نمونه های اولیه از این طراحی بر دشواری های زیادی فائق آمده است.

هدف آنها ساخت یک ماشین پرنده کاربردی و پاک با استفاده از نیروی محرکه الکتریکی است. با این حال، آن ها می دانند که فناوری باتری هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند این پروازها به طور کامل تامین نیرو کند و بنابراین در طراحی آیرودینامیکی این هوانورد به یک طرح کاملاً بدیع رسیدند که به آن ماکروبات(Macrobat) می گویند.

وقتی صحبت از برخاستن از زمین به میان می آید، ماکروبات از پاهای شبیه به پرنده اش استفاده می نماید تا کابین سرنشینان را بالا ببرد و سپس آن را به سمت عقب متمایل کند تا زاویه مناسبی برای بال هایی که آنها هم شکل متفاوتی دارند، ایجاد کند. سپس سیستم پیشرانه وارد عمل می گردد و نیروی بالابر لازم را برای آن فراهم می نماید. البته برخاستن ماکروبات مانند سایر تاکسی های پرنده به شکل کاملا عمودپرواز و مستقیم نخواهد بود، به همین علت است که تیم سازنده، عبارت جدیدی به نام تقریبا عمودپرواز را برای آن ابداع نموده است.

هنگامی که ماکروبات به میزان کافی در هوا بالا می رود، پاهای آن جمع می شوند تا نیروی اصطکاک با هوا کاهش یابد و ماکروبات مانند هر هواپیمای دیگری پرواز کند.

طبق گزارش های اعلام شده در وب سایت این شرکت، این تیم ادعا می نماید که ماکروبات با بار 150 کیلوگرمی، 150 کیلومتر با حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت پرواز خواهد نمود.

فراستیل ادعا می نماید که پاهای منحصر به فرد ماکروبات، آن را برای فرود در زمین های ناهموار نیز سازگار می نماید. با این حال، فرود باید با سرعت بسیار پایینی انجام گردد و در صورت عدم انجام این کار، ماکروبات واژگون خواهد شد.

این شرکت در خصوص چیدمان موتورهای پیشرانه چندان سختگیر نیست و در حال کار بر روی نحوه استقرار آن به صورت واحدهای منفرد در هر بال یا به صورت سری است.

بال های ماکروبات نیز بسیار جالب هستند، اما از آنجایی که هنوز ثبت اختراع نشده و مالکیت معنوی آن تحت محافظت نیست، این شرکت چیز زیادی درباره آن فاش ننموده است.

ماکروبات نیز مانند سایر تاکسی های پرنده به گونه ای طراحی شده است که به وسیله انسان درون کابین و بعلاوه از راه دور قابل راهنمایی باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2319

به "شبیه ترین تاکسی پرنده به پرنده ، تیم سازنده: این تاکسی تقریبا به شکل عمودی از زمین بلند می گردد ، هنگامی که به مقدار کافی در هوا بالا می رود، پاهای آن جمع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه ترین تاکسی پرنده به پرنده ، تیم سازنده: این تاکسی تقریبا به شکل عمودی از زمین بلند می گردد ، هنگامی که به مقدار کافی در هوا بالا می رود، پاهای آن جمع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید