مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 1080 رونمایی کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیاتک به تازگی از تراشه دایمنسیتی 1080 به عنوان پردازنده میان رده و جانشین دایمنسیتی 920 با قابلیت های خوب رونمایی کرد؛ پردازنده ای که در مقایسه با نسل قبل توان مصرفی بهتر و قدرت پردازشی نسبتا بیشتری دارد.

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 1080 رونمایی کرد

پردازنده دایمنسیتی 1080 تازهترین عضو از پردازنده های میان رده شرکت مدیاتک به شمار میرود که برای رقابت با کوالکام در بازار گوشی ها و محصولات نسبتا مقرون به صرفه قیمت رونمایی شده است. این تراشه در بخش هایی نظیر دوربین، مصرف انرژی، توان پردازشی و… عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبل یعنی دایمنسیتی 920 دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مدیاتک، آنچه که این تراشه به عنوان برگ برنده در مقایسه با قبل در اختیار دارد، بهبود توانایی هایش در زمینه دوربین است. این تراشه می تواند تصاویری با مقدار 200 مگاپیکسل را هم پردازش کند در حالی که این مقدار برای تراشه نسل قبل 108 مگاپیکسل است. بعلاوه این تراشه قادر است در حالت HDR ویدیوهایی در وضوح 4K ثبت کند که البته این مورد تازه نیست.

دایمنسیتی 1080 از هشت هسته بهره می برد که با ترتیب 2 + 6 در کنار هم قرار گرفته اند. 2 هسته نخست از نوع Cortex-A78 و با فرکانس 2.6 گیگاهرتز هستند که در مقایسه با دایمنسیتی 920، شاهد افزایش 0.1 گیگاهرتزی فرکانس هسته های بزرگ هستیم. 6 هسته دیگر هم از نوع Cortex-A55 هستند اما اشاره ای به فرکانس آن ها نشده است. اما به نظر می رسد فرکانس این هسته ها مثل گذشته روی همان 2.0 گیگاهرتز قرار داشته باشد.

پردازنده گرافیکی این تراشه در مقایسه با قبل تغییری نداشته و همچنان شاهد استفاده از Mali-G68 هستیم. خود پردازنده هم با فناوری ساخت 6 نانومتری فراوری شده تا از این حیث هم پیشرفتی وجود نداشته باشد. در نتیجه این موضوع، در بنچمارک ها شاید بین یک محصول مجهز به دایمنسیتی 1080 و 920 تفاوت چشمگیری را شاهد نباشیم اما این تفاوت حداقل روی کاغذ وجود دارد.

از جمله قابلیت های این تراشه می توان به پشتیبانی از اینترنت 5G (فرکانس زیر 6 گیگاهرتز)، وای فای 6 و واحد پردازشگر عصبی مشابه نسل قبل اشاره نمود. این تراشه در سه ماه چهارم سال 2022 رسما در دسترس شرکت های فراوریکننده گوشی قرار خواهد گرفت.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2293

به "مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 1080 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 1080 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید