مسجد قرطبه در اسپانیا

به گزارش تور بالی اندونزی، شهر کوردوبا اسپانیا در گذشته به شهر قرطبه بود. مسجد قرطبه در ابتدا یک کلیسای کوچک برای مسیحیان بود که بعد از فتح جزیره ایبری هم مسلمانان و هم مسیحیان از آن استفاده می‌کردند. در سال 784  سلطان عبدالرحمن نیمه مسیحی آن را خریداری کرد و دستور ساخت یک مسجد بزرگ را داد.

مسجد قرطبه در اسپانیا

مسجد قرطبه در قسمت جنوب غربی شهر کوردوبا در مجاورت رود الوادى قرار گرفته است و برای ساخت آن از مسجد جامع دمشق الهام گرفته شده است و شبیه به مسجد دمش است.

معماری مسجد قرطبه اسپانیا

این مسجد که در 4 مرحله ساخته شده است. این مسجد از بخش‌هایی همچون تالار، حیاط با حوض وسط آن، باغ پرتقال و مناره تشکیل می‌شود. مناره این مسجد نمایی از معماری زیبای اسلامی در کشور اسپانیا است که ارتفاع آن به 20 متر می‌رسد. روی سنگ‌های این مسجد طراحی‌های اسلامی منقش شده است. این مسجد مناره دیگری نیز  دارد و ارتفاع 96 متر است و در بخش جنوبی این مسجد قرار گرفته است.

تالار این مسجد با 1093 ستون با جنس مرم بهترین جاذبه این مسجد تاریخی در تور اسپانیا ارزان به شمار می‌رود. با بازدید از تالار این مسجد خود را در ستون‌هایی خواهید دید که از نظر شما تمامی ندارند. جناح‌های ساختمان این مسجد شما را به طرف قبله هدایت خواهند کرد، این سالن مستطیلی شکل بوده و در آن ردیف‌هایی برای ایستادن نمازگزاران در نظر گرفته شده و کف آن  مانند دیگر مساجدی می‌باشد که توسط معماران اسلامی ساخته شده است.

در محراب مسجد نیز یک نقطه مرکزی در سالن نمازگزاری ساخته شده است که تزئینات زیادی از طلا و خوشنویسی دارد که ترکیبی زیبا را به وجود آورده‎اند. در بالای این محراب نیز گنبدی زیبا قرار گرفته که با ورقه‌های طلا پوشیده شده‌اند.

150 سال پس از ساخت این مسجد نیز راه پله‌هایی برای رفتن به پشت بام آن اضافه شد و بخش جنوبی آن بزرگتر گردید و پلی در آن بنا شد که وظیفه اتصال سالن نماز به قصر خلیفه داشت.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 690

به "مسجد قرطبه در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد قرطبه در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید