مقرون به صرفه ترین جهت هوایی برای شرکت های دنیا آسمان ایران است ، افزایش تدریجی پرواز های عبو ری

به گزارش تور بالی اندونزی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت های هواپیمایی دنیا می دانند که آسمان ایران مقرون به صرفه ترین جهت هوایی بین جنوب شرق آسیا و اروپا است و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.

مقرون به صرفه ترین جهت هوایی برای شرکت های دنیا آسمان ایران است ، افزایش تدریجی پرواز های عبو ری

به گزارش گروه اقتصادی مقصود اسعدی سامانی با تأکید بر اینکه آسمان ایران برای پرواز های عبوری همواره امن است، گفت: شرکت های هواپیمایی دنیا می دانند که آسمان ایران مقرون به صرفه ترین جهت هوایی بین جنوب شرق آسیا و اروپا است و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: فضای کشور ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی برای شرکت های هواپیمایی دنیا به صرفه است و کوتاه ترین جهت بین جنوب شرق آسیا و اروپا برای هواپیماها، عبور از کشور ایران است و معمولاً شرکت های هواپیمایی ترجیح می دهند که از آسمان ایران عبور کنند.

وی تأکید کرد: کاهش پرواز ها از فضای کشور مقطعی است و پیش بینی می شود به زودی به آمار های قبلی و عبور بیش از 1000 پرواز در روز از فضای کشور، برگردیم.

اسعدی سامانی افزود: به دلیل کوتاهی جهت فضای ایران، کاهش مدت زمان سفر و کاهش مصرف سوخت برای شرکت های هواپیمایی یکی از موارد قابل توجه است، به هر حال هزینه سوخت یکی از هزینه های اصلی شرکت های هواپیمایی است ضمن آنکه کارکرد کمتر قطعات هواپیما و همچنین قطعات تایمی نیز در حوزه سود و زیان شرکت هواپیمایی، مهم است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امن بودن آسمان ایران، گفت: آسمان ایران، امن ترین جهت پروازی است و از نظر تعرفه های عبور نیز برای پرواز های عبوری مقرون به صرفه است.

گفتنی است، روز گذشته نیز اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از کشور های امن بوده و استقرار نظامات هوانوردی در کشور مؤید امنیت آسمان ایران است؛ ایران یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین کشور هایی است که توانسته الزامات و نظامات سازمان دنیای هواپیمایی ایکائو و همچنین یکپارچگی با نظام هوانوردی دنیای را مستقر کند و از این رو آسمان کشور همواره یکی از امن ترین آسمان ها برای پرواز بوده و خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 852

به "مقرون به صرفه ترین جهت هوایی برای شرکت های دنیا آسمان ایران است ، افزایش تدریجی پرواز های عبو ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین جهت هوایی برای شرکت های دنیا آسمان ایران است ، افزایش تدریجی پرواز های عبو ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید