چگونه از وای فای قوی و سریعی در هنگام کار در فضای باز بیرون از خانه استفاده کنیم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، تا اکنون زیاد درباره تقویت وای فای درون خانه یا بهبود سرعت و آنتن دهی وای فای خانگی صحبت کردیم ولی کم پیش آمده درباره وای فای بیرون از خانه یا فضای باز و آزاد خصوصی حرف بزنیم.

چگونه از وای فای قوی و سریعی در هنگام کار در فضای باز بیرون از خانه استفاده کنیم؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دقیقا منظور ما وای فای یک باغ، ویلا، حیاط خانه و محیط های آزاد ولی شخصی و خصوصی است. تصور کنید یک خانه ویلایی دارید و یک روز بعدازظهر دلتان می خواهد روی میز و جایگاه وسط ویلا کارهای خود را انجام دهید.

به انجام کارها درون خانه اصطلاحا WFH و به کار در فضای بیرون از خانه WFO (سرنام Work From Outside) گفته می گردد. امروز می خواهیم ترفندهای استفاده از وای فای برای WFO صحبت کنیم.

بسیاری از ما به خاطر ضعیف بودن وای فای مودم یا روتر سعی می کنیم کارهای خود را درون خانه انجام دهیم و از مزایای کار در فضای آزاد خودمان را محروم می کنیم.

اما ترفندهای ساده ای برای بهبود وای فای در فضای بیرون از خانه وجود دارد.

راه کار نخست: سیستم های مش وای فای

ترفند نخست، خرید یک سیستم مش وای فای و نصب نودهای تقویت وای فای در محیط بیرون از خانه است. سیستم های مش وای فای شامل یک روتر اصلی و چندین روتر جانبی برای نصب در نقاط مختلف خانه هستند.

معمولا سیستم های مش وای فای می توانند فضاهایی تا 500 متر مربع را زیر پوشش وای فای ببرند. بنابراین، به راحتی و در زیر 5 دقیقه می توانید یک سیستم مش وای فای در خانه ویلایی یا باغ خود راه اندازی کنید.

روتر اصلی به مودم وصل شده و بعد نودهای روتر بعدی در مکان هایی از باغ که باید زیر پوشش وای فای باشد؛ نصب می گردد. از جمله اینکه می توانید یک نود وای فای را نزدیک آلاچیق یا میز کار خود در محیط باز نصب کنید.

این روترها با ارتباط با یکدیگر، ضمن اشتراک گذاری اینترنت، یک وای فای قوی و سریع برای همه دستگاه ها فراهم می نمایند.

سیستم های مش وای فای بهترین گزینه برای فضاهای باز، ویلاها یا باغ رستوران ها هستند ولی مقداری گران قیمت بوده و شاید دوست نداشته باشید 200 الی 300 دلار برای تجهیز باغ به وای فای سراسری هزینه کنید.

یک مزیت سیستم های مش وای فای، قابلیت مدیریت و کنترل دستگاه های خانه هوشمند از جمله درب ها، چراغ ها، مودم و روتر، دوربین ها و سنسورها از راه دور و با دستورات صوتی است.

از جمله سیستم های مش وای فای پیشنهادی می توان به Google Nest Wifi و Eero 3-Pack اشاره نمود.

راه کار جایگزین: تقویت نماینده وای فای باند 5 گیگاهرتز

فرکانس 5 گیگاهرتز سریع تر ولی از نظر پوشش دهی و بورد موثر ضعیف تر از فرکانس 2.4 گیگاهرتز است.

معمولا فرکانس های وای فای 5 گیگاهرتز نمی توانند از دیوارها و موانع عبور نمایند. وقتی شما یک مودم روتر یا روتر بی سیم بسیار قوی هم در خانه داشته باشید؛ احتمالا در فضای باز به اینترنت و وای فای خوبی دسترسی نخواهید داشت.

یک روش نسبتا ارزان تر نسبت به سیستم مش وای فای، نصب اکستندر یا تقویت نماینده وای فای دوبانده است تا بتوانید فرکانس 5 گیگاهرتز مودم روتر یا روتر اصلی را تقویت کنید.

وای فای اکستندرهایی مانند نت گیر EX8000 بسیار قوی هستند و می توانند فضایی نزدیک به 240 متر مربع را زیر پوشش وای فای قوی و تقویت شده ای ببرند.

همین طور اکستندر Netgear Orbi Outdoor برای مصارف خارج از محیط های بسته طراحی شده است و یک گزینه بسیار مناسب برای کار در محیط باز است.

از اکستندرهای مناسب برای تقویت وای فای بیرون از خانه می توان به TP-Link AC750 و Amped TAC-EX2 اشاره نمود. TP-Link AV1300 هم یک اکستندر بسیار قدرتمند و رده بالا محسوب می گردد که می تواند لذت کار در فضای بیرون از خانه را چند برابر کند.

گاهی اوقات از دل یک پرسش خواننده سایت، یک مقاله بیرون می آید. خواننده ای سوال نموده بود چگونه می توانم از طبقه چهارم یک ساختمان به وای فای…

این دقیقا یک مشکل یکی از خوانندگان محترم و عزیز سایت شبکه چی بود و احتمالا مشکل بسیاری از کاربران خانگی دیگر است. مودم روتر در…

گاهی اوقات یک تلویزیون 4K و هوشمند، روتر جدید دو بانده، کنسول بازی ایکس باکس یا نینتندو سوییچ و حتی شاید سرویس اینترنت پر سرعتی…

وای فای یکی از ضروری ترین نیازهای کاربران لپ تاپ است. در خانه، در محل کار، در کافی شاپ، در هتل، سر پروژه، اتاق ویدیوکنفرانس و جلسات اداری خارج…

یکی از روش های بهبود وای فای یا تقویت سیگنال های وای فای در نقطه ای که این سیگنال ها ضعیف و میرا هستند؛ استفاده از دستگاه های توسعه دهنده وای فای (Extender) است….

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1116

به "چگونه از وای فای قوی و سریعی در هنگام کار در فضای باز بیرون از خانه استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از وای فای قوی و سریعی در هنگام کار در فضای باز بیرون از خانه استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید