چگونه یک اتاق نشیمنِ مناسبِ سلیقه، ولی کاربردی طراحی کنیم

به گزارش تور بالی اندونزی، ممکن است تصمیم گرفته باشد سرویس کامل مبلمان اتاق نشیمن خود را تعویض کنید یا چیدمان آن ها را تغییر دهید.

چگونه یک اتاق نشیمنِ مناسبِ سلیقه، ولی کاربردی طراحی کنیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

معمولا، در این مواقع بهترین زمان برای طراحی دوباره اتاق نشیمن و به کارگیری المان ها و سوژه های خلاقانه است. یک اتاق نشیمن نباید فقط شیک و زیبا باشد؛ بلکه باید متناسب احتیاج و سلیقه شما چینش شده و محیطی آرامش بخش و دنج ایجاد کند.

بهترین روش برای چیدمان اتاق نشیمنی متفاوت، نگاه کردن به طراحی های دکوراسیون داخلی معروف و مدرن، الهام گیری از آن ها و بعد پیاده سازی ایده هایی است که به ذهن خودتان هم رسیده است.

در اینجا می خواهیم مجموعه ای از طراحی های اتاق نشیمن را با هم مرور و مزایا یا ویژگی های هریک را آنالیز کنیم تا ایده های بهتری به ذهن شما برسد.

15 طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

یک اتاق نشیمن معمولی شامل یک دست مبل و چند جایگاه اضافی به همراه یک میز قهوه خوری برای میهمانان است. معمولا، این چینش ساده می تواند انعطاف پذیری زیادی برای شما ایجاد کند و همه کاره هم باشد. البته، می توانید با انواع لوازم جانبی هم این دکوراسیون را تزئین کنید:

اگر به یک اتاق نشیمن دنج و صمیمی برای راحتی میهمان ها فکر می کنید؛ قرار دادن یک مبل راحتی و یک جایگاه می تواند هم در فضا صرفه جویی کند و هم برای میهمانی های کوچک خانوادگی و محبت آمیز کافی باشد:

می توانید بین مبل ها و جایگاه ها مقداری فاصله ایجاد کنید تا هر فردی حریم خصوصی خودش را حفظ کند. میز قهوه خوری را طوری چینش کنید که هم هارمونی مبل و میز باقی بماند و هم تمام افراد بدان دسترسی داشته باشند:

یکی از بهترین چیدمان های مبلمان در اتاق های نشیمن، چیدمان L شکل است. در این چیدمان می توانید به خوبی از گوشه ها استفاده نموده و سرویس های مبل متفاوتی به کار بگیرید. در این طراحی، در فضاسازی هم صرفه جویی می گردد و می توانید یک میز نهارخوری به همراه چندین جایگاه داشته باشید:

بعضی اوقات داشتن چند میز قهوه خوری بهتر از یک میز است. میزهایی شیک و در اندازه های مختلف که می توانند نمای اتاق نشیمن را بسیار جذاب تر نمایند:

اگر غالب اوقات تعداد میهمان های شما زیاد هستند؛ یک دست مبل کفایت نمی کند و بهتر است دو کاناپه روبروی هم قرار دهید. یک جفت جایگاه در وسط قرار می گیرد و چندین میز عسلی در کانون توجه اتاق هستند. می توانید میزهای کوچک و کاربردی هم برای راحتی بیشتر در کنار کاناپه ها داشته باشید:

ایده استفاده از جایگاه های نیمکتی هم برای اتاق نشیمن خوب است. طرح های جایگاه نیمکتی بسیار جذاب و متفاوتی در بازار هست که قابل هماهنگ شدن با کاناپه و سرویس مبل شما هستند. هر زمان که به این نیمکت ها احتیاج نداشته باشید؛ سریعا جمع می شوند:

یک طراحی دیگر، استفاده از چندین میز قهوه خوری در وسط سالن برای مصارف مختلفی مانند مطالعه، قهوه خوری، قرار دادن گلدان و اشیا دیگر است. توجه کنید که باید احتیاج به این تعداد میز داشته باشید و بعد سراغ چیدمان آن ها بروید:

این اتاق نشیمن تعداد زیادی میهمان را در خود جای می دهد ولی در عین حال جنب وجوش در سالن را افزایش می دهد چون دایما باید برای دسترسی به میز قهوه خوری تحرک داشته باشند:

به نظر می رسد یک اتاق نشیمن دنج و صمیمی است که البته انعطاف پذیری زیادی دارد. بسته به میهمان ها می توانید جای جایگاه ها و میزها را تغییر دهید:

اگر فضا به اندازه کافی دارید؛ این طراحی اتاق نشیمن هم بسیار شیک و مدرن است و هم برای پذیرایی از تعداد زیادی میهمان چینش شده است. یک فضای پر زرق و برق و پرنشاط برای گذراندن یک شب عالی:

منحنی ها و بافت ها باعث صمیمی و گرم شدن بیشتر فضا می شوند. یک اتاق نشیمن کوچک و محبت آمیز با کمترین متریال که می تواند به سرعت هم تغییر شکل دهد و چینش های دیگری پیدا کند:

این اتاق نشیمن هم ساده و کوچک ولی شیک است. به طراحی قفسه های دیواری یا میزهای انتهایی توجه کنید:

اگر می خواهید سینمای خانگی در کانون توجه اتاق نشیمن باشد؛ باید طراحی داشته باشید تا همه افراد مستقیما به تلویزیون خیره شوند. سعی کنید سرویس مبل و میز شما با تلویزیون هماهنگی داشته باشند:

این اتاق نشیمن عالی است. چون فقط دو سری مبل راحتی دارد و یک فضای بزرگ در وسط ایجاد نموده تا برای بازی بچه ها یا راحتی بیشتر میهمان ها مسئله ای ایجاد نگردد. یک قطعه فرش هماهنگ با مبل ها در وسط قرار گرفته است و دو میز عسلی متفاوت روی آن دیده می گردد:

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 746

به "چگونه یک اتاق نشیمنِ مناسبِ سلیقه، ولی کاربردی طراحی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک اتاق نشیمنِ مناسبِ سلیقه، ولی کاربردی طراحی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید