گردشگری هدفمند در پاسارگاد با تورهایی برای اقامت بیشتر

به گزارش تور بالی اندونزی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی از پاسارگاد نیز بازدید نموده و نظراتی را درباره گردشگری در این محوطه میراث جهانی یونسکو، عنوان کردند.

گردشگری هدفمند در پاسارگاد با تورهایی برای اقامت بیشتر

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه 20 مهر 96 در جریان بازدید از محوطه میراث جهانی پاسارگاد گفت:

معرفی ظرفیت های بسیار جالب و ارزشمند این محوطه جهانی با تعریف تورهای هدفمند گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد:

حضور گردشگران در محوطه ها و سایت های تاریخی باید برنامه ریزی درست و اجرای اقدامات مناسب به ماندگاری در این محوطه ها منجر گردد، ایجاد اقامتگاه برای گردشگران به منظور افزایش ماندگاری آن ها در محوطه های آثار تاریخی ایجاد اشتغال و درآمدزایی را نیز در پی خواهد داشت.

مونسان با تأکید بر این که گردشگری باید در استان فارس به عنوان یکی از استان های مهم کشور در حوزه فرهنگی و تاریخی باید فعال و پویا گردد، یادآور شد:

حفظ و نگهداری از این آثار تاریخی اولویت ماست اما باید در عین حفاظت و نگهداری و رعایت استانداردها، معرفی این آثار به گردشگران را با اجرای برنامه ها و اقدامات مناسب در دستور کار قرار دهیم.

معاون رئیس جمهوری بعلاوه بر استفاده از افراد بومی و محلی در اجرای برنامه های گردشگری در پاسارگاد تأکید کرد و گفت:

آموزش نیروی انسانی بومی در این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد تا جامعه محلی از منافع وجود این آثار فرهنگی و تاریخی منتفع شوند.

مونسان توضیح داد:

استفاده از تورلیدرهای متبحر و آموزش دیده در محوطه ها و سایت های تاریخی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه این افراد علاوه بر معرفی آثار تاریخی می توانند معرف فرهنگ و اصالت ایرانی و اسلامی به گردشگران باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر سامان دهی محوطه میراث جهانی پاسارگاد تأکید کرد و اضافه کرد:

استان فارس باید با خلاقیت و ابتکار این آثار منحصربه فرد را به گردشگران معرفی کند و توسعه گردشگری و در پی آن توسعه جامعه محلی را مورد توجه قرار دهد.

ملاقات مونسان با باستان شناس ایتالیایی

مونسان بعلاوه در این بازدید با جوزپا ماریا فازیو، پرفسور بازسازی سنگ و کلودیو پروسپری پورتا باستان شناس ایتالیایی محوطه پاسارگاد به گفت وگو پرداخت.

معاون رئیس جمهوری حضور این باستان شناسان را در محوطه تاریخی پاسارگاد یک جاذبه گردشگری دانست و اضافه کرد:

همه ظرفیت های فرهنگی و تاریخی باید برای رشد و توسعه گردشگری و پیشرفت جوامع محلی مورد استفاده قرار گیرند و البته این مهم باید با حفظ اصول حفظ و نگهداری از آثار انجام گردد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2200

به "گردشگری هدفمند در پاسارگاد با تورهایی برای اقامت بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری هدفمند در پاسارگاد با تورهایی برای اقامت بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید