25 کودک ناشنوای کرمانشاهی درصف کاشت حلزون، هزینه هر جراحی 6 میلیون

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر داخل مرکز کاشت حلزون شنوایی استان کرمانشاه از وجود 25 کودک واجد شرایط برای کاشت حلزون شنوایی در استان اطلاع داد.

25 کودک ناشنوای کرمانشاهی درصف کاشت حلزون، هزینه هر جراحی 6 میلیون

مینا باقری موسوی امروز (12 دی) در حاشیه راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور است، گفت: در غرب کشور در کنار کرمانشاه، استان همدان نیز صاحب مرکز کاشت حلزون است، اما قطبیت کرمانشاه درغرب کشور بویژه در حوزه درمان و نیز هم مرزی آن با کشور عراق اهمیت راه اندازی این مرکز را دوچندان نموده است.

وی اضافه نمود: راه اندازی این مرکز می تواند در کنار پوشش بیماران استان و غرب کشور، فرصتی در بحث توریسم درمانی و ارائه خدمات به بیماران عراقی باشد.

باقری موسوی با بیان اینکه کاشت حلزون تنها برای بچه ها زیر چهار سال انجام می گردد، گفت: این سن بهترین شرایط را برای انجام عمل کاشت حلزون شنوایی دارد، اما زمان طلایی این عمل سن زیر دو سال محسوب می گردد.

وی یادآور شد: برای کاشت حلزون شنوایی برای بچه ها بالای چهار سال نیز کمیسیون مربوطه تشکیل شده و با توجه به شرایط کودک در مورد کاشت حلزون تصمیم گیری می گردد.

باقری موسوی در مورد هزینه کاشت حلزون شنوایی گفت: هزینه انجام این جراحی برای بچه ها زیر چهار سال با یارانه دولتی است، به طوری که هزینه کاشت برای خانواده ها حدود شش میلیون تومان خواهد بود و برای بچه ها بالای چهار سال نیز کمیسیون مربوطه در مورد برخورداری عمل از یارانه دولتی تصمیم گیری خواهد نمود.

وی اضافه نمود: هزینه انجام این عمل بصورت آزاد حدود 40 تا 50 میلیون تومان است.

این مسئول با بیان اینکه کاشت حلزون تنها برای بچه ها با شنوایی شدید تا عمیق کاربرد دارد، گفت: اینطور نیست که برای هر کودک با مشکل شنوایی بتوانیم کاشت حلزون داشته باشیم.

وی اضافه نمود: بچه های که ناشنوایی شدید تا عمیق دارند باید ابتدا معاینه شده و سپس باید به مدت شش ماه تا یک سال سمعک استفاده نمایند و توانبخشی پیش از عمل را انجام دهند و در صورتی که با این اقدامات مشکل مرتفع نگردد، تحت عمل کاشت حلزون شنوایی قرار می گیرند.

باقری موسوی اعلام نمود: بعد از عمل کاشت نیز باید توانبخشی از جمله گفتار درمانی در حد 100 و بعضا تا حدود 300 جلسه انجام گردد تا کودک بتواند شنوایی خود را به دست بیاورد.

به گفته مدیر داخلی مرکز کاشت حلزون شنوایی کرمانشاه با کاشت حلزون شنوایی و انجام جلسات توانبخشی، این بچه ها شنوایی خود را تا حد طبیعی پیدا می نمایند.

وی با بیان اینکه از هر هزار تولد، چهار تا پنج کودک با مسائل شنوایی به جهان می آیند، گفت: در این بین دو تا سه کودک مسائل شدید و عمیق شنوایی دارند و در استان در حال حاضر بچه ها با این شرایط که کاندیدای کاشت حلزون شنوایی هستند حدود 20 تا 25 مورد می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 806

به "25 کودک ناشنوای کرمانشاهی درصف کاشت حلزون، هزینه هر جراحی 6 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 کودک ناشنوای کرمانشاهی درصف کاشت حلزون، هزینه هر جراحی 6 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید