3 اثر تاریخی اردبیل در سال جاری تعیین حریم می شود

به گزارش تور بالی اندونزی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سه اثر تاریخی استان در سال جاری مشخص حریم می شود.

3 اثر تاریخی اردبیل در سال جاری تعیین حریم می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، منصور عالیقدری معاون میراث فرهنگی این اداره کل، امروز یکشنبه 14 مرداد با اعلام این خبر شرح داد: در برنامه سال جاری معاونت میراث فرهنگی تعیین حریم سه اثر پیش بینی شده است.

او با اذعان به اینکه با توجه به اینکه آثار تاریخی متناسب با اعتبارات اداره کل تعیین حریم می شود، ادامه داد: منتظر تصویب و تخصیص اعتبار شهرستان ها هستیم تا بر اساس آن آثار تاریخی برای تعیین حریم، انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: برخی تپه ها و آثار تاریخی نیازمند تعیین حریم است که بر اساس تامین اعتبار انتخاب خواهد شد.

عالیقدری با اذعان به اینکه تعیین حریم با هدف ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز انجام می شود، افزود: تعیین حریم فرصتی جهت کنترل کیفیت ساخت و ساز پیرامون بناهای تاریخی است و موجب می شود دید بصری اثر محافظت شود.

او یادآور شد: در سال گذشته تعیین حریم شش اثر شامل پنج بنا در نمین و تپه قلعه بوینی روستای حسن باروق اردبیل انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 490

به "3 اثر تاریخی اردبیل در سال جاری تعیین حریم می شود" امتیاز دهید

1 کاربر به "3 اثر تاریخی اردبیل در سال جاری تعیین حریم می شود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اثر تاریخی اردبیل در سال جاری تعیین حریم می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید