درباره آب و هوای کوالالامپور مالزی بدانیم

به گزارش تور بالی اندونزی، قبل از هر سفری اطلاع از وضعیت آب و هوایی بسیار مهم است، مخصوصا اگر دلتان نمیخواهد تمام طول سفر را در هتل سپری کنید، برای اطلاع از  آب و هوای کوالالامپور مالزی در ادامه با ما همراه باشید.

درباره آب و هوای کوالالامپور مالزی بدانیم

قبل از سفر با تور مالزی از اب و هوای ان آگاه باشید. کوالالامپور پایتخت مالزی و یکی از شهر های روبه رشد آسیای شرقی است. این شهر در نزدیکی مناطق ساحلی دره کلانگ واقع شده و هم چنین با کوهستان تیتیوانسا هم مرز است. کوالالامپور در زبان مالایی به معنای محل تلاقی گِل است و انتخاب این نام برای این شهر به این دلیل بوده که کوالالامپور در نزدیکی محل تلاقی دو رودخانه کلانگ و گمباک است.

این شهر دارای آب و هوایی استوایی با بارندگی فراوان و درجه حرارت بالا است. وجود کوهستان تیتوانگ در غرب و جزیره کوهستانی اندونزیایی در شرق این شهر آب و هوای کوالالامپور را به شدت مورد تاثیر قرار می دهد. درجه حرارت این شهر به دلیل نزدیک بودن به خط استوا بالا است و معمولا کمترین درجه حرارت 22 درجه و در گرمترین ساعات تا 33 درجه می رسد.

ماه های دسامبر تا فوریه معمولا خنک ترین ماه های سال هستند اما تفاوت دما در این ماه ها با ماه های دیگر سال معمولا 2 تا 3 درجه است. ماه های مارس تا آوریل گرم ترین ماه های سال هستند. رکورد بالاترین درجه حرارت این شهر 37 درجه و کمترین آن 19 درجه ثبت شده است. بارندگی های موسمی جنوب غربی معمولا در ماه های سپتامبر تا آوریل اتفاق می افتد و این شهر را مورد تاثیر قرار می دهد اما میزان بارندگی ها چشمگیر نیست و معمولا مرطوب ترین دوره بعد از این بارندگی ها از آوریل تا سپتامبر است.

اواسط ماه ژانویه و فوریه که خشک ترین دوره سال است، بهترین زمان سفر به کوالالامپور و تور مالزی می باشد. در این زمان معمولا درجه حرارت هوا کاهش پیدا می کند و هوا خنک تر و رطوبت کمتر می شود. کوالالامپور از شرق و غرب توسط کوهستان محاصره شده و میزان بارندگی درآن نسبت به مناطق اطراف مثل سنگاپور کمتر است. وجود این کوه ها از شهر در برابر طوفان های احتمالی محافظت می کند اما بارش های شدید و طولانی مدت می تواند باعث جاری شدن سیل شود. یکی از خشک ترین دوره های سال بین ماه های ژوئن تا آگوست است. که میانگین بارندگی در این دوره معمولا 150 میلیمتر می شود و برای سفر به کوالالامپور ، تور کوالالامپور و تور مالزی بهترین زمان است. کوالالامپور شهری مرطوب است و میانگین رطوبت سالانه بیش از 80% می باشد و در ماه های مرطوب سال رطوبت هوا تا 90% هم میرسد. معمولا رطوبت هوای صبح بیشتر از ساعات دیگر روز است و درعصر میزان رطوبت کاهش پیدا میکند. این شهر دارای آب و هوای گرم است و شما در این شهر نیازی به کت یا ژاکت نخواهید داشت!

انتشار: 12 فروردین 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2

به "درباره آب و هوای کوالالامپور مالزی بدانیم" امتیاز دهید

3 کاربر به "درباره آب و هوای کوالالامپور مالزی بدانیم" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره آب و هوای کوالالامپور مالزی بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید