10 تجربه منحصر به فرد که فقط در مالزی می توانید داشته باشید!

به گزارش تور بالی اندونزی، 10 تجربه منحصر به فرد در سفر به مالزی

مالزی، آسیای حقیقی شعار گردشگری کشور مالزی است. شاید هیچ شعار دیگری اینقدر برازنده و مناسب این کشور نباشد. کشور مالزی در منطقه ای استراتژیک در میانه های آسیای جنوب شرقی قرار گرفته است. همین موضوع، این کشور را از نظر تنوع فرهنگی و جاذبه های طبیعی بسیار غنی نموده است. در این مطلب قصد داریم مواردی را برایتان معرفی کنیم، که فقط و فقط با تجربه سفر به مالزی می توانید امتحان کنید. پس در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

10 تجربه منحصر به فرد که فقط در مالزی می توانید داشته باشید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

10 تجربه منحصر به فرد در مالزی

  • از ترکیب سنت و مدرنیته در یک مکان لذت ببرید!

مالزی به طور سریع و پیوسته ای در حال پیشرفت و توسعه شهری است، اما این بدان معنی نیست که سنت و یا بافت قدیمی آن در حال نابودی است! مقبره های هندی و بودایی و آثار معماری چینی در بعضی از نقاط کشور بسیار برجسته هستند، مخصوصا در شهرهایی همچون پنانگ، ملاکا و بافت قدیم کوالالامپور. آن ها معماری شهری خود را در عین پیشرفته بودن، با تاریخشان در آمیخته اند. ادغام معماری مالایی و اسلامی در طراحی ساختمان های این کشور، به حفظ سنت های آن یاری زیادی نموده است.

کافیست تا نگاهی به میادین اصلی شهرها بیاندازید، تا متوجه شوید که مغازه های آن اکثرا ساختمان های دهه 1950 هستند که به خوبی بازسازی شده اند. گالری شهر کوالالامپور مثال بسیار خوبی در این زمینه است، در اینجا ساختمان اداری قدیمی شهر را به موزه و مرکز مدرن توریستی تبدیل نموده اند. خروجی رستوران KFC در امتداد خیابان جالان در جزیره پنانگ هم نمونه بسیار مناسبی از ترکیب سنت و مدرنیته در تجربه سفر به مالزی است.

فراوانی غذاهای بین المللی

از آنجایی که مالزی کشوری چند ملیتی و دارای تنوع فرهنگی بسیار است، می توانید فرهنگ ها و غذاهای بین المللی زیادی را در آن تجربه کنید. فرآیند جهانی شدن و گرایشات معاصر این کشور، همچنین پای غذاهای خارجی بیشتری را به مالزی باز نموده است. شاید ملموس ترین این غذاها، غذاهای ژاپنی و کره ای هستند که می توانید در اکثر رستوران ها پیدا کنید. غذاهای متنوع بسیاری را می توانید هم در رستوران های لاکچری مالزی و هم در غرفه های خیابانی آن تجربه کنید.

غذاهای محلی بی نظیر مالزی

خود غذاهای محلی مالزی هم از نظر تنوع و گستردگی، شهرتی جهانی دارند. با وجود اینکه ریشه های بسیاری از فرهنگ های مختلف هنوز هم در مالزی به شدت وجود دارند، اما آشپزان این سرزمین غذاهای چند هزار ساله خوشان را با شرایط و زائقه امروزی مردمان هماهنگ نموده اند. یک کاسه لاکسای تند می تواند شما را یاد غذاهای تایلندی بیاندازد، در حالی که غذای دیگری شما را به چین می برد! در تجربه سفر به مالزی به هر شهری که سفر کنید، غذایی مخصوص، متفاوت و خوشمزه خواهید خورد.

گردشگری حلال

مالزی به عنوان یک کشور مسلمان، مکان بسیار مناسبی برای تجربه گردشگری حلال است. به عنوان مثال، در اکثر مراکز خرید این کشور، نمازخانه هایی برای مسلمانان وجود دارد. مساجد هم از مواردی هستند که به وفور پیدا خواهید کرد. بیشتر رستوران ها، مجبورند تا گواهینامه حلال بودن محصولاتشان را به دولت ارائه نمایند. پس در سفر به مالزی مسئله ای از بابت غذای حلال پیدا نخواهید کرد. تقسیم جنسیتی در این کشور کم مشاهده می گردد، چرا که در اینجا افرادی با مذاهب گوناگون در کنار هم در آپارتمان ها زندگی می نمایند. مالزی، نمونه یک کشور مسلمان پیشرفته و پیروز در زمینه گردشگری است.

گفت و گوهای چند زبانه

در گفت و گوهایی که بین مالزیایی ها صورت می گیرد، باید انتظار داشته باشید که دو یا چند زبان مختلف را بشنوید! تازه این جدای از زبان بومی و مادری آن هاست. به طور کلی کلمات و عبارات زیادی را از چند زبان جهان خواهید شنید. مردم بیشتر شهرهای این کشور، معمولا دو یا سه زبان را با هم بلدند. همین تفاوت زبانی، تجربه سفر به مالزی را منحصر به فرد می نماید.

جشنواره های فرهنگی در تمام طول سال

بسیاری از روزهای سال در مالزی به جشن های مذهبی و فرهنگی اختصاص دارد. جشن های هندوها همچون Thaipusam، جشنواره های پر سر و صدای سال نوی چینی ها، جشنواره های ماه مبارک رمضان، دکورهای خیابانی عید کریسمس و … از جمله این فستیوال های رنگ و وارنگ هستند که در سفر به مالزی شاهد آن ها خواهید بود.

شیوه زندگی مقرون به صرفه

کوالالامپور آنقدرها که ظاهر پر زرق و برقش نشان می دهد، شهر گرانی نیست. با وجود خدمات و محصولات سطح بالا، بسیاری از فعالیت ها در اینجا ارزان و یا حتی رایگان هستند. غذا در این مکان از جمله موارد ارزان قیمت است. یک ظرف غذای محلی حدود 1.40 دلار هزینه خواهد داشت. رستوران های سطح بالاتر، قیمت های بالاتری ارائه خواهند کرد، ولی باز هم مطمئن باشید که این قیمت ها مقرون به صرفه اند و می توانید از پس آن بر بیایید.

چشم اندازهای گوناگون و زیبا

مزارع ایلندی، جنگل های بارانی، سواحل بکر و منحصر به فرد، جزایر زیبا، تپه های تفریحی خنک، شالیزارهای برنج و باغ های چای، دره ها و غارهای کوچک و بزرگ، روستاهای بومی و … تنها بخشی از تنوع و گستردگی مناظر طبیعی در مالزی هستند. با سفر به مالزی بی نظیر ترین چشم اندازهای طبیعی عمرتان را خواهید دید.

سنت و فرهنگ هنوز هم بخش مهمی از زندگی مالزیایی هاست

با تجربه سفر به مالزی به وضوح خواهید دید که مردمان این کشور هنوز هم به ریشه های سنتی خود پای بندند. در مالزی همانطور که نمازگزاران مسلمان چینی را خواهید دید، شاهد عودهای هندی ها در مراسم های سنتیشان هم خواهید بود. بسیار از عادات سنتی هنوز هم در این کشور انجام می شوند. آن ها حتی غذا را طبق شیوه های سنتی می پزند.

تاریخ در همه جا هست!

مالزی سرزمینی کهن و تاریخی است که اقوام گوناگونی آن را تشکیل داده اند. در این مکان درباره فرهنگ و تاریخچه مردم مالایی پرس و جو کنید و به دیدن آثار تاریخی بی شمار و منحصر به فرد آن بروید. در شهرهای پنانگ و کوالالامپور، جاذبه های تاریخی زیادی وجود دارند که می توانید مشاهده کنید. با تجربه سفر به مالزی بر تجربیاتتان افزوده خواهد شد!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 433

به "10 تجربه منحصر به فرد که فقط در مالزی می توانید داشته باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تجربه منحصر به فرد که فقط در مالزی می توانید داشته باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید