آشنایی با تعدادی از معروف ترین جزیره های جهان برای زندگی

به گزارش تور بالی اندونزی، جزایر امروزه در صنعت گردشگری نقش مهمی را ایفا می نمایند زیرا، جذابیت های فراوانی برای گردشگران دارند. اما، جدا از آن این مکان ها برای زندگی نیز پرطرفدار هستند زیرا، شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسبی دارند. اما، یقینا همه جزیره ها اینگونه نیستند. ما در این مطلب به معرفی معروف ترین جزیره های دنیا برای زندگی پرداخته ایم. در خصوص جزایر برتر دنیا برای زندگی کردن باید به این نکته اشاره نمود که برای سکونت در هر مکانی، هر فردی موارد بخصوصی را در نظر دارد. اما، با این وجود و براساس میانگینی از تمام فاکتورها، می توان لیستی از بهترین ها را ارائه داد و در نهایت نیز به یکی از برترین جزیره های دنیا برای زندگی کردن رسید.

آشنایی با تعدادی از معروف ترین جزیره های جهان برای زندگی

مجمع الجزایر باهاما

در اقیانوس اطلس کشوری به نام باماها واقع شده است و از 3 هزار جزیره تشکیل شده است. پایتخت این کشور پر از مهاجران مختلفی بوده که ملیت های مختلفی دارند. ساکنان منطقه اگزومار در این مجمع الجزایر بیشتر ثروتمندان هستند. بنابراین، بدیهی است که بتوان یکی از جزایر برتر جهان برای زندگی کردن را در این کشور پیدا کرد. بعضی از جزایر این منطقه تملک شخصی داشته و این جزایر در حدود 85 میلیون دلار قیمت دارند. خانه های این منطقه، آنقدر عظیم بوده که یک خانواده 22 نفره به راحتی می تواند در آن زندگی کند. در بعضی از این خانه ها، کشتی شخصی نیز در اختیار ساکنان قرار می گیرد. برای کارآفرینان، جزیره الوترا مکان بسیار مناسبی است، چون هنوز جای پیشرفت و توسعه در آن وجود دارد. اگر بدنبال یکی از معروف ترین جزیره های جهان برای زندگی می شد، حتما سعی کنید اطلاعاتی درباره این منطقه کسب کنید.

نیوزیلند

وقتی حرف از برترین جزیره های جهان برای زندگی کردن می گردد، فکر بسیاری از افراد به سوی نیوزیلند می رود. در جنوب غربی اقیانوس آرام، کشور نیوزیلند به صورت مجموعه ای از جزایر وجود دارد. این کشور از چندین جزیره کوچک و دو جزیره عظیم تشکیل شده و نزدیکترین خشکی به آن استرالیاست. در نیوزیلند محیط آنقدر تمیز و پاکیزه بوده که افراد آن را به عنوان نقطه ضعف عنوان می نمایند. غذا و میوه های تازه و همچنین هوای تمیز باعث می گردد تا زندگی باکیفیتی را تجربه کنید. مردم این کشور از مدارس و سیستم آموزشی پیشرفته و همچنین جاده های بسیار خوبش تعریف می نمایند. در یک کلام، نیوزیلند را می توان یکی از جزایر برتر جهان برای زندگی کردن دانست.

فیلیپین

فیلیپین، کشوری است که شامل صدها جزیره می گردد. از جمله ویژگی های اصلی فیلیپین، اخلاق بسیار خوب و مهربانی مردمش است و همین موضوع، افراد بسیاری را در کل دنیل به این کشور جذب می نماید. در واقع، این کشور برای کسانی که دوست دارند یکی از معروف ترین جزیره های جهان برای زندگی را تجربه نمایند اما نمی خواهند لزوما این جزیره لوکس ترین باشد، انتخاب بسیار خوبی است. در این مجمع الجزایر، ویلا و خانه های قدیمی پر رونق تر هستند.

جزیره هوار

در کشور کرواسی، جزیره تاریخی و در عین حال امروزی هوار هواداران بسیاری دارد. در این جزیره خانه های قدیمی و زمین های خالی برای ساخت بنا قیمت پایین تری نسبت به ویلاهایی که رو به دریا هستند، دارند. هزینه این ویلاها معمولا از 500 هزار دلار شروع می گردد. جزیره هوار مانند بسیاری از جزایر لوکس جهان جهانگرد جذب نمی نماید اما، برای کسانی که بدنبال یکی از برترین جزیره های جهان برای زندگی کردن هستند، یک شانس و مزیت محسوب می گردد. قیمت مناسب خانه ها و محیط خوب و دوست داشتنی، هوار را به یکی از جزایر برتر جهان برای زندگی کردن تبدیل نموده است.

جزیره عظیم هاوایی

جزیره هاوایی جدا از اینکه یکی از بهترین جزایر جهان برای زندگی است، یکی از مشهورترین ها نیز هست. هاوایی شامل چندین جزیره بوده که همه این جزایر به اندازه جزیره عظیم هاوایی جذاب نخواهند بود. در این جزیره عظیم حدود 200 هزار نفر زندگی می نمایند و به همین دلیل، این جزیره محیط آرامی داشته و جهانگردان بسیاری از سراسر جهان برای استراحت به آن سفر می نمایند.

بوکاس دل تورو

در کشور پاناما، جزیره ای هیجان انگیز با اقامتگاه و تفرجگاه های متعدد به نام بوکاس دل تورو وجود دارد. بسیاری از مهاجرانی که به این جزیره سفر می نمایند، بدنبال گردش های ساحلی همراه با غذاهایی که در باربیکیو تهیه می شوند، هستند. اقامتگاه و خانه های این جزیره و بخصوص تفریحگاه هایی که بر روی آب معلق هستند، برای هر فردی جذاب خواهند بود.

جزیره کولبرا

یکی از بهترین جزایر جهان برای زندگی در قسمت شرقی کشور پورتوریکو واقع شده است. این جزیره کوچک به نام کولبرا با 2500 نفر جمعیت، دارای آرامش بسیاری است. در این جزیره فقط یک مدرسه عمومی وجود داشته و از ساحل پورتوریکو 24 کیلومتر فاصله دارد.

مائوئی

هر ساله 3 منطقه در کل جهان به عنوان بهترین مکان ها برای تشکیل خانواده معرفی می شوند که جزیره مائوئی پای ثابت برترین مناطق است. تفریحات مورد علاقه در جزیره مائوئی شامل غواصی و مشاهده جهانی زیر آب، پیاده روی و تماشای وال ها هستند. سیستم آموزشی مائوئی در سطح بالاتری از سطح آموزشی دیگر شهرهای عظیم این کشور است.

تاوه یونی

از جمله جزایر کشور فیجی، تاوه یونی هست. دلیل افزایش مهاجرت به تاوه یونی، سهولت دسترسی به جزیره اصلی فیجی یعنی ویتی لوور و همچنین خانه و ویلاهای ساحلی متعدد آن است. خانه و ویلاهای ساحلی این جزیره مناظر بسیار زیبایی از اقیانوس داشته و قیمت آنها معمولا 400 هزار دلار است. در مدارس تاوی یونی، دروس با توجه به فرهنگ فیجی ارائه می شوند و زبان تمامی مردم و زبانی که در این مدرسه ها درس داده می گردد، انگلیسی است.

وانواتو

در اقیانوس آرام و در قسمت جنوبی آن، جزیره وانواتو وجود دارد. در این جزیره مردم آرامش خوبی داشته و در خصوص بسیاری از مسائل خود را درگیر ننموده و بیخیال نسبت به همه این مسائل زندگی می نمایند. در عین حال، بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. پورت ویلا یکی از شهرهای اصلی این جزیره بوده که در آن کافه های بسیاری را در مجاورت با پیاده روها مشاهده خواهید کرد. به طور کلی، قیمت خانه های ساحلی در کل این جزیره حداقل 350 هزار دلار است.

سنت توماس

یکی از جزایر ویرجین، جزیره سنت توماس است. این جزیره میزبان تعداد بسیار زیادی از مهاجران هست، چون بهترین زیرساخت ها در آن ایجاد شده اند. از جمله این زیرساخت ها می توان به سیستم حمل و نقل پیشرفته، وجود یک فرودگاه اشاره نمود. زندگی در سنت توماس بسیار راحت و آسوده است.

سنت جان

یکی دیگر از جزایر ویرجین، جزیره سنت جان است. این جزیره ساعات و روزهای سرگرم نماینده و جذابی را برای ساکنان خود ایجاد می نماید. مزیت جزیره سنت جان این بوده که دسترسی به آن به سهولت انجام می گردد. برای سکونت در این جزیره داشتن یک جیپ بسیار بدرد بخور خواهد بود.

جزیره رو ای تان

در این جزیره مهاجران بسیاری از کشور آمریکا وجود دارند. ارتباط با آمریکا از این جزیره بسیار است به طوریکه پروازهای بسیاری از رو ای تان به شهرهای مختلف آمریکا وجود دارند. مهاجران دست به ایجاد مشاغل مختلفی زده اند که این مشاغل باعث نزدیک شدن این افراد به تازه واردها می شوند.

جزیره پینانگ

دولت مالزی، در سال های اخیر طرحی به نام مالزی خانه دوم من را راه انداخته تا افراد بسیاری از سرتاسر جهان به این کشور نقل مکان نمایند. جزیره پینانگ یکی از جزایر این کشور بوده که با قرار دادن 90 هزار دلار در یکی از بانک های محلی به راحتی می توان به این جزیره مهاجرت کرد. در پینانگ طرح های بسیاری در دست اجرا بوده و روز به روز گسترش پیدا می نماید. زندگی در این جزیره راحت خواهد بود و به هر شکلی که بخواهید می توانید در آن زندگی کنید.

جزیره مایورکا

جزیره مایورکا، جزیره ای در کشور اسپانیا است. در مایورکا مدارس خصوصی گران قیمت و همچنین آکادمی های دو زبانه برای انگلیسی زبان ها وجود دارند. اما، به طور کلی هزینه زندگی در چنین جزیره ای بسیار کم تر از زندگی در شهرهای عظیم اروپایی است. معمولا یک خانه یا ویلا در این جزیره چیزی حدود 350 دلار قیمت دارد.

آمبر گریس کی

یکی دیگر از جزایر آرام جهان برای زندگی، جزیره آمبر گریس کی است. در این جزیره همچنین سرمایه گذاری های بسیاری انجام شده و به همین دلیل، جز مدرن ترین جزایر جهان بحساب می آید. خانه و ویلای بسیاری در این جزیره ساخته شده اند. به طور مثال، یک ویلای 3 خوابه، 800 هزار دلار قیمت دارد. در این جزیره مردم به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. تابلو و بنرهای بسیاری را در آمبر گریس کی می بینید که بر روی آنها نوشته شد: شما مدت طولانی غریبه نخواهید ماند. با سکونت در این جزیره نیازی به پرداخت مالیات وجود ندارد. برای کسانی که اهل شب زنده داری و تفریحات شبانه هستند، شهر سن پدرو مکان مناسبی است.

آنگویلا

برای کسانی که بازنشسته شده اند و می خواهند به یک جزیره آرام مهاجرت نمایند، جزیره آنگویلا مکان بسیار مناسبی است. این جزیره قدمت بالایی دارد. این موضوع را می توانید در موزه میراث ملی آنگویلا مشاهده کنید. کسانی که در این جزیره زندگی می نمایند، عمر بالاتری دارند.

پالائو

زندگی در جزیره پالائو شما را از هر شهر عظیم و پرجمعیت روی کره زمین دور خواهد نمود. این جزیره در اقیانوس آرام و در 800 کیلومتری فیلیپین واقع شده است. واحد پول این جزیره دلار بوده و مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. این جزیره مکان بسیار مناسبی برای تفریحات آبی مانند غواصی است.

جزیره کائو آئی

جزیره کائو آئی جمعیت بسیار کمی دارد. این جمعیت از خودروهای شخصی کمتر استفاده می نمایند. به طور کلی، اهالی کائو آئی با توجه به غذا، هوای سالم و طبیعت فوق العاده زیبا و غنی، عمر طولانی تری نسبت به کل مردم آمریکا دارند. در منطقه کاکای لولا خانه ها قیمت های بسیار بالایی دارند و معمولا هزینه این خانه ها بین 2 تا 8 میلیون دلار است.

پراویدن سیالس و کایکوس

در جزیره پروو یا پراویدن سیالس، افراد از طریق 250 هزار دلار سرمایه گذاری توانستند در این جزیره سکونت پیدا نمایند. این جزیره در چند سال گذشته از نظر جهانگردی نیز بسیار پیشرفت داشته و 8 شرکت هواپیمایی در آمریکا به صورت مداوم به این جزیره پرواز دارند. یکی دیگر از جزایر آمریکا، کایکوس بوده که مساحت آن نسبت به پروو سه برابر است. با وجود چنین وسعت بالایی، جمعیت آن بسیار کم بوده و به کمتر از 300 نفر می رسد. در بین این افراد کسانی هستند که شغل خود را در جایی غیر از این جزیره انتخاب نموده اند. کایکوس جزیره بسیار آرامی بوده و همین موضوع باعث شد تا جهانگردان برای کسب آرامش و استراحت بیشتر به این مقصد جذاب سفر نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1174

به "آشنایی با تعدادی از معروف ترین جزیره های جهان برای زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از معروف ترین جزیره های جهان برای زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید