آشنایی با 10 ترفند اساسی برای استفاده بهینه از واتس اپ

به گزارش تور بالی اندونزی، واتس اپ مدتهاست یکی از اپلیکیشنهای پیغام رسان محبوب مورد استفاده بوده اما این برنامه از سال 2014 که توسط فیس بوک خریداری شد، تغییرات زیادی پیدا نموده است.

آشنایی با 10 ترفند اساسی برای استفاده بهینه از واتس اپ

اگر از واتس اپ برای مدیریت عمده مکالمات روزمره خود استفاده می کنید، شاید 10 ترفند و توصیه ای که وب سایت گیزمودو به معرفی آنها پرداخته است، برایتان مفید واقع گردد و استفاده بهتری از این اپلیکیشن پیغام رسان داشته باشید.

1- سفارشی کردن تصویر زمینه مکالمه

واتس اپ اکنون به کاربران اجازه می دهد تصویر زمینه یا همان والپیپر هر مکالمه را تغییر دهند. به این ترتیب کاربران می توانند یک تصویر زمینه برای همکارانشان و یک تصویر زمینه برای اعضای خانواده شان داشته باشند. این اقدام احتمال این که پیغام را اشتباهی به فرد اشتباهی ارسال کنید را کاهش می دهد. در دستگاههای اندرویدی می توانید صفحه یک چت را گگردده و سه نقطه ای که در گوشه بالای سمت راست وجود دارد را زده و والپیپر را انتخاب کنید. در دستگاههای iOS چت را گگردده و نوار بالای صفحه را لمس نموده و سپس وارد گزینه والپیپر و صدا شوید.

2- ارسال پیغامهای محو شونده

از زمانی که اسنپ چت به جهان نشان داد که ما به شبکه های رسانه اجتماعی و ابزارهای ارتباطی احتیاج داریم که کمتر دائمی باشند، هر اپلیکیشنی این مسئله را مورد توجه قرار داده است. در واتس اپ می توانید پیغامها در چتهای شخصی را به گونه ای تنظیم کنید که پس از هفت روز ناپدید شوند. برای این منظور باید مکالمه مورد نظرتان را گگردده و روی نام بالای آن کلیک کنید و سپس گزینه پیغامهای محو شونده را انتخاب کنید. این تنظیم شامل پیغامهای قدیمی تری که پیش از این ارسال نموده بودید، نمی گردد.

3- حالت شب (دارک مود) را فعال کنید

واتس اپ مانند اپلیکیشنهای دیگر با حالت شب عرضه می گردد که می توان برای استراحت دادن به چشمانتان در هنگام عصر از آن استفاده کرد. برای این منظور در دستگاههای اندرویدی سه نقطه گوشه راست بالای صفحه را زده و به تنظیمات بروید و به گزینه چتها مراجعه کنید. سپس در بخش تمها، دارک مود یا حالت شب را انتخاب کنید. در گوشیهای آیفون حالت شب در بخش تنظیمات اصلی خود iOS قرار گرفته است. باید منوی تنظیمات iOS را گگردده و سپس در بخش نمایش و روشنی، حالت شب را انتخاب کنید.

4- بی صدا کردن چتها برای مدت طولانی

احتمالا می دانید که می توانید مکالماتی که مدام پیغام ارسال می نمایند را در واتس اپ بی صدا کنید اما شاید ندانید که این اپلیکیشن اخیرا گزینه بی صدا کردن بعضی از چتها به طور دائمی را فعال نموده است تا مجبور نباشید مدام صدای ارسال پیغام بعضی از افراد یا گروهها را بشنوید مگر این که خودتان آنها را دوباره از شرایط بی صدا خارج کنید. برای این منظور باید روی نام گروه یا فرد در بالای یک مکالمه بزنید و سپس گزینه بی صدا کردن نوتیفیکیشنها در اندروید و iOS را از میان سه گزینه هشت ساعت، یک هفته و دائمی انتخاب کنید.

5- مصرف حافظه را چک کنید

اگر دوستانتان عکسها و ویدیوهای زیادی برای شما ارسال می نمایند، واتس اپ ممکن است حجم زیادی از حافظه گوشی را اشغال کند اما ابزار اختصاصی وجود دارد تا مطمئن شوید مسئله ای از این بابت برایتان پیش نمی آید. تنظیمات را از فرونت اسکرین iOS یا سه نقطه در اندروید باز کنید، سپس ظرفیت حافظه و دیتا و در مرحله بعد مدیریت حافظه را انتخاب کنید. صفحه بعدی که ظاهر می گردد به شما نشان می دهد فایلها چقدر فضا اشغال نموده اند و به شما امکان می دهد در صورت لزوم به حذف آنها بپردازید.

6- افزودن امنیت بیشتر

این گزینه فقط برای گوشیهای آیفون است. اگر می خواهید مطمئن شوید که کسی به پیغامهای واتس اپ شما سرک نمی کشد، می توانید برای ورود به این برنامه گزینه احراز هویت با اثر انگشت (تاچ آی دی) یا احراز هویت با چهره را انتخاب کنید. برای فعال کردن آن باید به بخش تنظیمات در صفحه اصلی گوشی مراجعه نموده سپس گزینه اکانت، حریم خصوصی و قفل صفحه نمایش را انتخاب کنید. گزینه ای که پس از آن مشاهده می کنید به مدل آیفونی که از امکان تاچ آی دی یا احراز هویت با چهره برای دسترسی پیشتیبانی می نماید، بستگی دارد.

7- از گروههای چت دور بمانید

مطمئنا گروههای چت مفید هستند اما شاید مایل نباشید بدون موافقت به هیچ گروهی اضافه شوید. برای این منظور سه نقطه در اندروید یا تنظیمات در iOS را لمس نموده و سپس به بخش اکانت، حریم خصوصی و گروهها مراجعه کنید و معین کنید چه کسانی می توانند یا نمی توانند شما را به صورت اتوماتیک به یک گروه اضافه نمایند (البته همچنان می توانید برای پیوستن به گروهها دعوت شوید). با انتخاب گزینه به استثنای تماسهای من، فهرست کسانی که می توانند شما را به گروه اضافه نمایند را کوتاه کنید.

8- از رایانه به واتس اپ دسترسی داشته باشید

می توانید به وسیله مرورگر وب یا نصب کلاینت ویندوز یا مک او اس از رایانه رومیزی به واتس اپ دسترسی داشته باشید. دسترسی به واتس اپ از رایانه رومیزی نوشتن پیغامهای طولانی را راحتتر نموده و البته می توانید به همه عکسها و ویدیوهای رایانه تان برای ارسال راحتتر دسترسی داشته باشید. بین استفاده از نسخه های مرورگر و دسکتاپ واتس اپ تفاوت چندانی وجود ندارد و می توانید هر کدام که برایتان راحتتر بود را انتخاب کنید.

9- تنظیم نوتیفیکیشن های سفارشی واتس اپ

اگر استفاده زیادی از واتس اپ دارید این گزینه به شما یاری می نماید نوتیفیکیشنهای سفارشی برای چتها و تماسهای خاص تنظیم کنید؛ بنابراین وقتی صدای تلفن را می شنوید می دانید که پیغام فوری است یا خیر. برای این منظور در دستگاههای اندرویدی و iOS نام فرد یا گروه در بالای صفحه مکالمه را لمس نموده و سپس نوتیفیکیشنهای کاستوم در اندروید یا کاستوم تون در iOS را انتخاب کنید.

10- تهیه نسخه بک آپ یا پشتیبان در گوگل درایو و iCloud

واتس اپ شامل سیستم بک آپ قوی است که به شما اجازه می دهد چتها را در گوگل درایو یا iCloud ذخیره کنید که دسترسی به مکالمات را پس از این که گوشی جدیدی تهیه کردید، آسانتر می نماید. در اندروید سه نقطه را زده سپس به تنظیمات، چتها و چت بک آپ مراجعه کنید. در دستگاههای iOS به تنظیمات، چتها و چت بک آپ از بخش فرونت اسکرین مراجعه کنید. باید توجه داشته باشید که این بک آپهای ابری با رمزنگاری نقطه به نقطه واتس اپ پشتیبانی نمی شوند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1550

به "آشنایی با 10 ترفند اساسی برای استفاده بهینه از واتس اپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 10 ترفند اساسی برای استفاده بهینه از واتس اپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید