ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ کدام را بخریم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند مالی و پرفروش از دو برند چینی امیزفیت و هایلو می پردازیم؛ امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST. دو ساعت هوشمندی که اگر چه با قیمت های بسیار نزدیکی نسبت به هم در بازار گجت های هوشمند به فروش می رسند، اما یک سری تفاوت های مهم نیز دارند که شاید دانستن آن ها شما را در انتخاب مناسب ترین گزینه خرید بین این دو ساعت راهنمایی کند. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مالی از برندهای خوب بازار را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی در دسته پرطرفدارترین ساعت های هوشمند مالی فروشگاه خبرنگاران قرار دارند.

ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ کدام را بخریم؟

معینات کلی ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST

با وجود اینکه تمرکز اصلی هایلو که یکی از شرکت های زیر مجموعه شیائومی است، روی تولید هدفون های بی سیم معطوف شده اما این شرکت با عرضه ساعت های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نشان داده که می تواند در حوزه گجت های پوشیدنی ارزان قیمت نیز پیروز ظاهر شود. این شرکت چینی در سال 1400 از ساعت هوشمند هایلو GST با یک سری قابلیت های کاربردی رونمایی کرد که برخی از آن ها صرفاً در محصولات میان رده و پرچم دار دیده می شوند.

در سوی مقابل، امیزفیت که تا حدی هم با شرکت شیائومی در ارتباط است، سال 1401 را با معرفی نسل نو سری محبوب Bip متشکل از ساعت هوشمند Bip 3 آغاز کرد که قابلیت های بسیار پیشرفته ای برای ورزشکاران دارد. پیش از اینکه به مقایسه و آنالیز بخش های مختلف این دو ساعت هوشمند مالی بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول معینات فنی این دو گجت پوشیدنی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندامیزفیت Bip 3هایلو GST
وزن و ابعاد44.12 در 36.49 در 9.65 میلی متر - 33 گرم بدون بند49.9 در 38.7 در 11.7 میلی متر- 42 گرم
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختفریم و بدنه از جنس پلاستیک باکیفیت - بند سیلیکونی آنتی باکتریال - بدنه مربعیفریم و بدنه فلزی - بدنه مربعی - بند سیلیکونی
نوع و میزان نمایشگر TFT با ابعاد 1.69 اینچی - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)TFT با ابعاد 1.69 اینچی - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)
رزولوشن و روشنایی نمایشگر رزولوشن 240 در 280 پیکسل - تراکم پیکسلی 218 پیکسل بر اینچ- نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزرزولوشن 240 در 280 پیکسل - تراکم پیکسلی 215 پیکسل بر اینچ - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 7.0 یا بالاتر و iOS 12.0 یا بالاترسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید و iOS - مجهز به پردازنده مرکزی Realtek RTL8762C
نوع هشدار ویبرهندارد
اسپیکر نداردندارد
حسگرها حسگر شتاب سنج سه محوره، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.0بلوتوث نسخه 5.1
ضد آب بودنبله - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری)بله - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
مقدار شارژدهی باتری تا 14 روز (استفاده عادی) - تا 7 روز (استفاده زیاد)تا 20 روز (استفاده عادی) - تا 9 روز (پایش مداوم ضربان قلب)
باتریباتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 280 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 220 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
رنگ های قابل عرضه مشکی، آبی، صورتیمشکی
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه ندارد - پشتیبانی از 60 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، میزان گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، پایش شرایط سلامت بانوان، برنامه ی تمرین تنفس، هشدار عدم تحرک، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی - نمایش پیام های متنیقابلیت مکالمه ندارد - پشتیبانی از 12 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، میزان گیری سطح اکسیژن خون، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش شرایط آب و هوا، پایش شرایط خواب، برنامه تمرین تنفس، هشدار عدم تحرک- نمایش پیام های متنی

ساعت امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ طراحی و کیفیت ساخت

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST بسیار شبیه به هم هستند، اما یک سری وجه تمایز نیز در بین آن ها دیده می شود که قطعاً برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که از ظاهر این دو ساعت در نگاه اول معین است، هر دو ساعت هوشمند از طراحی مربعی شکل بهره می برند؛ امیزفیت Bip 3 همانند نسل قبلی خود یک فریم کاملاً ساده دارد که بند به طور مستقیم به بدنه ساعت متصل شده و به صورت کاملاً جمع وجور روی مچ دست کاربران قرار می گیرد. همچنین از آنجایی که این ساعت به طور ویژه برای استفاده افراد ورزشکار طراحی شده، به خوبی حس وحال یک ساعت هوشمند ورزشی را به کاربران القا می کند.

در سوی مقابل هایلو نیز از چنین رویکردی برای این ساعت هوشمند مالی خود استفاده کرده، با این تفاوت که بند این ساعت به گیره هایی که در دو طرف فریم طراحی شده اند متصل می شوند. همچنین طراحی این ساعت هوشمند ارتباط مستقیمی با ارزان قیمت بودن آن دارد و نسبت به ساعت هوشمند امیزفیت شاید خیلی نتواند حس وحال یک ساعت هوشمند گران قیمت را به کاربران منتقل کند. از آنجایی که امیزفیت Bip 3 طراحی ساده تری دارد، از وزن کمتری نیز بهره می برد و سنگینی آن تنها به 33 گرم می رسد. این در حالی است که هایلو GST حدود 43 گرم وزن دارد و بسته به بندهایی که برای آن استفاده می کنید، وزن آن متغیر است.

البته در وزن سنگین تر ساعت هوشمند هایلو GST نسبت به ساعت امیزفیت، عامل دیگری نیز نقش دارد که آن جنس بدنه است. هایلو برای این ساعت هوشمند مالی خود، از بدنه ای کاملاً فلزی استفاده کرده که مقاومت بسیار خوبی دارد و در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها خیال کاربران راحت خواهد بود. در سوی مقابل، امیزفیت Bip 3 دارای یک بدنه کاملاً پلاستیکی است که وزن کمتری نسبت به فلز دارد و در استفاده طولانی مدت از ساعت برای کاربران آزاردهنده نخواهد بود. هر دو ساعت از مواد ضدحساسیت تولید شده اند تا پوست کاربران درگیر هیچ واکنش آلرژیکی نشود.

بدنه هر دو ساعت هوشمند از ساختار براق بهره می برند، اما با دقت بیشتر در می یابیم که بدنه امیزفیت Bip 3 درخشندگی بیشتری نسبت به ساعت هوشمند هایلو دارد که از لحاظ بصری برای کاربران بسیار مجذوب کننده تر است. البته باز هم این بستگی به سلیقه کاربران دارد. هایلو برای ساعت هوشمند GST خود از یک بند سیلیکونی باکیفیت و ضدحساسیت کاملاً ساده استفاده کرده که به خوبی دور مچ دست کاربران قرار می گیرد. اما طراحی بند سیلیکونی امیزفیت Bip 3 نیز در نوع خودش مجذوب کننده است؛ خطوط عمودی و یک پارچه موجود بر روی بند این ساعت هوشمند، جلوه خاصی را به آن بخشیده و در زیر نور، ظاهری بسیار کاربرپسندی دارد.

روی فریم هر دو ساعت امیزفیت و هایلو شاهد قرارگیری یک دکمه فیزیکی هستیم که وظیفه آن روشن و خاموش کردن نمایشگر است و بقیه کارها را می توانید با اسکرول کردن روی ساعت انجام دهید. همچنین این ساعت های هوشمند مالی فاقد میکروفون و اسپیکر هستند و این یعنی که شما نمی توانید از این گجت های پوشیدنی برای گوش دادن به موسیقی یا انجام مکالمات بهره ببرید. بندهای هر دو ساعت نیز قابلیت تعویض دارند و اگر در بازار بگردید، می توانید مدل های مختلفی از آن ها را پیدا کنید.

امیزفیت Bip 3 از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می کند و این در حالی است که کننده هایلو از بلوتوث نسخه 5.0 برای این کار بهره می برد. ضخامت بدنه امیزفیت Bip 3 حدود 9.65 میلی متر است که این موضوع در مورد ساعت هوشمند هایلو GST به 11.7 میلی متر می رسد، بنابراین اگر ظرافت طراحی یک ساعت هوشمند برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، حداقل در این مورد انتخاب امیزفیت Bip 3 می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد. در مجموع از لحاظ طراحی، امیزفیت Bip 3 خیلی بهتر از هایلو GST می تواند تجربه یک ساعت هوشمند باکیفیت و مرغوب را به کاربران القا کند.

ساعت امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ نمایشگر و ویژگی هایش

در بخش نمایشگر این دو ساعت هوشمند مالی، تعداد شباهت ها بسیار بیشتر از تفاوت ها است و همین موضوع شاید انتخاب بین این دو ساعت را برای کاربران کمی سخت کند، اما با دانستن یک سری تفاوت ها به راحتی قادر به تصمیم گیری خواهید. اگر هنگام خرید یک ساعت هوشمند کوچک تر بودن حاشیه های اطراف نمایشگر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بدون هیچ شک و تردیدی باید به سراغ ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 بروید. چرا که این ساعت با وجود مالی بودنش نسبت به ساعت هایلو GST از حاشیه های کمتری در اطراف نمایشگر بهره می برد و کاربران به محتواهای بیشتری روی نمایشگر این ساعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

اما اگر از ساعت هوشمند خود بیشتر در فضاهای سرباز و در زیر نور آفتاب استفاده می کنید، احتمال می دهیم که ساعت هوشمند هایلو GST انتخاب بهتری برای شما باشد، چرا که این ساعت حداکثر روشنایی خوبی دارد و به راحتی در زیر نور شدید آفتاب می توانید از آن بهره ببرید. هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به یک نمایشگر TFT با میزان 1.69 اینچی هستند که کیفیت تصویر مناسبی دارند و رزولوشن هر دوی آن ها 240 در 280 پیکسل است. همچنین باید به چگالی تصویر بیشتر ساعت امیزفیت (218 پیکسل بر هر اینچ) نسبت به ساعت هوشمند هایلو (215 پیکسل بر هر اینچ) نیز اشاره کنیم.

روی نمایشگر هر دوی این ساعت های هوشمند از شیشه 2.5 بعدی با پوشش محافظ گوریلا گلس 3 استفاده شده است. به علاوه، خاصیت ضد درخشش و ضد اثر انگشت آن ها، کار کردن با نمایشگر هر دو ساعت را به امری لذت بخش تبدیل می کند. هر دوی این ساعت ها از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می کنند و اسکرول روانی به کاربران ارائه می دهند. این ساعت ها فاقد قابلیت کاربردی نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هستند، اما کاربران می توانند طوری نمایشگر آن ها را تنظیم کنند که وقتی مچ دست خود را به سمت بالا می برند، نمایشگر آن ها روشن شود.

ساعت امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ قابلیت های نرم افزاری

کاربران این دو ساعت هوشمند باید از اپلیکیشن های متفاوتی برای اتصال ساعت به گوشی هوشمندشان استفاده کنند. اپلیکیشن Zepp، نام اپ اختصاصی ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 است که رابط کاربری بسیار خوب و روانی دارد و این امکان را به کاربران می دهد تا به شخصی سازی بخش های مختلف ساعت بپردازند. این اپلیکیشن امکان دسترسی به طیف گسترده ای از واچ فیس های مختلف را به کاربران می دهد.

علاوه بر این، آن ها می توانند گزارشی از فعالیت های ورزشی روزانه خود را دریافت کنند و تاریخچه استفاده از سنسورهای ساعت را نیز مورد آنالیز قرار دهند. این اپلیکیشن با گوشی های اندرویدی 7.0 یا بالاتر و iOS 12.0 یا بالاتر سازگاری دارد. خوشبختانه Bip 3 از زبان فارسی در سیستم عامل و پیام ها نیز به خوبی پشتیبانی می کند.

در سوی مقابل کاربران ساعت هوشمند هایلو GST باید اپلیکیشن Haylou Fun را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند. این اپلیکیشن نیز همانند Zepp محیط کاربری بسیار ساده و در عین حال کاربردی دارد و خیلی سریع نیز به ساعت هوشمند شما متصل می شود. شما به لطف این اپلیکیشن به حدود بیش از 60 واچ فیس مختلف دسترسی خواهید داشت و علاوه بر آن، داده های مربوط به سلامت و فعالیت های ورزشی خود را نیز خواهید دید.

این اپلیکیشن بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل نصب است. متاسفانه امکان پشتیبانی از زبان فارسی در این ساعت هوشمند وجود ندارد. به طور کلی، تجربه محیط کاربری این دو اپلیکیشن شباهت های زیادی به هم دارند و کار کردن با آن ها بسیار ساده است.

امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

از لحاظ قابلیت های سلامتی هر دو ساعت امکانات خوبی را به کاربران ارائه می دهند، اما از آنجایی که ساعت های امیزفیت به طور ویژه اهداف سلامتی و ورزشی را دنبال می کنند، این دسته از قابلیت ها برای کاربران امیزفیت Bip 3 بسیار بیشتر است. هر دو ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 و هایلو GST مجهز به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) هستند، اما سنسور BIO TRACKER 2 PPG گجت پوشیدنی امیزفیت نتایج دقیق تر و قابل اعتمادتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این سنسور به راحتی مقدار اکسیژن خون شما را در 25 ثانیه میزان گیری می کند تا به سرعت شرایط فیزیکی شما را آنالیز کرده و گزارش جامعی را در این زمینه به شما ارائه دهد. همچنین هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به قابلیت پایش خواب نیز هستند تا شرایط سلامت شما را حتی در زمان خواب نیز مورد آنالیز قرار دهند. بهره گیری از شتاب سنج نیز دیگر قابلیت سلامتی مشترک این دو ساعت هوشمند به شمار می روند. به غیر از این موارد، ساعت امیزفیت یک سری برتری هایی در این زمینه دارد.

برای مثال این ساعت هوشمند از قابلیت پایش استرس بهره می برد و اگر تشخیص دهد که مقدار استرس شما بالا است، با تمرینات تنفسی، شما را دعوت به آرامش می کند. قابلیت پیشرفته دیگر این ساعت هوشمند برای زیر نظر گرفتن سلامتی کاربران، شاخص PAI است. این شاخص فعالیت های روزمره، تمام داده های مربوط به سلامتی و تمرینات منظم شما را در قالب یک عدد از 100 به شما ارائه می دهد.

از لحاظ قابلیت های ورزشی باز هم کفه ترازو به سمت ساعت امیزفیت سنگینی می کند؛ چرا که این ساعت هوشمند قابلیت پشتیبانی از 60 حالت ورزشی مختلف را دارد و این در حالی است که ساعت هوشمند هایلو GST صرفاً از 12 حالت ورزشی پشتیبانی می کند. بنابراین اگر به قصد ردیابی فعالیت های ورزشی و سلامتی در پی خرید ساعت هوشمند هستید، Bip 3 رضایت مندی بیشتری را برای شما به همراه می آورد.

امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ قابلیت ضدآب

هر دو ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST دارای مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب هستند که به بیانی ساده تر می توانند تا عمق 50 متری سطح آب دوام بیاورند. بنابراین، این دو ساعت به صورت کامل قادرند شما را در فعالیت های مربوط به شنا همراهی کنند و کاربران مسئله ای از این بابت نخواهند داشت.

امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ شارژدهی، اگرچه ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 باتری پرظرفیت تری دارد، اما این گجت پوشیدنی هایلو است که شارژدهی بیشتری را به کاربران ارائه می دهد. Bip 3 به یک باتری 280 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که طبق ادعای کمپانی سازنده، بین 7 تا 14 روز بسته به سطح استفاده شما دوام می آورد. اگر استفاده سنگین داشته باشید و از تمام سنسورهای سلامت محور بهره ببرید، دوام باتری تا 7 روز (با یک بار شارژ) کاهش می یابد. اما در حالت عادی باتری تا حداکثر 14 روز شما را همراهی می کند. همچنین شارژ شدن این ساعت با شارژر مگنتی به دو ساعت زمان نیاز دارد.

در سوی دیگر هایلو GST از یک باتری 220 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می برد که اگر شما از سنسورهای سلامت محور استفاده نکنید، می تواند تا 20 روز همراه شما باشد. اما در صورتی که سنسور ضربان قلب به طور دائم فعال باشد، دوام باتری به صورت خوش بینانه به 9 روز می رسد. برای فول شارژ شدن این محصول نیز به دو ساعت زمان نیاز دارید.

امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ نتیجه گیری و سخن پایانی

نکات مثبت ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3

  • طراحی ظریف و جمع وجور
  • حاشیه های کمتر در اطراف نمایشگر
  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از قابلیت های سلامتی و ورزشی
  • پشتیبانی از زبان فارسی در سیستم عامل
  • ضد آب تا عمق 50 متری
  • شارژدهی مناسب

نکات منفی ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3

  • نداشتن GPS
  • نداشتن قابلیت مکالمه
  • نداشتن نمایشگر AMOLED

نکات مثبت ساعت هوشمند هایلو GST

  • بدنه فلزی مقاوم
  • شارژدهی بسیار خوب
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • پشتیبانی از گواهی ضد آب IP68

نکات منفی ساعت هوشمند هایلو GST

  • نداشتن قابلیت مکالمه
  • نداشتن GPS
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • پشتیبانی محدود از حالت های ورزشی

با توجه به مقایسه های اجرا شده، به نظر می رسد هر دو ساعت هوشمند مالی ارزش خرید بالایی دارند، به ویژه آنکه این محصولات از لحاظ قیمتی نیز بسیار نزدیک به هم هستند و کننده امیزفیت با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسد.

در نهایت، اگر در پی یک ساعت هوشمند با حاشیه های کم نمایشگر، طراحی جمع وجور و خوش دست، امکانات سلامتی و ورزشی پرتعداد و پیشرفته با پشتیبانی از زبان فارسی هستید، امیزفیت Bip 3 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. اما اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند با بدنه فلزی و مقاوم، گواهی ضد آب IP68 و شارژدهی بسیار خوب را دارید، می توانید روی خرید هایلو GST حساب باز کنید.

نظر شما در مورد این دو ساعت هوشمند مقایسه شده چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از این دو گجت پوشیدنی هایلو و امیزفیت را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران خبرنگاران در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2420

به "ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 در مقابل هایلو GST؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید