گوشی شیائومی پوکو poco m3 چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش تور بالی اندونزی، آنالیز مشخصات فنی پوکو m3 شیائومی نشان می دهد که برند مستقل شیائومی یک پایین رده ارزان قیمت را تدارک دیده است. در poco m3 از تراشه اسنپدراگون 662 (Snapdragon 662) کوالکام و چهار گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازیِ قابل ارتقا ازطریق کارت حافظه میکرو SD استفاده شده است.

گوشی شیائومی پوکو poco m3 چه ویژگی هایی دارد؟

خبرنگاران| پوکو برند تجاری مستقل شده از شرکت چینی شیائومی، روز گذشته تازه ترین محصول خود را با نام پوکو m 3 معرفی کرد. این گوشی موبایل که در رده مالی قرار می گیرد، با قیمت شگفت انگیز 149 یورو (حدود 4 میلیون و 400 هزار تومان) عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، برند پوکو در خصوص باتری مدل m 3 ادعا نموده که این گوشی موبایل با استفاده معمولی بیش از 5 روز و با استفاده معمولی حدود 3 روز و با استفاده سنگین حدود یک ونیم روز دوام می آورد. براساس اعلام این شرکت چینی، این مدل از پوکو به باتری 6000 هزار میلی آمپری مجهز است.

براساس پیش بینی پوکو، m 3 قرار است در سه رنگ آبی (Cool Blue) و مشکی (Power Black) و زرد (Poco Yellow) وارد بازار گردد.

تازه ترین اخبار از پوکو ام تری حاکی از آن است که فروش این گوشی از دو روز دیگر شروع می گردد و تنها با قیمت 129 و 149 یورو عرضه خواهد شد. البته کاربران برای خرید مدل پایه این گوشی که از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد باید مبلغ 149 دلار بپردازند.

اما کاربران با پرداخت 169 دلار می توانند مدل 4/128 گیگابایتی را خریداری نمایند.

آنالیز مشخصات فنی پوکو m 3 شیائومی نشان می دهد که برند مستقل شیائومی یک پایین رده ارزان قیمت را تدارک دیده است. در poco m 3 از تراشه اسنپدراگون 662 (Snapdragon 662) کوالکام و چهار گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازیِ قابل ارتقا ازطریق کارت حافظه میکرو SD استفاده شده است.

این قطعات سخت افزاری در همکاری با یکدیگر می توانند انجام کار های عادی و تجربه بعضی بازی ها را ممکن نمایند؛ اما وقتی سراغ تجربه بازی های سه بعدی بروید، قطعا حس خواهید کرد که با دستگاهی ضعیف کار می کنید.

در پنل پشتی این گوشی سه دوربین تعبیه شده که یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می نماید. در کنار دوربین اصلی هم دو دوربین 2 مگاپیکسلی (تشخیص عمق و ماکرو) تعبیه شده اند که عملا کاربرد چندانی ندارند. در بخش فوقانی نمایشگر هم یک دوربین سلفی در بریدگی قطره ای شکل قرار گرفته است.

بعضی از فعالان این بازار می گویند که ماژول دوربین این گوشی یادآور گوشی وان پلاس 8 تی سابرپانک 2077 ادیشن است.

از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به تعبیه حسگر اثر انگشت در لبه کناری، وجود سه درگاه (2 درگاه سیم کارت و یک درگاه microSD)، بهره گیری از MIUI 12 مبتنی بر اندروید 10، وجود جک هدفون و پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره اشاره نمود.

البته پوکو m 3 ضعف هایی هم دارد. متأسفانه این گوشی از شارژ 18 واتی پشتیبانی می نماید و این یعنی کاربران برای شارژ کامل باتری این گوشی باید مدت زیادی منتظر بمانند. اما از طرف دیگر، باید بگوییم که در جعبه این گوشی شارژر 22.5 قرار گرفته است.

گوشی Poco M3 با سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می گردد که از لانچر اختصاصی Poco بهره می برد. با این حال شیائومی بعدتر این گوشی را به اندروید 11 آپدیت خواهد نمود.

اندازه گوشی در طول 162.3 میلی متر است و در عرض هم 77.3 میلی متر می باشد و در ضخامت هم 9.6 میلی متر می باشد. وزن گوشی با باتری قدرتمند هم 198 گرم می باشد که خیلی خوش دست و وزن متناسب می باشد. فریمی که استفاده شده است از نوع پلاستیک فشرده می باشد و از این پلاستیک در قسمت پشت گوشی هم استفاده شده است.

نام تجاری فرعی Poco در سال 2018 راه اندازی شد تا با گوشی های هوشمند رده بالای سامسونگ، وان پلاس و دیگران برند های قدرتمند بازار رقابت کند. اما برند تجاری Poco پس از گوشی Pocophone F 1، برای مدتی مدل دیگری عرضه نکرد. البته Poco F 1 از همان ابتدا یک گوشی بسیار پرطرفدار در بین کاربرانی بود که قصد داشتند یک گوشی پرچم دار را با قیمتی مناسب و متوسط داشته باشند.

با این وجود پوکو برند فرعی زیر مجموعه شیائومی، دی ماه سال گذشته از شرکت مادر جدا شد و کار خود را مستقل ادامه داد. همان زمان مسئولان شیائومی گفته بودند که احتمالا اکنون زمان مناسبی برای مستقل شدن Poco و تیمش بوده است.

به طور کلی شیائومی دارای برند های فرعی دیگری مانند Redmi یا Mi نیز برای گوشی های هوشمند، کامپیوترها، تلویزیون ها و سایر محصولات در بازار اروپا و بازار های دیگر بوده است. اما برند تجاری Poco که ظاهراً یک برند تجاری داخلی بوده، در حال حاضر به شرکتی کاملا جدید و مستقل تبدیل شده است.

طبق اعلام Poco، این برند در طی سه سال حیات خود توانسته است محصولاتش را در 35 بازار مختلف از جمله ایتالیا، هند، انگلستان و اسپانیا عرضه کند. نخستین محصول این برند که پوکوفون F 1 نام داشت که طبق اعلام موسسه Canalys و تیم فروش پوکو، مجموعا 2.2 میلیون فروش داشته است.

پوکو تا به امروز بیش از 6 میلیون گوشی هوشمند را در دنیا به فروش رسانده است. این رقم تعداد محصولات فروخته شده توسط این برند از سال 2018 تا به امروز را شامل می گردد. پوکو پس از عرضه Poco F1 در سال 2018، تا اوایل سال 2020 از دومین گوشی هوشمند خود رونمایی نکرد؛ بنابراین رقم 6 میلیون دستگاه فروش اگرچه کم به نظر می رسد، اما حاصل فعالیت در یک بازار کاملا رقابتی است.

منبع: فرادید
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1483

به "گوشی شیائومی پوکو poco m3 چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شیائومی پوکو poco m3 چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید