روند نزولی آمار فروش گوشی همچنان ادامه دارد

به گزارش تور بالی اندونزی، بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، در سه ماهه گذشته روند نزولی تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند کماکان ادامه دارد. به طور معین، آمار فروش گوشی در سه ماهه منتهی به سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.7 درصد کاهش یافته است.

روند نزولی آمار فروش گوشی همچنان ادامه دارد

در گزارش های شرکت های IDC و Omdia آمده که شرکت های چینی در این زمینه با بیشترین افت فروش روبرو شده اند. شیائومی، هلدینگ اوپو، ویو و ریلمی همگی افت دو رقمی داشته اند. با وجود اینکه این شرکت ها با بیشترین افت فروش روبرو شده اند، ولی شرکت های سامسونگ و اپل هم تحت تاثیر قرار گرفته اند. البته در این میان اپل تنها شرکتی است که توانسته با رشد روبرو گردد ولی این رشد فقط 1.6 درصد است. طبق این گزارش، بخش مهمی از رشد اپل به لطف وفاداری بالای مشتریان و عایدی بالای آن ها محقق شده که نسبت به دیگر افراد کمتر تحت تاثیر مسائل مالی قرار می گیرند.

باید خاطرنشان کنیم هر ساله در سه ماهه سوم سال معمولا فروش آیفون ها به علت عرضه نسل نو آن ها تا حدی افزایش پیدا می نماید. این بار هم به علت معرفی سری آیفون 14 چنین اتفاقی تکرار شده است.

در زمینه سهم بازار شرکت ها هم شاهد تغییرات چندانی نیستیم. سامسونگ با داشتن 21.2 درصد از این بازار همچنان حرف اول را می زند و اپل با سهم 17.2 درصدی رتبه دوم را از آن خود نموده است. شیائومی با سهم 13.4 درصدی در رتبه سوم واقع شده است و ویوو و اوپو به طور مشترک در رتبه چهارم قرار دارند. باید ببینیم در ماه های آینده آیا فروش گوشی ها افزایش پیدا می نماید یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2301

به "روند نزولی آمار فروش گوشی همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند نزولی آمار فروش گوشی همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید