گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

به گزارش تور بالی اندونزی، گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ ما هم پاسخ این سوال را نمی دانستیم تا زمانی که به آنالیز تفاوت ها، مزایا و معایب این دو برند در فراوری گوشی هایشان پرداختیم.

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

برند سامسونگ یکی از بزرگ ترین برندهایی است که به طراحی و فراوری لوازم صوتی و تصویری و در کل لوازم الکترونیکی می پردازد. این شرکت محصولات متنوعی دارد که شامل لپ تاپ، گوشی، لوازم خانگی، تلویزیون، گجت های پوشیدنی، گوشی های هوشمند و تجهیزات آن ها، دستگاه های هوشمند خانگی و بسیاری تجهیزات دیگر است.

نام تجاری دیگری که دارای سبد محصولات گسترده و کاملی است، برند شیائومی است که در چند سال گذشته به یکی از رقبای پرقدرت حوزه فراوری تجهیزات الکترونیکی تبدیل شده است. یکی از محصولات پرفروش این دو برند، گوشی موبایل است؛ به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله به آنالیز و مقایسه گوشی شیائومی و سامسونگ بپردازیم. پس اگر قصد خرید گوشی را دارید، تا سرانجام این مقاله با ما همراه باشید.

سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

در مقایسه با برندهای مختلفی که در حال حاضر به طراحی و فراوری گوشی های هوشمند می پردازند، سامسونگ به عنوان یک برند باکیفیت شناخته می گردد. سامسونگ و شیائومی تمامی فراوریات خود خصوصا گوشی موبایل را در 3 کلاس اصلی، پایین رده، میان رده و پرچمدار به بازار مصرف عرضه می نمایند.

هر کدام از این کلاس ها دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را از یکدیگر متمایز می نماید. یکی از تفاوت های اصلی این کلاس ها، قیمت گوشی است. قیمت گوشی های پرچمدار قابل مقایسه با گوشی های میان رده و پایین رده نیست. در این قسمت به آنالیز برندهای سامسونگ و شیائومی می پردازیم تا بتوانید بین آن ها، بهترین را انتخاب کنید.

گوشی های سامسونگ

سامسونگ به عنوان یکی از برندهای شناخته شده در بازار محصولات الکترونیکی، کوشش نموده تا با استفاده از قطعات پیشرفته، به روز و همین طور به کارگیری تراشه های مخصوص به خود که در جهان بی نظیر هستند، وجه تمایزی را با رقبا ایجاد کند.

کلاس بندی گوشی های سامسونگ

گوشی های سامسونگ به طور کلی به چهار دسته یا کلاس اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به آنالیز مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

  • کلاس اول، سری S: این کلاس در واقع جزء پرچمداران محصولات سامسونگ هستند، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر سری ها بالاتر است.
  • کلاس دوم، سری NOTE: بعد از سری S، سری NOTE جزء دومین گروه از پرچمداران سامسونگ هستند. این سری دارای قلم بوده و کار با آن بسیار مجذوب کننده است.
  • کلاس سوم، سری A: کلاس سوم یا سری A در اصل گوشی های میان رده و پایین رده سامسونگ هستند.
  • کلاس چهارم، سری M: این سری از گوشی های سامسونگ جزء کلاس مالی بوده و قیمت آن در مقایسه با سری های دیگر پایین تر است.
  • هر کدام از این سری ها دارای مزایا و معایبی هستند که شما می توانید بر اساس آن ها و با در نظر گرفتن قیمت نهایی، گوشی مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه به آنالیز مزایا و معایب گوشی های سامسونگ می پردازیم.

مزایای گوشی های سامسونگ

قبل از این که بگوییم گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ باید مزایا و معایب هر دو برند را در فراوری گوشی همراه آنالیز کنیم.

  • برند سامسونگ همواره کوشش نموده تا در تمامی گوشی های خود، چه آن هایی که پایین رده هستند و چه آن هایی که پرچمدار هستند، از پیشرفته ترین و تازهترین سخت افزارها و نرم افزارها استفاده کند. شاید همین موضوع یکی از اصلی ترین مزایای رقابتی این برند باشد.
  • یکی از مزایای اصلی گوشی های سامسونگ این است که به راحتی می توانید لوازم جانبی آن را از بازار تهیه کنید. از طرفی به دلیل بزرگ بودن این برند، نمایندگی های فروش و تعمیرات تخصصی بسیاری در ایران وجود دارد. پس نگرانی بابت تعمیر گوشی های سامسونگ نخواهید داشت.
  • برخی گوشی های سامسونگ قابلیت ارتقای حافظه با اضافه کردن حافظه خارجی را دارند و می توان حافظه آن ها را حتی تا 1 ترابایت نیز افزایش داد.
  • گوشی های سامسونگ دارای ظرفیت باتری بالای 3000 میلی آمپر هستند.
  • برند سامسونگ کوشش می نماید تا با عرضه محصولات متنوع تمامی سلیقه ها را راضی نگه دارد و شاید به همین خاطر است که ما مدل های بسیار متنوعی از گوشی های سامسونگ را می بینیم. همین تنوع باعث شده تا کاربران حق انتخاب زیادی داشته باشند.
  • بدنه گوشی های سامسونگ معمولا از پلاستیک ساخته می گردد و به همین خاطر نیز تنوع رنگ بالایی دارند. همین موضوع برای کاربران بسیار قابل توجه بوده و یکی از دلایلی که برند سامسونگ را انتخاب می نمایند در واقع همین رنگی بودن بدنه است.
  • تمام گوشی های سامسونگ مجهز به نمایشگر با کیفیت Amoled هستند. فناوری Amoled در حال حاضر بهترین تکنولوژی در ساخت صفحه نمایش موبایل، تلویزیون و دیگر دستگاه های دیجیتال است. یکی از مهم ترین مزایای این نمایشگر، انعطاف پذیری آن است که برای ساخت گوشی های تاشو بسیار مناسب است.
  • برند سامسونگ در مقایسه با دیگر برندهای موبایل، در صنعت پردازنده ها به عنوان یک برند پیشرو شناخته می گردد. گوشی های موبایل سامسونگ همگی دارای پردازنده های بسیار قوی هستند.
  • یکی از مزایای گوشی های سامسونگ که شاید خیلی از افراد به آن توجه نمی نمایند، عدم نمایش تبلیغات مختلف در بخش های مختلف کار با گوشی است. برای کسانی که سرعت عمل گوشی بسیار مهم است، این موضوع بیشتر جلوه می نماید؛ چون ابدا تمایلی ندارند در وسط یک کار مهم، یک تبلیغ چند ثانیه ای برای آن ها نمایش داده گردد.
  • گوشی های سامسونگ دارای خدمات پس از فروش و گارانتی به مدت یک سال هستند. باتری و لوازم جانبی همراه گوشی تا شش ماه ضمانت دارد.

معایب گوشی های سامسونگ

برای اینکه بدانیم گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ آنالیز معایب گوشی های سامسونگ و مقایسه ایرادهای آن با گوشی های شیائومی می تواند یاری نماینده باشد:

  • یکی از اصلی ترین معایب گوشی های سامسونگ این است که برندمحور هستند. به این مفهوم که شما بخشی از هزینه ای که پرداخت می کنید، در واقع بابت برند است. این موضوع در خصوص گوشی های موبایل و دیگر محصولات اپل بیشتر صدق می نماید.
  • برخی از مدل های گوشی های سامسونگ، سخت افزار ضعیفی دارند؛ به این مفهوم که بعد از مدت ها کار کردن، گوشی کند می گردد. البته این موضوع در خصوص دیگر برندها هم وجود دارد. شاید به همین خاطر است که کلاس های مختلفی از گوشی، به وسیله برندها فراوری می گردد.
  • در طراحی بدنه گوشی های سامسونگ عمدتا از پلاستیک استفاده می گردد که این امر ممکن است روی کیفیت نهایی محصول تاثیر بگذارد.
  • یکی دیگر از مهم ترین معایب گوشی های سامسونگ، عمر پایین باتری است. در بسیاری از موارد و در خوش بینانه ترین حالت، گوشی موبایل سامسونگ شما به مدت 5 سال می تواند با یک باتری اورجینال کار کند. در صورتی که مایل به استفاده مجدد از آن هستید، باید باتری آن را عوض کنید.
  • دوربین های گوشی های میان رده سامسونگ معمولا ضعیف هستند و برخی کاربران از این موضوع شکایت دارند. این در حالی است که دوربین های گوشی های پرچمدار این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ اما در مقابل باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

گوشی های شیائومی

یکی از استراتژی هایی که برند شیائومی اجرا نموده است، استراتژی قابلیت های بالا و قیمت پایین است. یعنی اگر بخواهید یک مقایسه کلی بین برند سامسونگ و شیائومی داشته باشیم، می توان گفت که با یک قیمت مشابه، گوشی های شیائومی قابلیت های بیشتری دارند.

این برند چینی تمام کوشش خود را نموده تا در میان برندهای شناخته شده بازار پیروز عمل کند. اما با این وجود گوشی های شیائومی هم مزایا و معایب خود را دارند که قصد داریم به آنالیز آن ها بپردازیم.

کلاس بندی گوشی های شیائومی

گوشی های شیائومی به طور کلی در پنج کلاس یا دسته اصلی، تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • کلاس اول، سری MI: سری MI جزو گروه پرچمداران محصولات شیائومی هستند. این گروه در مقایسه با کلاس های دیگر قیمت بالاتری داشته و قابلیت های بیشتری نیز دارند.
  • کلاس دوم، سری Redmi Note Series: این گروه جزء گوشی های پایین رده شیائومی است.
  • کلاس سوم، سری Redmi Series: این کلاس جزء تازهترین گوشی های پایین رده ای هستند که شیائومی فراوری نموده است.
  • کلاس چهارم، سری Redmi K: این سری جزء گوشی های مالی شیائومی هستند.
  • کلاس پنجم، سری POCO: این کلاس جزء بهترین سری های گوشی های شیائومی هستند. این سری کیفیت بسیار بالایی داشته و دارای تعیینات فنی عالی است.

مزایای گوشی های شیائومی

برای این که بفهمیم گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ باید مزایای هر دو برند را نیز آنالیز کنیم تا با اطمینان خاطر، به نسبت احتیاج و بودجه خودمان تصمیم بگیریم.

  • یکی از مهم ترین مزایای گوشی های شیائومی، قابلیت بالا و قیمت پایین است؛ به طوری که می توانید یک گوشی با قابلیت های بیشتری را با قیمت مشابه در مقایسه با گوشی سامسونگ بخرید.
  • عمر باتری گوشی های شیائومی در مقایسه با دیگر برندها بالاتر است و همین موضوع هم باعث شده تا شیائومی سردمدار گوشی هایی با باتری با عمر مفید بالا باشد. بسیاری از کسانی که گیم بازی می نمایند، گوشی های شیائومی را انتخاب می نمایند؛ چون عمر باتری این برند بالاست.
  • نکته مهم بعدی در خصوص برند شیائومی، عمر مفید بالاتر گوشی های آن است. در مقایسه با برندهای دیگر باید گفت که گوشی شیائومی عمر مفید بالاتری دارد و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید این گوشی مدت زمان بیشتری کار کند.
  • برند شیائومی برای اینکه بتواند در این بازار پُررقابت پیروز گردد، کوشش نموده تا برخی از قابلیت هایی را که دیگر برندها زیاد به آن توجه ننموده اند، در گوشی های خود تقویت کند. یکی از این قابلیت ها، دوربین هایی با لنزهایی عالی است که عکاسی با گوشی های شیائومی را به لذتی وصف ناپذیر تبدیل می نماید. کیفیت دوربین ها و لنزهای گوشی های شیائومی آنقدر بالا هست که حتی در نور کم، می توانید بهترین عکس ها را بگیرید.
  • تنظیمات گوشی شیائومی تمامی امکانات نرم افزاری لازم را دارد و بنابراین به تمامی موارد لازم به راحتی دسترسی خواهید داشت.
  • برند شیائومی لوازم جانبی مانند قاب، گلس، هندزفری و سایر لوازم جانبی را فراوری و به بازار مصرف عرضه می نماید؛ بنابراین مسئله ای برای تهیه لوازم جانبی نخواهید داشت.
  • در ساخت صفحه نمایشگر گوشی های شیائومی از فناوری Amoled استفاده شده است. در نتیجه رنگ ها مجذوب کنندهیت بیشتری داشته و صفحه نمایشگر نیز از کیفیت بالاتری برخوردار است.

معایب گوشی های شیائومی

یکی از بهترین روش هایی که می توانیم بفهمیم گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ آنالیز معایب گوشی های شیائومی و مقایسه ایرادهای آن ها با یکدیگر است:

  • یکی از مهم ترین معایب گوشی های شیائومی این است که بیش از میزان گرم می شوند. این موضوع می تواند در برخی موارد مشکل آفرین باشد. چون بسیاری از نوجوانان و جوانان گوشی های شیائومی را برای بازی خریداری می نمایند و این مشکل برای آن ها یک معضل بزرگ خواهد بود. تصور کنید در حین بازی، گوشی آنچنان داغ گردد که دیگر نتوانید از آن بهره ببرید.
  • در مقایسه با برند سامسونگ که دارای نمایندگی های رسمی و تعمیرات تخصصی بسیار زیادی در سراسر ایران است، متاسفانه نمایندگی رسمی در داخل ایران برای تعمیر گوشی شیائومی وجود ندارد. شاید این امر یکی از مهم ترین معایب گوشی های شیائومی باشد. پس باید خیلی مراقب این موضوع باشید و در زمان خرید گوشی شیائومی از گارانتی آن مطمئن شوید.
  • بدنه گوشی های شیائومی اکثرا از پلاستیک ساخته شده و همین امر باعث شده تا مقاومت بالایی در برابر ضربه نداشته باشد. اگر از قاب مناسب استفاده نکنید، بدنه گوشی های شیائومی ممکن است بر اثر ضربه شدید آسیب ببینند و دچار شکستگی شوند.
  • درست است که عمر مفید باتری گوشی های شیائومی بالاتر از برخی از برندهای شناخته شده است، اما چالش اصلی این جاست که بعد از چند ماه استفاده، عملکرد باتری ضعیف می گردد.
  • یکی از معایب گوشی های شیائومی که کاربران آن از آن شکایت می نمایند، نمایش دادن تبلیغات است. اگر در وسط یک کار مهم باشید و تبلیغ چند ثانیه ای برای شما نمایش داده گردد، آزاردهنده بودن این عیب بزرگ را درک می کنید.
  • از جمله بزرگ ترین معایب گوشی های شیائومی می توان به مشکل آپدیت آن و همین طور تعیین نبودن زمان دقیق آپدیت ها اشاره نمود.

برای تماشا آگهی های گوشی همراه در خبرنگاران کلیک کنید

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

سامسونگ و شیائومی جزء برندهای شناخته شده بازار موبایل و تجهیزات الکترونیکی هستند. هر کدام از این برندها کوشش می نمایند تا با طراحی و فراوری محصولات تازه با قابلیت های مختلف، بخش بزرگی از بازار مصرف را در دست بگیرند.

در این مقاله به آنالیز مزایا و معایب گوشی های برند شیائومی و سامسونگ پرداختیم تا بتوانید از میان این دو برند، یکی را انتخاب کنید. همان طور که می دانید سامسونگ یک برند قدیمی است که در حوزه های مختلفی محصول فراوری می نماید و شیائومی هم توانسته با فراوری و عرضه محصولاتی با کیفیت و قابلیت های متنوع بخشی از بازار را در اختیار بگیرد.

به طور کلی می توان گفت که قیمت گوشی های سامسونگ، کمی بالاتر از گوشی های شیائومی است و دلیل آن هم برند شناخته شده تر سامسونگ است. با توجه به مقایسه ای که میان مزایا و معایب این دو برند انجام شد، شما بین شیائومی و سامسونگ کدام را انتخاب می کنید؟

آگهی های موبایل را در خبرنگاران ببینید
منبع: دیوار
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2239

به "گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید