راهنمای سفر به پراگ چک؛ شهری دیدنی در اروپا

به گزارش تور بالی اندونزی، پراگ در بخش شمال غربی جمهوری چک قرار گرفته و در بین تمامی شهرهای عضو اتحادیه اروپا نیز به عنوان چهاردهمین شهر عظیم بحساب آورده می گردد. پس، اگر تمایل به آشنایی با چنین شهر عظیمی را دارید، حتما در ادامه مطلب راهنمای سفر به پراگ چک ما را همراهی نمایید. ما در این مطلب در کنار توضیح هزینه های سفر به پراگ چک، شما را با شماری از جاذبه های گردشگری معروف پراگ نیز آشنا خواهیم کرد. پس، همراه ما بمانید.

راهنمای سفر به پراگ چک؛ شهری دیدنی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های جهانگردی پراگ| شهر صد مناره

پراگ Prague

شهر پراگ از هر نظر در جهان به عنوان یک مقصد ایده آل گردشگری و جهانگردی بحساب می آید، چرا که در این شهر هم می توان با جاذبه های جهانگردی چند صد ساله روبرو شد و هم می توان در آن از جاذبه های دیدنی و تفریحی امروزی بازدید بعمل آورد. این شهر به خودی خود بدلیل تاریخچه پر فراز و نشیبی که داشته، بعنوان یک موزه تاریخی روباز در کل جهان قلمداد می شود و همه ساله، پذیرای تعداد بیشماری جهانگرد هست. پایتخت جمهوری چک در کنار رودخانه ولتاوا واقع شده و به همین خاطر، از طبیعتی بکر و دست نخورده نیز بهره مند است.

اطلاعات ضروری

براساس راهنمای سفر به پراگ چک باید بدانند که ساعت این شهر به نسبت ساعت پایتخت ایران نزدیک به دو ساعت و سی دقیقه عقب تر بوده و زبان اصلی مردمش نیز همان زبان رسمی چک است. ضروری است بدانید که واحد پولی این کشور کرونا بوده و با نماد اختصاری CZK در بنگاه های اقتصادی جهان به نمایش در می آید. برق تمامی شهرهای جمهوری چک از درجه 230 ولت و 50 هرتز برخوردار بوده و تمام پریزهای موجود در این کشور نیز از نوع E هستند. پیش شماره کشور چک 420+ بوده و شماره های فوریت های ضروری در این کشور نیز عبارتند از 150 برای آتش نشانی، 155 برای اورژانس و 158 برای درخواست کمک از نیروهای پلیس.

بیشتر بخوانیدجمهوری چک | بهترین مناطق گردشگری عروس اروپا

براساس راهنمای سفر به پراگ چک ناگفته نماند که با توجه به عضویت کشور چک در اتحادیه اروپا، شما می توانید در شرایط اضطراری تنها با شماره گیری 112 به یک راهنمای انگلیسی زبان دست پیدا نمایید. این شماره تنها در کشورهایی کارآمد است که به عضویت اتحادیه اروپا درآمده باشند. رانندگی در تمامی شهرهای این کشور از طرف راست بوده و تنها فرودگاه بین المللی موجود در شهر نیز پایانه هوایی پراگ رازیون محسوب می شود.

فهرستی از هزینه های سفر به پراگ چک

هزینه های مربوط به خورد و خوراک

در سفر خود به پراگ خیلی نگران هزینه های خورد و خوراک نباشید، چرا که اصولا بهای غذاهای معروف پراگ کاملا مقرون بصرفه قلمداد می شود. شما در پراگ می توانید تنها با پرداخت 50 تا 150 کرونا برای چند وعده غذایی خود مواد اولیه و خام تهیه کنید و در صورت تمایل به آشپزی شخصی در طول سفر، قادر خواهید بود با پرداخت چیزی بین 1000 تا 1200 کرونا برای یک هفته خود مواد غذایی خریداری نمایید. هزینه میل کردن یک وعده غذای مناسب در رستوران های این شهر به طور متوسط 300 کرونا و در کافه های جذاب و دیدنی نیز تقریبا 125 تا 150 کرونا است. در بیشتر خیابان های پراگ دست فروشان غذاهای خیابانی مشغول به فعالیت هستند که جهانگردان می توانند تنها با پرداخت 70 کرونا به طیف وسیعی از غذاها برسند.

بیشتر بخوانیدرستوران های پراگ | میل خوشمزه ترین ها در سفر شما

هزینه های مربوط به حمل و نقل

براساس راهنمای سفر به پراگ چک باید بدانید که در این شهر بیشتر مسیرها کاملا هموار و مستقیم بوده و بلیط های اتوبوس درون شهری نیز تنها برای یک مقصد واحد ارائه نمی شوند و به ازای اعتبار زمانی که برای آنان در نظر گرفته شده، قیمت گذاری شده اند. مثلا، شما بایستی برای خرید یک بلیط 90 دقیقه ای، 32 کرونا و برای یک بلیط نیم ساعته نیز 24 کرونا پرداخت نمایید که البته می توانید برای صرفه جویی در هزینه های سفر به پراگ چک، از کارت های حمل و نقل عمومی 24 ساعته استفاده کنید که خرید آنها برای شما نزدیک به 110 کرونا هزینه به همراه خواهد داشت. همچنین، کارت هایی با مدت اعتبار 72 ساعته نیز در این شهر به فروش می رسند که می توانید آنها را تنها با پرداخت 310 کرونا خریداری نمایید.

هزینه های مربوط به اقامت

ارزان ترین هتل موجود برای یک شب اقامت شما در یک اتاق دو تخته چیزی بین 1000 تا 2500 کرونا هزینه برایتان به همراه خواهد داشت که البته، این میزان قیمت تنها در بازه های زمانی غیر گردشگری شهر پراگ است و یقین بدانید که در فصل تابستان این بخش از هزینه های سفر به پراگ چک به شکل وحشتناکی افزایش پیدا می کنند. البته، شما می توانید برای اقامت خود از وبسایت Airbnb نیز استفاده نمایید و به اماکن اقامتی مناسبی، دسته کم به لحاظ قیمتی دست پیدا نمایید. همچنین، براساس مقاله هزینه های سفر به پراگ چک از قلم نیاندازید که در پراگ خانه های شخصی یا آپارتمانی متعددی را می توانید برای مدت معلومی اجاره نمایید که هزینه این کار در ماه های خلوت تقریبا 1500 و در ماه های شلوغ آن نزدیک به 2200 کرونا خواهد رسید!

بیشتر بخوانیدبهترین هتل های پراگ از لاکچری تا ارزان قیمت برای هر بودجه ای

شرایط آب و هوایی پراگ

آب و هوای پراگ را باید بین شرایط جوی قاره ای و اقیانوسی قرار دهیم. زمستان های پراگ کاملا سرد و میانگین دمای روزهای آن به صفر می رسد و در فصل تابستان نیز از روزهای بسیار گرم و البته شبهای خنکی برخوردار است. براساس راهنمای سفر به پراگ چک لازم به ذکر هست که آسمان این شهر، در فصل بهار اغلب صاف تا نیمه ابری و شرایط جوی نیز به صورت معتدل تلقی می شود، در پاییز هم شرایط جوی حاکم در شهر پراگ کاملا ملایم بحساب می آید و گهگاه تندبادهایی شروع به وزیدن می کنند.

راهکارهایی جهت کاهش هزینه های سفر به پراگ چک

از غذاهای ارزان در بین غذاهای معروف پراگ استفاده کنید

با اینکه قیمت غذاهای معروف پراگ خیلی گران تلقی نمی شود اما باز هم بهتر است برای صرفه جویی بیشتر در هزینه های سفر به پراگ چک یا به طور شخصی برای خود آشپزی کنید یا از رستوران و سالن های غذاخوری ارزان استفاده کنید. برای این منظور، پیشنهاد می کنیم برای خوردن غذا از مرکز شهر فاصله بگیرد و به سمت بخش های حاشیه ای پراگ بروید که عموما دارای رستوران های بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند.

براساس راهنمای سفر به پراگ چک ناگفته نماند که در پراگ بازار غذاهای خیابانی نیز بسیار داغ بوده و شما می توانید با مبالغ واقعا ناچیز، به یکسری از غذاهای جادویی دست پیدا نمایید. همچنین، این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که همواره برای پیدا کردن اماکن برتر شهری که به آن سفر کردید، با مردم بومی منطقه ارتباط برقرار کنید و آزادانه از آنان بپرسید یا اینکه خود بدنبال اماکنی بروید که بیشتر اهالی آن شهر به آنان مراجعه می کنند.

از جاذبه های جهانگردی پراگ رایگان بازدید نمایید

گردشگر و جهانگردانی که مقصد مسافرتی خود را شهر پراگ قرار داده اند، به راحتی می توانند در پارک و فضاهای سبزش به گشت و گذار بپردازند و از تماشای مجسمه و بناهای معماری چشم نوازی که در اغلب آنان ایجاد شده و همچنین نوازندگان محلی که به صورت رایگان برای مردم شهر کنسرت برگزار می کنند، لذت ببرید یا اینکه در صورت تمایل، خود را در یکی از تورهای مخصوص پیاده روی ثبت نام کنند تا با جمع دیگری از جهانگردان خوش ذوق از نواحی مختلف تاریخی و زیبای این شهر بازدید بعمل آورید. البته، براساس راهنمای سفر به پراگ چک از قلم نیاندازید که شما در طول تورها می توانید آزادانه خرید کنید و اگر هم خواستید در نهایت به راهنمای تور یک مبلغ کمی را به عنوان انعام بدهید.

سوار وسایل نقلیه عمومی شوید

نرخ حمل و نقل و جا به جایی مردم در شهر پراگ نیز خیلی بالا نیست اما، با این حال شما به عنوان یک گردشگر باید حسابی حواستان به جیبتان باشد تا مبادا در سرزمینی غریب با مسائل اقتصادی روبرو شوید! به همین خاطر براساس راهنمای سفر به پراگ چک توصیه می کنیم در هزینه های مربوط به حمل و نقل خود در سطح شهر نیز کمی تامل کنید و به جای استفاده از خودروهای شهری یا اجاره یک وسیله نقلیه در طول مدت اقامت خود، از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمایید و در صورت احتیاج، به وسیله برنامه اوبر با خودروهای اشتراکی خود را به مقصد مورد نظرتان برسانید.

غذاهای مشهور پراگ

Goulash

گولاش، یک نوع غذای گوشتی بوده که آن را با گوشت گاو تهیه می کنند و کشورهای مختلفی نیز در کل قاره اروپا خود را وارث این غذا می دانند و هر کدام نیز مطابق با فرهنگ غذایی خاص خود، به تهیه و پخت این غذا می پردازند. براساس راهنمای سفر به پراگ چک شایان ذکر است که غذای گولاش را می توان با مقداری سس گریوی و همچنین، انواع اقسام دامپلینگ ها میل نمود.

Grilovane Klobasy

Grilovane Klobasy در واقع یک غذای خیابانی بوده که می توانید بهترین نوع آن را در حوالی میدان قدیمی شهر و همچنین میدان Wenceslas پیدا نمایید. براساس راهنمای سفر به پراگ چک توجه داشته باشید که این غذا را هم می توان بصورت لقمه ای سرو کرد و هم بصورت ساندویچی که البته نان آن کاملا مخصوص است! این غذا از ترکیب انواع و اقسام سس ها با سوسیس های کاملا سرخ شده تهیه می شود.

Palacinky

پنکیک Palacinky دارای یک خمیر بسیار نازک است که داخل آن را با متریال های مختلفی همچون مربا، آجیل، میوه و حتی خامه پر و سپس آن را به عنوان یک غذای شیرین سرو می کنند. البته، توجه داشته باشید که دستور پخت و تهیه این پنکیک کاملا منعطف است و شما می توانید در صورت تمایل به جای سفارش نوع شیرین آن، نوع شور این دسر خوشمزه را که معمولا با تکه هایی از گوشت، اسفناج و همچنین پنیر پخته می شود، امتحان نمایید.

Knedliky

Knedliky یک نوع از دامپلینگ های مخصوص جمهوری چک است که انواع مختلفی از آن را می توان در پایتخت مشاهده کرد. دامپلینگ معمولا در کنار غذاهای گوشتی همچون گولاش سرو شده و عموم مردم چک نیز از نوع شیرین آن که اغلب با مرباها و میوه های شیرین پر می شوند، به عنوان یک دسر خوشمزه استفاده می کنند.

Trdelnik

شیرینی Trdelnik از جمله شیرینی های رایج در تمامی فصول کشور چک بوده و شما می توانید با مدل های مختلفی از این شیرینی در شهر پراگ رو به رو شوید. براساس راهنمای سفر به پراگ چک توجه داشته باشید که گردشگر های سفر کرده به پراگ می توانند این نوع شیرینی فوق العاده خوشمزه و سنتی را در تمامی غرفه های فروش غذاهای خیابانی پیدا کنند.

Smazeny Syr

Smazeny Syr یک غذای محبوب اما شور و نمکی بوده که قطعا در سراسر جهان از هواداران پرشماری نیز برخوردار است. این غذا از سرخ کردن پنیر مخصوص همراه با سیب زمینی سرخ شده و مقداری سالاد و یک تکه نان رول شده برای سرو شما آماده می شود و می توانید آن را از تمامی کافه رستوران ها و همچنین اغذیه فروشی های خیابانی سفارش دهید.

Chlebicky

این غذا یک ساندویچ است که می تواند مطابق با ذائقه و سلیقه شما پر شود و سپس به عنوان یک غذای دوست داشتنی در وعده های صبحانه و ناهار خورده شود. ساندویچ Chlebicky یکی از محبوب ترین غذاهای پراگ بوده که تقریبا از آن در تمامی مراسم های رسمی و غیر رسمی استفاده می کنند و برای آن نیز شکل و شمایل گوناگونی را در نظر می گیرند.

جاذبه های جهانگردی معروف پراگ

میدان بخش قدیمی شهر

این میدان یکی از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ بوده که در صورت عدم بازدید از آن باید گفت سفر شما به پراگ ناتمام باقی مانده است. در این مرکز شما می توانید از بنا و کلیساهای مختلف تاریخی بازدید کنید و از حضور خود در چنین منطقه نوستالژی و باستانی حسابی لذت ببرید. براساس راهنمای سفر به پراگ چک ناگفته نماند که میدان بخش قدیمی به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسیده و پیرامون این میدان با یک دروازه ساخته شده به سبک معماری گوتیک و همچنین یک زندان و کلیسای کوچک در گوشه دیگر پر شد! در حوالی همین میدان، یک تالار قدمت دار نیز به چشم می خورد که در داخل آن ساعت نجومی ساخته شده در قرن پانزدهم میلادی جای گرفت.

کلیسای سنت نیکولاس

کلیسای سنت نیکولاس واقع در میدان Little Quarter Square است. این بنا در سده هجدهم میلادی ساخته شد و معماری به کار رفته در مراحل ساخت و ساز آن از نوع باروک بوده است. کلیسا علاوه بر تمام زیبایی های ظاهری خود، از فضای داخلی بسیار چشم نوازی نیز برخوردار بوده و در داخل آن شما با یک چلچراغ درخشان و تصاویر و نقاشی های مبهوت کننده بر روی سقف و دیوارها روبرو خواهید شد. شما می توانید تنها با تنظیم کردن ساعت حضور خود با بازگشایی این مورد از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ از آن بازدید بعمل آورید و با بالا رفتن از برج ناقوس، به یک چشم انداز فوق العاده از سطح شهر دست پیدا نمایید.

قلعه باستانی پراگ

قلعه پراگ ساخته شده در سال 970 میلادی است و می توان با کمی گشت و گذار در سراسر آن به انواع و اقسام سبک های معماری رایج در طول هزار سال گذشته دست پیدا کرد. در مورد قلعه باستانی پراگ شاید بد نباشد بدانید که این دژ مستحکم دیواردار در طول تاریخ بارها و بارها مورد تغییر و بازسازی نهاده شده و در حال حاضر در آن، یک تالار شاهنشاهی در کنار یک باغ شاهانه ایجاد شده که در اول به واسطه وسعت زیاد محیط تالار می توانید آزادانه حتی به مبارزه بپردازید و در دوم نیز به راحتی بین گل و گیاه های موجود در این قلعه گردش کنید. چراغ های مختلفی جهت تزئین این قلعه دور تا دور آن قرار داده شده که با تاریک شدن هوا روشن می شوند و حال و هوای خاص و ویژه ای را به این مورد از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ می دهند.

بیشتر بخوانید7 مطلب که احتمالا درباره قلعه پراگ در جمهوری چک نمی دانید!

ساختمان شهرداری

ساختمان شهرداری پراگ نه تنها به لحاظ جذابیت های بصری بلکه بیشتر بدلیل برگزاری اجلاس ها، کنسرت های موسیقی و همچنین کافه رستوران های لوکس مورد توجه تمامی مردم نهاده شده است. شما با وارد شدن به ساختمان شهرداری پراگ با نقاشی های چشم نوازی بر روی دیوار و همچنین طراحی های مختلفی در فضای داخلی روبرو خواهید شد که قطعا در کنار تمامی آنان، وجود شیشه های رنگی برای تمامی پنجره های این بنای جذاب و دیدنی می تواند برای هر جهانگردی جذاب باشد. این ساختمان در سال 1912 میلادی همراه با یک گنبد نمادین ساخته شد ودیدنش یکی از راههای صرفه جویی در هزینه های سفر به پراگ چک هست.

پل کارل

کارل (Charle) نام یکی از جذاب ترین و در عین حال قدیمی ترین پل های موجود در کل قاره اروپا بوده که از تندیس های متعدد برخوردار است. این مورد از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ به طول 520 بر روی رودخانه ولتاوا در سال 1357 میلادی ساخته شد و به همین خاطر، علاوه بر تمامی المان های جذابی که در آن به چشم می آیند، مکانی مناسبی جهت تماشای چشم اندازی خاطره انگیز از رود پراگ و همچنین دروازه هایی است که در حوالی این پل ایجاد شده اند.

قبرستان اولسانی

در این قبرستان افراد مشهوری دفن شدند که در طول تاریخ از خود ماجراهای قابل تاملی را بر جای گذاشته اند! قبرستان اولسانی در سال 1680 میلادی جهت دفن بیمارانی که به طاعون مبتلا شده بودند، ساخته شد و تا مدتها به عنوان قبرستان اصلی شهر پراگ نیز شناخته می شد. قبرستان اولسانی از بخش های مختلفی همچون بخش مقبره یهودیان یا آرامگاه مسیحیان برخوردار است که شما می توانید در قسمت یهودیان آن با محل دفن فرانتس کافکا و در قسمت مسیحی آن نیز با مقبره جان پالاچ که خودکشی کرد، روبرو شوید.

موزه ملی چک

بازدیدکنندگان می توانند در آن با بخش های مختلفی نظیر زیست شناسی، انسان شناسی، کانی شناسی، حشره شناسی، باستان شناسی و همچنین سایر بخش های هنری و موسیقی ملی این کشور آشنایی پیدا کنند. موزه ملی جمهوری چک ساخته شده در سال 1800 میلادی است. توصیه می کنیم پیش از حضور در این مورد از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ حتما سری به سایت مخصوص این موزه بزنید و در مورد بخش های مختلفش اطلاعاتی را بدست آورید.

همچنین، به عنوان یک پیشنهاد جذاب در سفر به پراگ نیز بد نیست که پس از بازدید کلی خود از موزه ملی جمهوری چک، از موزه ملی تکنولوژی این کشور نیز که در حوالی همین ساختمان نهاده شده، بازدید نمایید و با بخش عمده ای از پیشرفت کشور چک آشنایی گشت. از قلم نیفتد که در موزه ملی تکنولوژی از وسایل و تجهیزاتی که مربوط به خودرو، کشتی و هواپیما هستند، رونمایی شد.

منطقه یهودیان

محله یهودیان در ابتدا در نزدیکی قلعه پراگ قرار داشت و اصلا هم به شکل و شمایل جدید و مدرن امروزی خود نبود و همچون یک زاغه کوچک و کاملا کثیف در شهر پراگ نمایان شد که با گذشت زمان و ترمیم بخش های مختلفی از شهر پراگ که عمدتا از اوایل دهه 1800 میلادی شروع گشت، زاغه نشینان یهودی نیز صاحب یک منطقه نسبتا وسیع با خانه هایی جدید شدند و بعدها نیز خود آنان شروع به تزئین منطقه انحصاری خود کردند.

کلیسای جامع ویتوس

کلیسای ویتوس (St.Vitus) مهمترین و عظیمترین مرجع مسیحیت جمهوری چک بوده و در بخش های مختلفش شما می توانید با مقبره های زیادی از عظیمان و پادشاهان مشهور این کشور روبرو شوید. بد نیست بدانید که آغار مراحل ساخت کلیسای ویتوس در سال 1344 میلادی کلید خورد و در نهایت، در سال 1869 میلادی بطور تمام و کمال ساخته شد! کلیسایی جامعی که امروز خودنمایی می نماید، همان بنایی است که در این منطقه از پراگ به جای یک سازه گنبددار بنا گشت.

در مورد کلیسای ویتوس این را نیز باید بگوییم که در این مورد از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ هر 8 سال یکبار جواهرات سلطنتی جمهوری چک به معرض نمایش همگان گذاشته می شوند که اگر کمی شانس داشته باشید، شاید این اتفاق مهم در زمان حضور شما رخ دهد. بازدیدکنندگان کلیسای جامع ویتوس مقدس توجه داشته باشند که این کلیسا از یک برج مرتفع 97 متری برخوردار بوده که می توانید آزادانه از آن بالا بروید و به یک نمای ابدی از پایتخت جمهوری چک دست پیدا نمایید.

برج پترین

برج دیده بانی پترین در سال 1891 میلادی ساخته شد و در وهله اول اختصاص پیدا کرد به برگزاری یک نمایشگاه در شهر پراگ که با گذشت زمان و شروع دهه 1930 میلادی، به مکان فعلی خود انتقال پبدا کرد و از آن موقع تا به امروز، به عنوان یکی از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ تلقی می شود. علاقمندان به بازدید از ایفل کوچک می توانند خود را به تپه پترین برسانند و با پیمودن 299 پله خود را به پایین برج دیده بانی پترین رسانده و سپس، به وسیله آسانسوری که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، به طبقات بالایی آن برسند.

خانه پایکوبیان

یکی از جدیدترین جاذبه های تماشایی پراگ، خانه ای است متشکل از نزدیکی دو برج متصل به یکدیگر که در خلال سال های 1992 تا 1996 میلادی ساخته شده اند. طراحی این برج به گونه ای است که گویی که مرد و یک زن رقاص در حال پایکوبییدن در کنار هم هستند و به همین خاطر، معمولا این برج سوژه مناسبی جهت عکسبرداری عکاسان مبتدی و حرفه ای در جهانست. بخش های زیادی از خانه پایکوبیان به امور اداری اختصاص داده شد اما با این وجود، شما می توانید وارد این مجموعه شوید، به طبقات بالایش مراجعه کرده و همچون برج دیده بانی پترین با نمای وسیعی از سطح شهر پراگ روبرو شوید.

بیشتر بخوانیدخانه پایکوبیان در پراگ |ساختمانی از جاذبه های جهانگردی پراگ که می پایکوبید

قلعه Vysehrad

این مورد از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ که بر روی تپه ای مشرف به شهر و همچنین بالای رودخانه ولتاوا نهاده شده، در سده دهم میلادی ساخته شد و به گواهی تاریخ باید آن را نمونه کوچکی از یک قصر مجلل قلمداد نماییم. این قلعه منبع الهام بسکمک از داستان و افسانه های مختلف جهان بوده و در بازه های زمانی مخصوصی نیز به عنوان اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی جمهوری چک مورد استفاده نهاده شد. قلعه Vysehrad در حال حاضر بیشتر مناسب گشت و گذارهای محبت آمیز هست.

کتابخانه کلمنتینوم

کلمنتینوم (Clementinum) نام یکی از جاذبه های جهانگردی معروف پراگ بوده که به سبک معماری باروک ساخته شده و از سال 1782 میلادی نیز آن را کتابخانه ملی جمهوری چک معرفی کرده اند. در این کتابخانه شما با عظیمترین آثار تاریخی قاره اروپا و همچنین نزدیک به 6 میلیون جلد کتاب روبرو هستید که البته، روز به روز نیز بر این تعداد کتاب افزوده می شود، چرا که طبق قوانین کتابخانه کلمنتینوم، در جمهوری چک هر نوع کتابی که منتشر شود، بایستی یک نسخه از آن نیز به این کتابخانه تقدیم شود. این مجموعه دارای تالارهای ویژه ای بوده و از یک برج حدودا 70 متری نیز برخوردار است که همچون سایر بناهای مرتفع شهر، شما را در رسیدن به یک چشم انداز مبهوت کننده از پراگ کمک می رساند.

گفتنی است که در کتابخانه ملی جمهوری چک کنسرت های موسیقی جاز و کلاسیک نیز برگزار می شوند که توصیه می کنیم در صورت تمایل، برنامه زمانی مسافرت را بگونه ای تنظیم نمایید که بتوانید از کتابخانه شگفت انگیز کلمنتینوم دیدن فرمایید.

کلیسای بانوی ما

این کلیسا در سده پانزدهم میلادی ساخته شده و در طول زمان دستخوش تغییرات فروانی گشت. کلیسای بانوی ما از دو برج ناقوس 80 متری برخوردار بوده که سبب می شود تقریبا از هر نقطه ای در پایتخت بتوانید نقطه مکانی این کلیسا را شناسایی نمایید. این مجموعه تاریخی محل دفن و تندیس های متعددی است که قطعا برای هر بازدید کننده ای می تواند حسابی جذاب بحساب آید. کلیسای بانوی ما دارای یک راه ورودی نه چندان وسیع در کنار یک حیاط عظیم در قسمت پشتی ساختمان اصلی خود بوده که در آن تعداد زیادی رستوران و کافه های مختلف مستقر شده اند.

عبادتگاه و کتابخانه Strahov

این مجموعه دارای درب های ورودی بسیار عظیم و مزین شده در کنار ساختمانی با نمای کاملا مبهوت کننده است. کتابخانه اول در این مجموعه دیدنی، اختصاص دارد به کتاب و نوشته های فلسفی که در تالاری تزئین شده با نقاشی های چشم نواز بر روی دیوار و سقف آن نهاده شده و در سرتاسر کتابخانه نیز اشیای قدمتی و ارزشمند استقرار یافته اند. در کتابخانه دوم که متعلق است به کتب دینی، شما بایستی وارد تالار شوید که از هر نظر تنها حضور در آن می تواند شما را تا مدتها به تسخیر خود درآورد، چرا که در آن نقاشی هایی بر روی دیوارها نصب شده که قاب دورشان تمام از گچ ساخته شده و نمای کلی تالار کتابخانه نیز به سبک و سیاق معماری باروک ایجاد شد.

هر دو مجموعه کتابخانه Strahov دارای محتویات ارزشمندی چه بر حسب موضوعات دینی و فسفه ای و چه به لحاظ تاریخی و قدمتی هستند که حتی می توان پیشینه تاریخی برخی از آنها را به سده نهم میلادی نیز گره زد! جهانگردان توجه داشته باشند که در این مجموعه شما تنها با کتابخانه ها روبرو نخواهید شد و در بخش عبادتگاهی آن نیز می توانید با آثار مذهبی و هنری فوق العاده زیبا روبرو شوید.

نگارخانه ملی پراگ

جمهوری چک در مجموع تنها دارای یک نگارخانه ملی است. در این مجموعه دیدنی سعی شده تا حد امکان تنها به آثار هنرمندان بومی جمهوری چک پرداخته شود اما شما می توانید با آثار هنرمندان مشهور دیگری همچون مونه و پیکاسو نیز در تالارهای این نگارخانه روبرو شوید که حاکی از ورود سایر آثار ارزشمند هنری از دیگر هنرمندان مشهور غیر بومی به این مجموعه است! بیشتر آثار نگارخانه ملی پراگ که شامل مد، عکاسی، مجسمه سازی و هنرهای تجسمی هستند، در قصری به نام Veletrzni نهاده شده که البته قدمت این بنا حتی قابل مقایسه با اغلب ساختمان های موجود در شهر پراگ هم نیست و این بنا در سال 1925 میلادی ساخته شد.

بخش دیگری از آثار متعلق به نگارخانه ملی شهر پراگ، در کاخ فوق العاده زیبای Kinsky واقع شده که مربوط به آثاری از مجموعه های باروک و همچنین هنرهای قدیمی بر جای مانده تا به امروز هستند. علاوه بر این کاخ، قسمت دیگری از نگارخانه ملی پراگ نیز به عبادتگاه St.Agnes سپرده شده که تمامی آنان مرتبط هستند به عصر قرون وسطایی در قاره اروپا! همچنین، بخش آخر و فوق العاده تماشایی از آثار این نگارخانه نامتمرکز نیز در قصر مجلل Sternberg استقرار یافته که بیشتر این آثار هنری مربوط به عصر کلاسیک تا روزهای پایانی باروک در قاره سبز هستند.

دیوار لنون

دیوار لنون یکی از جاذبه های جهانگردی پراگ بحساب می آید که معمولا از دید گردشگر و جهانگردانی که به پراگ سفر کرده اند، مصون می ماند! این دیوار که اکنون تبدیل شده است به نماد صلح و آرامش برای پایتخت نشینان، منتسب به جان وینستون لنون (John Winnston Lennon) از خوانندگان مطرح سبک راک موسقی جهان بوده که در سال 1980 میلادی به ضرب 4 گلوله از سوی یکی از هواداران دیوانه خود کشته شد! بعد از مرگ لنون در سراسر جهان از او تندیس و یادبودهای متعددی ساخته شدند که دیوار لنون یکی از همین آثار است. این دیوار در حوالی پل کارل نهاده شده و از همان زمان تا به امروز، همواره به عنوان یک مکان دورهمی برای هواداران جان لنون تلقی شد.

پلیس جمهوری چک در دروان حکومت کمونیست های این کشور به دلایل زیادی در صدد پاک کردن نقاشی های روی دیوا لنون یا حتی تخریب آن برآمده که هر دفعه با مخالفت و ایستادگی مردم رو به رو شده است. آن دسته از کسانی که هنوز شناختی نسبت به محبوبیت عجیب این خواننده در بین مردم جهان ندارند، تنها کافی است در تاریخ 8 دسامبر هر سال سری به شهر پراگ بزنند و در مراسم سالگردی که از سمت هواداران این هنرمند بریتانیایی برگزار می شود، شرکت کنند.

باغ وحش پراگ

باغ وحش شهر پراگ در سال 1931 میلادی افتتاح شد و از آن موقع تا به امروز، همواره دارای گونه های نادر و در حال انقراضی از جانوران بوده که امروزه نیز همین رویه را در پیش گرفته است. میان 700 گونه مختلف جانوری موجود در این باغ وحش می توان با نمونه های محافظت شده بسکمک که در معرض نابودی و فنا نهاده شده اند، روبرو شد. این مجموعه تفریحی و دیدنی دارای یک باغ استوایی در بستر داخلی خود بوده که می تواند گزینه خوبی برای گردش آن دسته از کسانی باشد که به همراه خانواده سفر به پراگ را تجربه می کنند.

تئاتر ملی پراگ

ساختمان تئاتر ملی پراگ در طول تاریخ بارها و بارها مورد تخریب و ویرانی نهاده شده که هر بار بازسازی گشت. در این مجموعه فوق العاده جذاب و هنری شما می توانید با انواع اجراها نظیر اپرا، پایکوبی باله رو به رو شوید و از حضور در چنین سالن تئاتر مفرح و شادابی حسابی لذت ببرید. ناگفته نماند که در کنار تئاتر ملی شهر پراگ، سالن تئاتر Estates نیز نهاده شده که آن نیز از شهرت بسکمک در میان اهالی جمهوری چک برخوردار بوده و به سبک نئوکلاسیک در اواخر سال های سده هجدهم میلادی ساخته شد.

میدان ونسلاس

این میدان به جهت ارج نهادن به فردی به نام ونسلاس به این اسم نامگذاری شد و از او نیز یک تندیس عظیم درست در مرکز همین میدان قرار داده شده است. به گواهی تاریخ، میدان ونسلاس که از جمله اصلی ترین میادین شهر پراگ بحساب می آید، در سده 14 میلادی ساخته شد و برای مدتهای طولانی تنها به عنوان بازار اسب فروشان مورد استفاده قرار می گرفت تا اینکه، با گذر زمان به شرایط کنونی خود دست پیدا کرد و همچنان به عنوان یکی از مهمترین مناطق شهر پراگ، اهمیت خود را حفظ کرده است! ضروری است بدانید که مبدا اصلی بسکمک از جنبش های مردمی و جشن های ملی جمهوری چک همین میدان بوده و دور تا دور آن نیز با فروشگاه های معتبر و کافه رستوران های کلاسیک و مدرن پر شد.

در ادامه بخوانیدراهنمای سفر به پراگ | جاهای دیدنی پراگ را بشناسیدمنبع: همگردی
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1234

به "راهنمای سفر به پراگ چک؛ شهری دیدنی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پراگ چک؛ شهری دیدنی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید