اعلام شهر های جدید قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای بازگشت از شهر های کرونایی

به گزارش تور بالی اندونزی، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره 6 خود فهرست جدید شهر های قرمز و نارنجی را اظهار داشت.

اعلام شهر های جدید قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای بازگشت از شهر های کرونایی

به گزارش خبرنگاران، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره 6 خود، ضمن اعلام فهرست جدید شهر های قرمز و نارنجی، برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهر های قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، 72 ساعت فرصت تعیین کرد.

متن کامل اطلاعیه شماره (6) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بدین شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه شماره (6) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

یا مقلب القلوب والابصار - یا مدبر اللیل و النهار

در آستانه حلول بهار طبیعت و نوروز باستانی از خداوند متعال مسالت می­ نماییم که فرارسیدن سال جدید را توام با محول الاحوال ایران اسلامی نموده و سالی سراسر شادی، سلامتی، پیروزی، کامروایی برای تک تک مردم و ملت شریف مقرر نماید.

لازم است از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز (اصحاب رسانه، اصناف، صداوسیما، همه دستگاه ها و سازمان های همکار در کنترل بیماری کرونا) صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر ممنوعیت مسافرت از و به شهر های نارنجی و قرمز، به شرح جدول ذیل، نکات مهم مربوطه به صورت جدی مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

با توجه به وجود ویروس جهش یافته شرایط شنماینده است لذا عدم رعایت فاصله­ گذاری اجتماعی و بی توجهی به پروتکل­ های بهداشتی می­تواند برای سلامت همه مردم کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد؛ لذا از همه عزیزان درخواست می گردد تا مسئولین را در ادامه این جهت یاری رسانده و ضمن عدم سفر به شهر های با شرایط قرمز و نارنجی از هرگونه سفر غیر ضرور به سایر نقاط کشور نیز خودداری نمایند.

مسافرت از شهر های نارنجی و قرمز به کلیه شهر های کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودرو های شخصی به شهر های با شرایط نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می­باشد. مسافرت با وسائط نقلیه هوایی، ریلی و حمل و نقل عمومی بین شهر ها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است:

منع تردد شبانه از ساعت 21 الی 3 بامداد تداوم دارد.

از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت خودداری گردد.

از هرگونه سفر و تردد های غیرضرور خودداری گردد.

دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر های ضروری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده به صورت جدی رعایت گردد.

در صورت اعلام تغییر شرایط شهر ها و تبدیل آن ها به نارنجی و قرمز بلافاصله ورود ممنوع خواهند شد.

7-1- شهر های جدید قرمز مشتمل بر: گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد می­ باشد.

7-2- شهر های جدید نارنجی مشتمل بر: خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی می باشد.

کلیه­ مسافرین محترمی که از قبل به شهر های قرمز و نارنجی جدید سفر نموده اند، ظرف مدت 72 ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

افرادی­ که از شرایط بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت ننماید.

لیست کامل شهرهای قرمز و نارنجی را از اینجا مشاهده کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1721

به "اعلام شهر های جدید قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای بازگشت از شهر های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شهر های جدید قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای بازگشت از شهر های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید