افزایش 4 ماهه مدت عضویت در کتابخانه های عمومی زنجان

به گزارش تور بالی اندونزی، امیرعلی نیک بخش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: با موافقت ستاد ملی کرونا و تصمیم ستاد استانی کرونا کتابخانه های استان زنجان از روز یکم تیرماه یعنی روز یکشنبه بازگشایی خواهد شد.

افزایش 4 ماهه مدت عضویت در کتابخانه های عمومی زنجان

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از بازگشایی کتابخانه های استان، کاربران و اعضا نیز اجازه حضور در کتابخانه ها را دارند، اضافه نمود: البته این حضور با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را برای اعضا و کتابداران اجباری بیان کرد و گفت: به همین منظور سالن های مطالعه در کتابخانه های عمومی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و جایگاه های مطالعه فعال خواهد بود.

نیک بخش با اشاره به اینکه تا بازگشت شرایط کشور و استان به حالت عادی برنامه های نقد کتاب به صورت مجازی برگزار خواهد شد، توضیح داد: همچنین برای جلوگیری از افزایش حضور اعضا، زمان عضویت آنها به مدت 4 ماه افزایش یافته و بازه زمانی امانت منابع هم به یک ماه افزایش یافته و برای رعایت اعضا در شرایط کرونایی هیچ مبلغی بابت جریمه دیرکرد دریافت نمی گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان همچنین تأکید کرد: برای حفظ سلامتی بچه ها حضور اعضای کودک در این مرحله ممنوع است.

نیک بخش همچنین در ارتباط با شرایط کتابخوانی در استان نیز گفت: در حال حاضر بیش از 8 درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و 1.28 جلد کتاب به ازای هر فرد در استان زنجان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان اضافه نمود: موجودی کتاب در کتابخانه های استان یک میلیون و 351 هزار و 589 جلد است، یعنی سال جاری بیش از 6 درصد افزایش منابع کتابخانه ای رخ داده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1210

به "افزایش 4 ماهه مدت عضویت در کتابخانه های عمومی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4 ماهه مدت عضویت در کتابخانه های عمومی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید