باکس آفیس؛ فیلم نخستین انسان وارد بازی گیشه شد

به گزارش تور بالی اندونزی، باکس آفیس سینماهای دنیا آن طور که انتظار می رفت این هفته شاهد رقابت تنگاتنگ میان فیلم ها نبود و برای دومین هفته متوالی فیلم ونوم صدرنشین جدول شد. فیلم ونوم در دومین هفته اکرانش بهتر از آن چیزی که انتظار می رفت عمل نموده است. فیلم ستاره ای متولد شده است از کمپانی برادران وارنر همچنان به درخشش اش ادامه می دهد. در عین حال اکران گسترده سه فیلم دیگر هم شروع شده است. فیلم نخستین انسان از کمپانی یونیورسال میان این سه فیلم توانسته پیشتاز باشد. با فاصله کمی از آن فیلم مور مور 2: هالووین جن زده ((Goosebumps 2: Haunted Halloween قرار گرفته است. اما فیلم جدید بعدی یعنی اوقات بد در ال رویال (Bad Times at the El Royale) نتوانست به جمع پنج فیلم صدرنشین جدول راه پیدا کند.

باکس آفیس؛ فیلم نخستین انسان وارد بازی گیشه شد

با فروش 35.7 میلیون دلار در هفته گذشته فیلم ونوم در هفته دوم اکرانش فقط 55 درصد افت فروش داشت که با توجه به نقدهای منفی زیادی که رویش نوشته شده بود، رقم چندان بزرگی هم محسوب نمی گردد. در حال حاضر فروش فیلم داخل آمریکا به 143 میلیون دلار رسیده است در حالی که تنها 10 روز از اکران آن می گذرد. تا الان نمودار فروش فیلم شبیه لوگان عمل نموده است و همین سازندگانش را امیدوار نموده که در ادامه هم فروش خوبی مثل آن فیلم داشته باشد.

در باکس آفیس بین المللی هم فیلم ونوم رتبه اول را کسب نموده است. در 54 بازار خارجی که فیلم اکران شده توانسته به فروش 69.7 میلیون دلار دست پیدا کند و رقم کل فروش اش را به 235.3 میلیون دلار برساند. یک سری کشورهای جدید هم به جمع اکران نماینده های فیلم ونوم از این هفته اضافه شدند که مهم ترین شان فرانسه بود. فیلم ونوم در فرانسه 6.7 میلیون دلار فروخت. بیشترین فروش جهانی اش هم مربوط به کره جنوبی با فروش 25.4 میلیون دلار بود.

ونوم با بازی تام هاردی و به کارگردانی روبن فلیشر با امتیاز متاکریتیک ضعیف 35 از 100 یک داستان ابرقهرمانی را روایت می نماید.

برای دومین هفته ستاره ای متولد شده است اولین فیلم بردلی کوپر در مقام کارگردان که در آن بازی هم می نماید در رده دوم قرار گرفته است. بخشی از فروش فوق العاده فیلم به جز نقدهای مثبتی که از منتقدان دریافت نموده است قطعا مربوط به بازی لیدی گاگا، خواننده مشهور در فیلم می گردد. این فیلم بازسازی یک قصه قدیمی در هالیوود است. درباره خواننده ای که عاشق زنی می گردد و برای اینکه او را به شهرت برساند دست به خودویرانگری می زند. فیلم در گیشه سینماهای آمریکا فقط 35 درصد افت فروش و در بازار بین المللی چیزی حدود 15 درصد افت داشته است. فروش جهانی فیلم در ایتالیا بیشتر از بقیه کشورهاست. فیلمی که برای فصل جوایز هم شانس زیادی دارد.

اما رتبه سوم جدول فروش در اختیار یکی دیگر از فیلم هایی است که امید زیادی در فصل جوایز به آن داریم. نخستین انسان ساخته فیلمساز جوان نابغه این سال ها یعنی دیمین شزل است. شزل که با فیلم های ویپلش و لالالند قلب دوستداران سینما را تسخیر کرد این بار سراغ فیلمی رفته که ربطی به علاقه دیگرش یعنی موسیقی ندارد. نخستین انسان یک درام بیوگرافیک است درباره یکی از آدم های تاریخ ساز قرن بیستم یعنی نیل آرمسترانگ. فضانوردی که برای اولین بار پا به ماه گذاشت. رایان گاسلینگ و کلر فوی بازیگران فیلم هستند. به گفته منتقدان فیلم بیشتر از اینکه درباره ماموریت آپولو باشد شما را عمیق می نماید که این اتفاق چطور رخ داد و معنای واقعی اش در آن موقع چه بود. فیلم ساختار روانشناختی پیچیده و کمی هم مایه های تراژیک دارد. نخستین انسان هم از لحاظ فرم و هم محتوا در صندلی برجسته ای قرار گرفته است. فیلم طبق پیش بینی کمپانی سازنده اش فروخت اما میزان فروش اش کمی کمتر از پیش بینی تحلیلگران باکس آفیس بود. فیلم به فروش 16.5 میلیون دلاری رسید. نکته عجیب اینکه فیلم فعلا در سایت سینمااسکور از تماشاگران امتیاز B+ گرفته است. نخستین انسان خارج از مرزهای آمریکا در 22 کشور اکران شده است و تقریبا 8.6 میلیون دلار هم فروخته است. بیشترین فروش فیلم با 3.1 میلیون دلار در انگلستان بوده است.

فیلم چهارم جدول مور مور 2: هالووین جن زده است که 16.2 میلیون دلار فروخته و یعنی رقیب سرسختی برای نخستین انسان بوده است. این فیلم برخلاف اسمش که بنظر فیلم ترسناک می رسد در ژانر ماجراجویانه کمدی خانوادگی است. داستان دو دوست که یک کتاب جادویی پیدا می نمایند و باعث می شوند که یک عروسک خیمه شب بازی زنده گردد. امتیاز منتقدان به فیلم 54 از 100 است. منتقدان می گویند بازی بازیگران عالی است اما فیلم گویا بیش از حد کوشش نموده که مخاطبان بیشتری پیدا کند و برای همه فیلم در دسترسی باشد و همین باعث شده به ورطه نابودی بیفتد.

فیلم جدید دیگری که اکران شده اوقات بد در ال رویال است. درو گدار آن را کارگردانی نموده و جف بریجز بازیگر نقش اصلی این تریلر اسرارآمیز است. امتیاز فیلم در متاکریتیک 60 از 100 است. منتقدان معتقدند فیلم سرگرم نماینده ای از کار درآمده که البته چندان عمیق نیست.

نفرتی که تو می دهی هم که از هفته گذشته اکران شده بود توانسته به جدول فروش راه پیدا کند.

در رتبه بعدی انیمیشن پاکوتاه را داریم که در گیشه و پیش منتقدان طبق انتظارها نبوده است.

نام فیلم هفته اکران فروش
ونوم 2 142.8
ستاره ای متولد شده است 2 94.2
نخستین انسان 1 16.5
مور مور2: هالووین جن زده 1 16.2
پاکوتاه 3 57.6
مدرسه شبانه 3 59.8
اوقات بد در ال رویال 1 7.2
خانه ای با ساعتی درون دیوارهایش 4 62.3
نفرتی که تو می دهی 2 2.5
یک لطف ساده 5 52

باکس آفیس هفته گذشته: بهترین اکتبر تاریخ سینما با ونوم و ستاره ای متولد شده است

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 107

به "باکس آفیس؛ فیلم نخستین انسان وارد بازی گیشه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس؛ فیلم نخستین انسان وارد بازی گیشه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید