بلندترین برج های مسکونی تهران کدامند؟

به گزارش تور بالی اندونزی، در این مقاله قصد داریم با برج های مسکونی معروف تهران و همچنین برج های بلند و گران قیمت آن آشنا شویم. در دو دهه گذشته مسائلی چون افزایش قیمت زمین و همچنین محدودیت فضا و منابع باعث شده که در انجام فعالیت های ساختمانی و ساخت خانه ها و آپارتمان ها تغییراتی ایجاد گردد. این عوامل مخصوصا در تهران به گونه ای دیگر و بیشتر تاثیرگذار بوده است.

بلندترین برج های مسکونی تهران کدامند؟

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

چنین مسائلی باعث شده که شهر رشد افقی نداشته باشد. زیرا بیشتر مردم در حال آپارتمان سازی و ساخت برج های مسکونی به صورت عمودی هستند. البته در این چند وقت تقاضا برای این مدل خانه ها نیز افزایش یافته و باعث شده که شاهد افزایش آپارتمان های بلند در نقاط مختلف تهران باشیم. جمعیت روز به روز در حال افزایش است و بنابراین فضای افقی موجود دیگر پاسخگو نیست و باید برای جا دادن این افراد برج های مسکونی بلند ساخته گردد. بلندترین برج های تهران، معمولا در شمال غرب قرار دارند و برخی از آنها بسیار زیبا و گران نیز هستند.

در این مقاله اطلاعات مختلفی مرتبط با بلندترین و گران ترین برج های تهران ارائه می گردد که به توضیح زیر هستند:

  • آشنایی با بلندترین برج های تهران
  • گران ترین برج های تهران را بشناسید
  • بهترین برج های مسکونی تهران کدام ها هستند؟

آشنایی با بلندترین برج های تهران

در این قسمت با بلندترین برج های تهران آشنا می شویم. تهران دارای تعداد زیادی برج بلند است که هر کدام ویژگی ها و زیبایی خاص خود را دارند. در ادامه به آنالیز تعدادی از این برج ها می پردازیم.

برج میلاد تهران

برج میلاد یکی از بلندترین برج های تهران و یک برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غرب قرار گرفته است. این برج 435 متر ارتفاع دارد و بلندترین برج ایران و همچنین ششمین برج بلند مخابراتی جهان است. برج میلاد 13 هزار متر زیربنا دارد و از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج های مخابراتی جهان مقام نخست را دارد. پس از 11 سال که بالاخره ساخت این برج سرانجام یافت در تاریخ 16 مهر 1387 با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با شعار آسمان نزدیک است، افتتاح شد.

برج آسمان

یکی دیگر از بلندترین برج های تهران، برج آسمان است که ارتفاع آن بیش از 100 متر است و در چهارراه خیابان پاسداران و خیابان فرمانیه (شهید لواسانی) قرار گرفته است. این برج که دارای 37 طبقه است پیش از برج بین المللی تهران، اولین برج مسکونی این شهر بوده و اکنون دوم است. این برج دارای 104 واحد مسکونی، واحدهای تجاری و مجموعه اداری است و در زمینی به مساحت 5500 مترمربع ساخته شده است.

برج هزاره سوم

برج هزاره سوم که برج میلینیوم نیز نام دارد با داشتن ارتفاعی بیش از 100 متر توانسته در لیست بلندترین برج های تهران قرار گیرد. محل این برج خیابان شیخ بهایی و نزدیک به برج بین المللی تهران است. این برج دارای 34 طبقه است و در زمینی به مساحت 15200 متر مربع ساخته شده است. کاربری این برج مسکونی و تجاری است. سه بخش تشکیل دهنده برج هزاره سوم روی هم مکعب مستطیل منظمی را شکل می دهند. ساخت این برج از سال 1375 شروع شده است. این برج، عظیمترین برج مسکونی و تجاری و یکی از برج های اسکلت تمام فلزی در ایران است.

برج سپهر

یکی از بلندترین برج های تهران که یک معماری ساده به شکل مکعب مستطیل و به رنگ خاکستری دارد، برج سپهر است. ارتفاع این برج 115 متر و دارای 32 طبقه است. مساحت این برج 55000 متر مربع است و در خیابان سمیه بین خیابان های بهار و مفتح قرار گرفته است. از این برج هم اکنون به عنوان ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران استفاده می گردد.

برج نگار

دیگر برج بلند تهران برج نگار است که دارای 31 طبقه با کاربری تجاری و اداری است. این برج در لیست بلندترین برج های تهران قرار گرفته است و محل آن شمال شهر تهران یعنی خیابان ولی عصر، صد متری شمال میدان ونک قرار است. برج نگار 114 متر ارتفاع و 31 طبقه و 220 واحد دارد. زیربنای این برج 40هزار متر مربع است. سطح کل نمای برج 13800 متر مربع و ترکیبی از نمای آلومینیومی به صورت کامپوزیت و شیشه دوجداره است. گاز آرگون بین شیشه ها استفاده شده است. این برج 7 طبقه پارکینگ با ظرفیت 249 خودرو نیز دارد و دارای آسانسوری ویژه برای حمل اتومبیل است. 5 آسانسور مسافری با ظرفیت 13 نفره در داخل برج نصب و دو راه پله اضطراری نیز وجود دارد.

برج مجلل لکسون

این برج زیبا چشم اندازی به عظیمترین دریاچه مصنوعی کشور و پارک جنگلی چیتگر دارد و در حال ساخت است. این برج دارای 30 طبقه است و کاربری تجاری دارد و در ساحل شرقی دریاچه عظیم تهران و در مجاورت مجموعه بام لند و باغ آرامش در ساحل شرقی قرار گرفته و همین موقعیت باعث شده این برج به پروژه ای شاخص در کشور تبدیل گردد.

تعدادی از دیگر برج های بلند تهران با ارتفاع کمتر از صد متر:

  • برج بانک مرکزی
  • هتل استقلال
  • برج جام
  • برج بانک ملت
  • برج بانک تجارت
  • برج تهران پارس
  • ساختمان اسکان
  • برج سفید
  • برج های دوقلوی الهیه
  • برج های مجتمع آینده ساز
  • برج جام جم همت
  • برج پارس جردن
  • برج نگین رضا
  • برج کوه نور
  • برج ارغوان
  • برج شایان
  • برج کوه ها
  • هتل اسپیناس پالاس
  • برج صبا

گران ترین برج های تهران را بشناسید

تهران دارای تعداد زیادی برج لوکس با قیمت های عجیب و باورنکردنی است که در این بخش قصد داریم به آنالیز تعدادی از گران ترین برج های تهران بپردازیم. در ساخت هر کدام از این برج ها مصالحی خاص به کار گرفته شده و باعث شده این برج ها گران قیمت و شیک باشند. گرانترین خانه های تهران، ساختمان هایی بسیار زیبا و لوکس هستند که معماری و طراحی فوق العاده زیبایی دارند.

برج قصر چناران

برج قصر چناران که یکی از گران ترین برج های تهران است در محله تجریش تهران واقع شده است. این برج لوکس که می توان لقب بهترین خانه تهران را به آن داد دارای 13 طبقه و 26 واحد مسکونی است. متراژ این خانه های لوکس بین 320 تا 640 مترمربع و ارتفاع سقف آن نیز تا 4 متر است. در هر طبقه چندین واحد و در طبقه آخر آن یک پنت هاوس قرار گرفته است . مشاعات این مجتمع شامل 2000 متر لابی با ارتفاع 12 متر، استخر 500 مترمربعی و سالن ورزشی بسیار مجهز است.

ساختمان آلتون

این ساختمان زیبا و لوکس نیز یکی از گران ترین برج های تهران است. این برج در خیابان نیاوران واقع شده و دارای 24 طبقه است؛ 60 واحد مسکونی با متراژ 200 تا 640 مترمربع و 2 پنت هوس با متراژ 500 و 640 مترمربع در این برج وجود دارد. از جمله امکانات مهم داخل این ساختمان می توان به اتاق شستشو، جاروبرقی مرکزی، آشپزخانه اروپایی و پارکینگ اضافه اشاره نمود. همچنین این برج دارای استخر شنای 500 مترمربع، سالن ورزشی 150 مترمربعی، مشاعات 10 هزار متری و 600 متر لابی با ارتفاع 5.4 متر است. این برج دارای فضای سبزی بسیار زیبا است و فواره ها و مجسمه هایی بسیار زیبا نیز در مشاعات آن مورد استفاده قرار گرفته است.

پارامیس فرشته

یکی دیگر از گران ترین برج های تهران، برج پارامیس فرشته است. این برج دارای 13 طبقه است و در خیابان فرشته تهران قرار گرفته است. این برج دارای تعدادی واحدهای مسکونی لوکس و زیبا با متراژ 450 مترمربع و 4 متر ارتفاع است. همچنین پنت هوس آن 540 مترمربع است. از دیگر امکانات این خانه لوکس می توان به 500 مترمربع لابی با ارتفاع 6.5 متر، 150 مترمربع سالن اجتماعات، 300 مترمربع استخر، 100 متر سالن ورزشی و 2 هزار متر مشاعات بسیار لوکس و دیزاین شده اشاره نمود.

ساختمان نارسیس

مجتمع نارسیس این برج زیبا و لوکس در الهیه تهران واقع شده است. این برج دارای 9 طبقه و 30 واحد مسکونی است که متراژهای آنها بین 202 تا 330 مترمربع و ارتفاع 3 متر است. از جمله امکانات این برج لوکس می توان به 100 مترمربع استخر، 600 مترمربع لابی دکور شده، 1000 مترمربع سالن ورزشی و 1850 مترمربع مشاعات اشاره نمود.

برج رولکس

دیگر برج زیبا و لوکس که در اینجا آنالیز می گردد، برج رولکس است که یکی گران ترین برج های تهران است. این برج 16 طبقه دارد و دارای نمایی کلاسیک است. همچنین 52 واحد مسکونی نیز در این برج جای گرفته اند. آپارتمان های این برج فوق لوکس 130، 155، 185، 230 ، 260 و 300 مترمربع مساحت دارند. از امکانات این برج لوکس می توان به 700 مترمربع استخر، 600 مترمربع لابی با ارتفاع 6 متر، 100 مترمربع سالن ورزشی و 12 هزار مترمربع مشاعات دکوراسیون شده اشاره نمود.

بهترین برج های مسکونی تهران کدام ها هستند؟

بعد از آنالیز گران ترین برج های تهران و بلندترین برج های تهران اکنون نوبت به آنالیز برج های مسکونی معروف تهران است. البته گفتنی است که بیشتر برج های گران و بلند تهران کاربری مسکونی نیز دارند. در بخش های قبلی هنگام معرفی برج های گران و بلند گفتیم که تعدادی از آنها علاوه بر تجاری بودن، مسکونی نیز هستند. بنابراین در این بخش فقط برج هایی که حالت مسکونی دارند و در بخش های دیگر به آنها اشاره نکردیم را بیان می کنیم. با معرفی بهترین برج های مسکونی تهران در ادامه با ما همراه باشید.

برج بین المللی تهران

برج بین الملی تهران علاوه بر اینکه یکی از بهترین برج های مسکونی تهران است یکی از بلندترین برج های تهران نیز محسوب می گردد. ارتفاع برج بین المللی تهران 162 متر است، دارای 56 طبقه است. این برج دارای 3 بال و 220 متر مربع زیربنا است. تعداد واحدهای آن 572 است و شامل 43 آپارتمان سوئیت، 172 آپارتمان دوخوابه، 313 آپارتمان سه خوابه، 16 آپارتمان چهارخوابه، 11 آپارتمان پنت هاوس تریپلکس و 17 واحد تجاری در همکف است. این برج که یکی از بلندترین برج های تهران و مقاوم ترین برج ایران در برابر زلزله است، بین عظیمراه های حکیم غرب، کردستان و خیابان شیخ بهایی و در شمال محله امیرآباد شهر تهران واقع شده است.

برج سامان

برج سامان از جمله برج های مسکونی معروف تهران است که دوقلو هستند. این برج های دوقلو دارای 21 طبقه هستند و در بلوار کشاورز واقع شده اند و به نظر می رسد که اولین برج های مسکونی تهران باشند. این برج ها در سال 1349 ساخته شده اند و کل بنای این برج دو قلو در 210 روز ساخته شده؛ یعنی هر 10 روز یک طبقه. این ساختمان از معدود تجارب مهندسی کشور در استفاده از قطعات پیش ساخته است. ارتفاع این برج 72 متر اعلام شده است.

مجتمع مسکونی ونک پارک

این مجتمع یکی از بهترین برج های مسکونی تهران به حساب می آید. این برج از ترکیب دو برج 24 طبقه (شمال مجتمع) و سه برج 17 طبقه (جنوب مجتمع) که مجموعا 99 طبقه است، ساخته شده است. این مجتمع مسکونی در منطقه 6 شهرداری تهران قرار گرفته است. مجتمع مسکونی ونک پارک پیش از انقلاب 1357 توسط معمار ایرانی، عبدالعزیز فرمانفرماییان، طراحی شده بود.

از جمله مراکز خدماتی که در طبقات هم کف برج های ونک پارک وجود دارند، می توان به فروشگاه ها، مهدکودک، دفاتر کار، و زمین بازی بچه ها اشاره نمود. موتورخانه برج های ونک پارک حدود 1200 متر مربع مساحت دارد و همه برج ها مجهز به فن کوئل هستند. هر آپارتمان هم پارکینگ و انباری جداگانه دارد. پارکینگ ها در طبقه هم کف و یک طبقه زیر زمین قرار دارند. راهرو ورودی آپارتمان به جعبه آتش نشانی و دکتورهای حرارتی براری اعلام حریق مجهز است. همچنین دو ردیف پله اضطراری داخلی و پله های فرار نیزوجود دارد که بیرون از ساختمان در هوای آزاد قرار گرفته اند.

کوی نوبنیاد ونک

مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک که به برج های آ.س.پ یا ساختمان های آ.س.پ معروف است، یکی از برج های مسکونی معروف تهران است. این برج از سه برج 23 طبقه (برج های A-S-P) تشکیل شده است. مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است.

موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله جذاب ترین و بهترین برج های مسکونی تهران بود. مطمئنا آشنایی با انواع برج های بلند و گران قیمت برای شما نیز جذاب است و شما هم مایل هستید با بلندترین و گران ترین برج ها و ساختمان های موجود در تهران آشنا شوید. در ابتدا به آنالیز بلندترین برج های تهران پرداختیم و برج های با ارتفاع بیش از 100 متر آنالیز شدند. همچنین اسامی برج هایی با ارتفاع کمتر از 100 متر نیز در سرانجام اعلام شد. البته باید گفت که بیشتر برج هایی آنالیز شده در اینجا هم کاربری تجاری داشتند و هم مسکونی و برای هرکدام اعلام شد که چه نوع کاربری دارند. به همین دلیل در بخش سرانجامی یعنی برج های مسکونی معروف تهران از ذکر دوباره خودداری شد و فقط برج هایی معرفی شدند که کاربری مسکونی داشتند. با خواندن این مقاله می توانید به اطلاعاتی کامل در خصوص برج های تهران به صورت یکجا دست یابید.

به این مقاله امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1070

به "بلندترین برج های مسکونی تهران کدامند؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "بلندترین برج های مسکونی تهران کدامند؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین برج های مسکونی تهران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید