بهترین مقاصد چین برای صخره نوردی

به گزارش تور بالی اندونزی، صخره نوردی در چین

چین کشوری پهناور و متنوع است و با پرتگاه های فراوان مقصدی مناسب برای صخره نوردی ست. در گذشته بیشتر ماجراجویان برای صخره نوردی در چین به سراغ قله های بلند فلات تبت می رفتند اما امروز صخره نوردان زیادی از سراسر جهان به سمت سنگ آهک های بینظیر این کشور می روند تا ماجراجویی منحصربفردی را شروع نمایند. در این کشور گردشگران می توانند در حالی که از چشم اندازهای زیبا و سرسبز لذت می برند خود را به چالش بکشند. می خواهیم درباره بهترین مکان های صخره نوردی در چین حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

بهترین مقاصد چین برای صخره نوردی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

صخره نوردی، ورزشی مهیج است که هر روز در بین ماجراجویان محبوب تر می گردد، ورزشی که هیچ محدودیت سنی ندارد و با انجام آن علاوه بر افزایش تمرکز ذهن، اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنید. برای این ماجراجویی باید تناسب اندام داشته باشید و مهارت های خاصی را به عنوان پایه یاد بگیرید. ماجراجویان زیادی به دنبال ورزش صخره نوردی می روند تا روح و جسم خود را با چالشی منحصربفرد روبرو نمایند. می توانید مهارت های صخره نوردی را در باشگاه های صخره نوردی یاد بگیرید و با داشتن تجهیزاتی مثل کفش مناسب، طناب، کلاه ایمنی، لباس صخره نوردی و … این ماجراجویی مهیج را امتحان کنید. چین با چشم اندازهای خیره نماینده اش مکانی عالی برای صخره نوری است می خواهیم بهترین مکان های صخره نوردی در چین را معرفی کنیم:

رودخانه سفید | White River

رودخانه سفید در حومه پکن محل تولد صخره نوردی در چین است. از پکن با دو ساعت رانندگی به این رودخانه جذاب می رسید، رودخانه ای که در احاطه بلوک های گرانیتی ست و با تماشای صخره های باشکوه و چشم اندازهای ناب آن شوق ماجراجویی تان دو چندان می گردد. اینجا مملوء از صخره هایی ست که منتظر ماجراجویانی چون شما هستند و با جو روستایی خاص خود بهترین محل برای ماجراجویی و گشت و گذار است.

پارک ملی گولیانگ | Guoliang National Park

گولیانگ در نواحی شمالی چین حدود 6 ساعت تا پکن فاصله دارد و صخره های جادویی و الهام بخش زیادی را در خود جای داده است. با اینکه این منطقه کمی در بین صخره نوردان ناشناخته مانده اما صخره های متنوع زیادی دارد و در آن رد مسیرهای سنتی هم به چشم می خورد. منطقه صخره نوردی در داخل پارک ملی قرار گرفته است، پارکی که یکی از مهمترین جاذبه هایش تونلی است که به دست بومی های اولیه ساخته شده تا روستای دورافتاده را به دیگر نقاط متصل کند. مجموعه ای از صخره های باشکوه که کیلومترها در هم پیچ و تاب خورده اند این پارک را به مقصدی عالی برای صخره نوردی در چین تبدیل نموده است.

شهر یانگشاو | Yangshuo

شهر یانگشاو با صخره های کارست فراوان و زیبا و همینطور دسترسی راحت یکی از بهترین مکان های جهان برای صخره نوردی ست. اگر قرار باشد یک جای مخصوص و خاص برای صخره نوردی در چین معرفی کنیم آن مقصد بدون شک یانگشاو است چون کارست ها، اینجا را به مکانی عالی برای صخره نوردی در میان سنگ آهک ها تبدیل نموده است. به راحتی می توانید با دوچرخه و موتور به صخره های بی نظیر این منطقه دسترسی پیدا کنید پس بی دلیل نیست که اینجا روز به روز گردشگران زیادی را از دیگر نقاط جهان جذب می نماید.

منطقه گتو | Geto

گتو با مناره های سنگ آهکی، غارها و قوس های کمانی شکل به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی جذاب برای ماجراجویان تنرس جهانست. در نواحی دورافتاده استان گوئیژو قوس های هلالی شکل غول پیکری وجود دارد که تبدیل به رویای صخره نوردان شده اند. اینجا تنها نقطه جهانست که در آن قوس های هلالی شکل غول پیکر اینچنین تنگاتنگ در یک کیلومتر مربع خود را جای داده اند. چین در سال های اخیر کوشش نموده تا این منطقه را به مکان جذاب گردشگری تبدیل کند؛ این اقدامات کمی شکل ظاهری صخره ها را تغییر داده و هر چه زمان می گذرد چهره روستایی و بکر این منطقه بیشتر در معرض فراموشی قرار می گیرد.

گوانجو | Guangzhou

این کلانشهر بزرگ شاید در نگاه اول اصلا مقصد مناسبی برای صخره نوردی در چین نباشد چون صخره های این شهر در میان طبیعت بکرش پنهان شده اند! پیدا کردن پرتگاه های این منطقه کمی سخت است اما کافیست کمی ماجراجو باشید تا از چالش ها لذت ببرید و با صخره نوردی روزی عالی را بگذرانید. صخره ها چندان بلند نیستند و مبتدی ها می توانند صخره نوردی لذت بخشی را در این منطقه تجربه نمایند.

لیمینگ | Liming

اگر می خواهید از شکاف صخره ها بالا بروید لیمینگ مقصدی مناسب است. در اینجا به صخره های باستانی و باکیفیت برمی خورید که مسیرهای متنوعی دارند و در هر لحظه شما را با چالشی جدید رورو می نمایند. گاهی به شکاف هایی می رسید که حفظ تعادل در آن ها خیلی هست و همین چالش هاست که روح ماجراجویان را صیقل می دهد و آن ها را دوباره به این هیجان انگیز می کشاند.

دالی | Dali

دالی در استان یون نان در نواخی غربی چین مشرف به دریاچه ای تماشایی قرار گرفته است و صخره نوردی در آن خیره نماینده و جذاب است. بدون شک این شهر را باید یکی از مناسب ترین مقاصد صخره نوردی در چین معرفی کرد پس بی دلیل نیست که ماجراجویان زیادی از سراسر چین و دیگر نقاط جهان برای فوران آدرنالین راهی این منطقه می شوند. کافیست از روی صخره ها نگاهی به دریاچه بیندازید تا برای همواره شیفته این منطقه شوید. بعد از صخره نوردی برای استراحت راهی شهر قدیمی دالی شوید و با غذاهای خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید. مردم مهمان نواز، قهوه های خوشمزه و چشم اندازهای حیرت آور این شهر حسابی خستگی را از روح و جسم شما دور می نماید.

چین مقصدی پهناور و حیرت آور است، کشوری که با مناظر و چشم اندازهای متنوع ماجراجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید و یکی از هیجان انگیزترین مقاصد جهان به شمار می رود. پیشنهاد می کنیم به همراه تور چین راهی این سرزمین شوید و ماجراجویی های متنوع اش را امتحان کنید.

منبع: climbchina.net

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 446

به "بهترین مقاصد چین برای صخره نوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مقاصد چین برای صخره نوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید