کوشش مجلس برای حذف دخالت دولت در مشخص دستمزد کارگران

به گزارش تور بالی اندونزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین طرحی مبنی بر حذف دخالت دولت در مشخص دستمزد کارگران اطلاع داد و گفت: دخالت دولت در مشخص مزد باید تغییر کند.

کوشش مجلس برای حذف دخالت دولت در مشخص دستمزد کارگران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سال های سال است که کارگران از نبود سه جانبه گرایی در معین مزد در جلسات شورای عالی کار گلایه می نمایند.

این گلایه در سال 98 نمود بیشتری پیدا کرد, چرا که وقتی سبد معیشت در کمیته دستمزد 4 میلیون و 940هزار تومان معین شد؛ اما دستمزد 3میلیون تومان بیشتر نبود, باعث شد تا نمایندگان کارگران این مصوبه را امضا ننمایند. اما عدم سه جانبه گرایی باعث شد که با امضای 2ضلع دیگر مصوبه دستمزد رسمیت پیدا کند.

سال گذشته، دولت و کارفرمایان بدون در نظر دریافت رای و نظر کارگران، مزد را به صورت یکجانبه معین و ابلاغ کردند؛ حالا به نظر می رسد نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که دخالت دولت در معین دستمزد از میان برداشته گردد.

علی بابایی کارنامی،سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت کار نباید در مقوله دستمزد خود را فدای دولت کند بیان نمود: همواه یکی از مشکلاتی که در کشور در زمینه معین حقوق و دستمزد کارگران داریم است که سه جانبه گرایی در معین مزد کارگران رعایت نمی گردد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت دخالت های جدی در حوزه معین حقوق و دستمزد کارگران دارد، اضافه کرد: این رویه باید تغییر کند و ما در مجلس براساس طرحی خواهان این تغییر رویه شده ایم.

بابایی کارنامی تأکید کرد: وقتی دولت در حوزه معین حقوق و دستمزد کارگران دخالت کند، موجب می گردد که فضای منطقی و معقول در این حوزه تغییر کند؛ بهتر است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیاست های دیکتاتورمآبانه دولت را در تشکل های کارگری دخیل نکند و اجازه دهد کارگران و تشکل های کارگری براساس واقعیت های موجود، خودشان درباره میزان افزایش حقوق و دستمزدشان تصمیم بگیرند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1495

به "کوشش مجلس برای حذف دخالت دولت در مشخص دستمزد کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مجلس برای حذف دخالت دولت در مشخص دستمزد کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید