تورهای بازدید از مجتمع های نیکوکاری در کرمان راه اندازی گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه خدمات بهزیستی استان کرمان به قشر آسیب دیده و معلول قابل تقدیر است گفت: بهزیستی استان کرمان می تواند همچون تورهای گردشگری نسبت به راه اندازی تورهای بازدید از مجتمع های نیکوکاری اقدام کند.

تورهای بازدید از مجتمع های نیکوکاری در کرمان راه اندازی گردد

به گزارش خبرنگاران از کرمان، صبح امروز زهرا موسی پور مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان، نقی عظیمی زاده مشاور استاندار در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی و جمعی از مسئولان بهزیستی از کارگاه های آموزشی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان بازدید کردند.

پروفسور محمدحسین کریمی نژاد پدر علم ژنتیک ایران موسس مجتمع نیکوکاری رعد کرمان است که در سال 83 این موسسه آموزشی برای معلولان جسمی در کرمان راه اندازی شد.

زهرا موسی پور مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه به دلیل وظیفه سازمانی و انسانی علاقمند به شناسایی مجتمع های نیکوکاری در سطح استان هستیم؛ گفت: پروفسور کریمی نژاد(پدرعلم ژنتیک ایران) بنیان گذار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان یک سرمایه و حامی بزرگ برای این مجموعه است.

وی با بیان اینکه مردم می توانند در بازدید از مجتمع های نیکوکاری در سطح استان مساعدت های فکری و اقتصادی داشته باشند اضافه نمود: خیرانی از قبیل پروفسور کریمی نژاد بخشی از مسائل جامعه را که مغفول مانده است را مورد دقت قرار می دهند.

موسی پور با اشاره به اینکه معلولان عضوی از جامعه هستند، یادآورشد: معلول بودن برای این افراد محدودیت ایجاد ننموده و با شوق و شور با حضور در این مجتمع کار می نمایند و این برای افراد سالم به ویژه قشر جوان درس آموز است.

وی بهزیستی را متولی آسیب دیدگان و معلولان دانست و اظهار داشت: خدمات سازمان بهزیستی استان کرمان به قشر آسیب دیده و معلول قابل تقدیر است.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان توضیح داد: بهزیستی استان نیز می تواند همچون تورهای گردشگری نسبت به راه اندازی تورهای بازدید از مجتمع های نیکوکاری اقدام کندو استانداری کرمان نیز آماده هرگونه همکاری را دارد که در فاز نخست این طرح می تواند مدیران دستگاه های اجرایی و خیرین بازدید نمایند.

موسی پور با اشاره به پروژه بنیاد ژنتیک استان کرمان که با عنوان 48 ستون ماندگار نامگذاری شده است گفت: افتتاح این پروژه باب موثری برای یاری خیرین در جنوب شرق کشور است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به درخواست عضو هیئت مدیره مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد کرمان نسبت به برپایی سمینار سراسری نیکوکاری به میزبانی استان کرمان، گفت: این موضوع توسط سازمان بهزیستی آنالیز گردد، هر چند برگزاری جلسات و هم اندیشی ها در استانداری کرمان در اولویت بوده و به طور ویژه دنبال می شوند.

بازارچه دائمی برای فراوریات مجتمع های نیکوکاری استان کرمان راه اندازی گردد

نقی عظیمی زاده مشارو استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی با قدردانی از ارائه خدمات این موسسه به معلولان جسمی و حرکتی گفت: مسئله اطلاع رسانی و ارتباطات یکی از موارد شگفت انگیزی است که مورد غفلت قرار گرفته است در حالی که درک صحیح آن موجب مرتفع شدن اغلب مسائل کنونی می گردد.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی و ارتباطات بسیاری از مسائل در جامعه مطرح و فرهنگ سازی می گردد بیان نمود: باید فرهنگ نیکوکاری و کار در جامعه نهادینه گردد.

مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی توضیح داد: بازدید از مراکز آموزشی و نیکوکاری برای افراد سالم به ویژه جوانان درس عبرت است که معلولیت محدودیت نمی آورد لذا فرهنگ نیکوکاری و کار را می توان به وسیله این موسسات در جامعه اشاعه داد و لازمه آن اطلاع رسانی است.

عظیمی زاده با اشاره به استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: فعالیت های این قبیل موسسات را به وسیله فضاهای مجازی می توان به مردم اطلاع رسانی کرد و فرهنگ کار و نیکوکاری را از این طریق با محتوای سازنده به جامعه ارائه کرد.

وی با تاکید براینکه مجموعه هایی همچون مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان می تواند سطح امید را در جامعه افزایش دهد، اظهار داشت: محصولات بسیار جالب توسط توانیابان این مجتمع فراوری می گردد که در این خصوص سازمان بهزیستی نقش به سزایی می تواند ایفا نماید.

مشاور استاندار کرمان در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی بر راه اندازی بازارچه دائمی برای فراوریات مجتمع های نیکوکاری استان تاکید نمود و اضافه نمود: به همت شهرداری کرمان می توان بازارچه دائمی برای عرضه فراوریات مجتمع های نیکوکاری راه اندازی گردد.

ایجاد اشتغال پایدار برای 57 معلول جسمی و حرکتی توسط موسسه آموزشی نیکوکاری رعد

مهدی لشکری مدیرعامل موسسه آموزشی نیکوکاری رعد کرمان نیز در حاشیه این بازدید با تسلیت اربعین حسینی گفت: منابع اقتصادی رعد کرمان تا به امروز توسط موسس و همکاری بعضی از خیرین و سازمان بهزیستی استان تأمین شده است.

وی پرورش و گسترش توانمندی های افراد توانیاب، جسمی و حرکتی بین سنین 15 سال به بالا به منظور ایجاد حسن اعتماد به نفس، خودکفایی و خوداشتغالی آنان، آموزش فنی و حرفه ای منجر به اشتغال مطابق با توانمندی هنرآموز در زمینه های مورد احتیاج، انجام خدمات بهداشتی و رفاهی به هنرآموزان و پیشگیری از بروز معلولیت ها به وسیله اهدا خدمات بهداشتی پیش از حاملگی و دوران بارداری را جمله اهداف مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان مطرح کرد و اضافه نمود: کلیه خدمات به شکل 100 درصد رایگان و به وسیله منابع اقتصادی رعد تأمین می گردد.

مدیرعامل موسسه آموزشی نیکوکاری رعد کرمان با اشاره به اینکه تا به امروز 525 نفر از معلولان جسمی و حرکتی در این مرکز ثبت نموده اند توضیح داد: 330 نفر از معلولان جسمی و حرکتی این مرکز پس از گذراندن دوره ها پیروز به دریافت گواهینامه از سازمان فنی و حرفه ای شدند.

لشکری با بیان اینکه تا به امروز 57 نفر در این زمینه با کسب آموزش های مختلف در این مرکز به اشتغال پایدار رسیدند اظهار داشت: کارگاه کامپیوتر، خیاطی، معرق و مشبک، چرم دوزی، گلیم بافی و بافندگی و شیرینی پزی، مرکز فیزیوتراپی در این مرکز وجود دارد.

محمد گنجوی عضو هیئت مدیره مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد کرمان در این بازدید با اشاره به اینکه این مجتمع تحت نظارت سازمان بهزیستی استان و به شکل هیات امنایی اداره می گردد، اضافه نمود: روزانه 110 نفر به صورت متغییر برای کسب مهارت ها به این مجتمع مراجعه می نمایند.

وی اضافه نمود: تا به امروز زمینه ازدواج 12 نفر از توانیابان توسط خیرین در این مرکز فراهم شده است.

فضای شهر ویژه معلولان و حمل و نقل مددجویان مناسب سازی گردد

عضو هیات مدیره مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد کرمان یکی از دغدغه های اصلی معلولین را مسئله اشتغال مطرح کرد.

گنجوی با اشاره به استیجاری بودن ساختمان این مجتمع، اظهار داشت: از آنجا که امکانات، تجهیزات و مکان برای انجام همه فعالیت های مجتمع کافی نبود، تعدادی از خیرین در سال 92 تصمیم به احداث ساختمانی جدید با زیربنای 4 هزار و 600 متر مربع در زمینی به مساحت 3 هزار و 200 متر مربع برای این مجتمع نموده اند.

وی از پیشرفت 65درصدی ساختمان جدید مجتمع نیکوکاری رعد کرمان با نام 48 ستون ماندگار اطلاع داد و گفت: بزرگ ترین آزمایشگاه ژنتیک ایران در این مجموعه پیش بینی شده است.

عضو هیات مدیره مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد خواهان آنالیز برگزاری سمینار سراسری نیکوکاری به میزبانی کرمان و مناسب سازی سطح شهر ویژه معلولان و حمل و نقل مددجویان شد.

به گزارش خبرنگاران مجتمع نیکوکاری رعد کرمان روزانه از ساعت 8 صبح تا 13:30 میزبان توانیابان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 924

به "تورهای بازدید از مجتمع های نیکوکاری در کرمان راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای بازدید از مجتمع های نیکوکاری در کرمان راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید