توزیع واکسن آبله تقلبی در گناباد صحت ندارد

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: گزارشی مبنی بر تقلبی بودن واکسن به شبکه دامپزشکی گناباد واصل نشده است.

توزیع واکسن آبله تقلبی در گناباد صحت ندارد

به گزارش از ، طی چند روز گذشته در فضای مجازی شهر گناباد تصاویری از تلف شدن دام های سبک دست به دست می گردد و دامدار اعلام می نماید پس از تزریق واکسن آبله که هفته گذشته اجرا شده دام ها در حال تلف شدن هستند.

این دامدار با گلایه شدید از دامپزشکی از رسانه ها و مسئولین خواسته تا این موضوع را آنالیز نمایند و از سویی در بین دامداران شهرستان گناباد شایع شده واکسن های توزیع شده تقلبی بوده و باعث تلف شدن دام ها شده است.

محمدمتقی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد گفت: واکسیناسیون آبله در جمعیت دام سبک شهرستان از سنوات گذشته تا به امروز بصورت مستمر در حال اجرا است که تا به امروز هیچ گونه عوارض واکسن به ویژه به صورت تلفات متعاقب واکسیناسیون آبله به این شبکه واصل نشده است.

او اضافه کرد: دامداران در زمان بروز تلفات غیرمتعارف جهت آنالیز و دلیل یابی موضوع باید به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند که در این رابطه مراجعه و یا تماسی انجام نگرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد ادامه داد: با توجه به انجام واکسیناسیون آبله به صورت کاملاً رایگان در سطح شهرستان بحث واکسن تقلبی آبله مطرح نیست ودر این خصوص تامین واکسن رایگان به وسیله سازمان دامپزشکی بوده و نظارت های بهداشتی مستمر روی اصالت و اعتبار واکسن اعمال می گرددکه در این رابطه هم گزارشی مبنی بر تقلبی بودن واکسن به این شبکه واصل نشده است.

متقی بیان نمود: شبکه دامپزشکی با عنایت به رسالت مهم سازمانی مبنی بر حفظ و حراست از سرمایه بزرگ دامی شهرستان آمادگی کامل خود را در زمینه دریافت گزارشات بیماری و مراجعات دامداران جهت آنالیز ها و آزمایشات لازم اعلام می نماید.

منبع: تسنیم

/م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1925

به "توزیع واکسن آبله تقلبی در گناباد صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع واکسن آبله تقلبی در گناباد صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید