توضیحات معاون دادستانی درباره نقض کنندگان حق انتشار ، مجازات نقض کنندگان حق انتشار؛ از تذکر تا فیلتر

به گزارش تور بالی اندونزی، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: افرادی که حق مالکیت و قانون حق انتشار آثار سمعی و بصری را رعایت نکرده و آن را نقض نمایند،مجازات می شوند.

توضیحات معاون دادستانی درباره نقض کنندگان حق انتشار ، مجازات نقض کنندگان حق انتشار؛ از تذکر تا فیلتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: کلیه آثار هنری و سمعی و بصری طبق قانون دارای حق حق نشر هستند و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: فرقی نمی کند فیلم باشد یا کتاب، هرگونه آثار سمعی و بصری و هنری، آلبوم های صوتی و تصویری از این دست هستند چراکه به صورت قانونی ثبت شده و دارای مجوز هستند.

جاویدنیا گفت: این آثار چون در کشور فراوری می شوند دارای حق مالکیت معنوی بوده و مورد حمایت قانونی قرار دارند.

وی توضیح داد: هرگونه انتشار بدون مجوز و خارج از روندی که مالک آن اثر یا تهیه نماینده فیلم ها در نظر گرفته اند، اتفاق بیفتد، مجازات در قانون برایش پیش بینی شده و کاری خلاف قانون رخ داده است.

معاون فضای مجازی دادستانی کشور گفت: حتی افرادی که مستقیماً حق حق نشر را نقض ننموده باشند اما در یک کانال یا سایت شخص دیگری آثار را رایگان منتشر نمایند و افراد دیگری آن اثر را بازنشر دهند نیز برای باز نشردهندگان نقض حق مالکیت رخ داده است و این حق قانونی برای تهیه نمایندگان و صاحبان آثار فرهنگی هنری سمعی و بصری جهت پیگیری قانونی وجود دارد.

وی اضافه نمود: اگر در سایت ها و کانال ها اقدام به این امر گردد مرتکبان چنانچه در دسترس باشند تذکر می گیرند و اگر اثر را بر ندارند، موارد قابل فیلترینگ برایشان اتفاق می افتد.

جاویدنیا تاکید نمود: در چنین شرایطی در هر صورت جرم رخ داده است و افراد (مالکان) می توانند چه نسبت به کسانی که آثارشان را منتشر نموده و چه نسبت به بازنشردهندگان آثارشان اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی گفت:حتی گاهی دیده می گردد در بعضی از سایت ها اجازه دانلود و ذخیره سازی فایل داده نشده اما بعضی اشخاص با شیوه غیرمجاز آن اثر را ثبت و ضبط نموده و آن را منتشر نمایند. هم این اشخاص مرتکب جرم شده و هم بازنشر دهندگان آنها مرتکب جرم شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1074

به "توضیحات معاون دادستانی درباره نقض کنندگان حق انتشار ، مجازات نقض کنندگان حق انتشار؛ از تذکر تا فیلتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات معاون دادستانی درباره نقض کنندگان حق انتشار ، مجازات نقض کنندگان حق انتشار؛ از تذکر تا فیلتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید