جاذبه های دیدنی مشهد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران ؛ مشهد از جمله شهرهای بزرگ ایران است که به علت وجود حرم نورانی و مطهر امام رضا (ع) به مرکز معنوی کشور ایران معروفیت پیدا نموده است. علاوه بر بارگاه ملکوتی امام هشتم موزه ها، مکان های تاریخی، بازارهای بزرگ خرید، پارک های بی نظیر و روستاهای فوق العاده زیبا و خوش آب و هوا در این شهر موجب شده است که هر ساله تعداد زیادی جهانگرد خارجی و مسافران ایرانی را به خود جذب کند.

جاذبه های دیدنی مشهد

شهر مشهد در یک نگاه

مشهد یکی از بزرگ ترین شهرهای خراسان رضوی از استان های شرقی در ایران است که به دلیل جاذبه های جهانگردی متنوعی که دارد طیف زیادی از سلایق مسافرین را پوشش می دهد. جاهای دیدنی مشهد مانند جاذبه های تاریخی، مکان های مذهبی، پارک ها و مراکز خرید متنوع هستند. این شهر از لحاظ جهانگردی و مالی نقش بسیار مهمی را در کشور دارد.

به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) زائران زیادی از گوشه و کنار جهان برای زیارت به این شهر سفر می نمایند و در کنار آن به بازدید جاذبه های زیبای جهانگردی نیز می پردازند. به دلیل مراجعه مسافران و جهانگردان متعدد در طول سال، امکانات بسیار عالی جهانگردی نظیر هتل ها، وسایل نقلیه عمومی، بازارهای خرید و مکان های دیدنی و تفریحی متنوع در شهر ساخته شده است.

مکان های دیدنی این شهر زیبا فقط محدود به ابنیه های زیارتی نمی گردد. در سال های اخیر به دلیل جذب جهانگرد سرمایه گذاری بسیار خوبی برای رساندن مکان های دیدنی شهر به استانداردهای جهانی انجام شده است.

از جمله جاهای دیدنی شهر مشهد آرامگاه فردوسی، مسجد گوهرشاد، قصر خورشید، پارک مینیاتوری، موزه آستان قدس رضوی، حمام مهدی قلی بیک و ... هستند. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید می توانید به وسیله سایت های معتبر، اقامتگاه مورد نظر خود را برای استراحت رزرو کنید. هتل درویشی مشهد با امکانات ویژه رفاهی یکی از برترین گزینه های موجود در مشهد است.

بناهای تاریخی مشهد

شهر مشهد مملو از گنجینه های تاریخی است که می توان باکسب اطلاعات کامل از آنها بازدید کرد. شما نیز اگر علاقمند به دیدن معماری های گذشته و اماکن تاریخی هستید حتما به دیدن چهار طاقی چلاقد و خانه تاریخی ملک رفته و شکوه و عظمت آنها را از نزدیک دیدن کنید. در ادامه به طور اجمال در خصوص خانه تاریخی ملک سخن خواهیم گفت:

خانه تاریخی ملک

این مکان متعلق به یکی از خیرین شهر مشهد بنام مرحوم حاج حسین ملک است که زمین ها و بناهای بسیار زیادی را وقف نموده است. پارک ملک آباد نیز یکی از موقوفات این مرحوم به شمار می آید. بخش های بزرگی از این بنای زیبا از بین رفته است و تنها یک بنای دو طبقه با سقفی منبت کاری شده و به صورت مشبک به جای مانده است.

در قسمت پذیرایی این خانه یک عدد شومینه بزرگ و منحصربه فرد وجود دارد که به صورت گچ بری تزیین شده که زیبایی بی نظیری به نمای داخلی آن بخشیده است. امروزه در این مکان گارگاه های هنری زیادی مانند معرق کاری، سفال گری، منبت کاری، سوزن دوزی و ... راه اندازی شده و هنرجویان زیادی به این بنا رفت و آمد دارند.

آرامگاه های مشهد

از آرامگاه های مشاهیر که در شهر مشهد وجود دارند می توان به تمدن و قدمت این شهر پی برد. مکان های ابدی افرادی که یک روز سرآمد ادب، سیاست یا علم دوران خود بوده اند می توانند گواهی بر هویت یک ملت بزرگ باشند. مشهد سرزمین افراد بزرگی همچون فردوسی، شیخ طوسی، ملک الشعرای بهار، جابر ابن حیان، عطار نیشابوری، شیخ بهایی و غیره بوده است که در ادامه به معرفی آرامگاه پیر پالاندوز خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز برای دیدن مکان های دیدنی و آرامگاه های معروف به این شهر سفر می کنید حتما هتل مشهد را رزرو کنید و از امکانات ویژه آن بهره مند شوید.

آرامگاه پیرپالاندوز

شیخ محمد مقتدی کارندهی از جمله عرفای شیعه مذهب ذهبیه بوده است. این فرد یکی از بزرگان سلسله ذهبیه به شمار می آید که برای گذراندن زندگی خود به پالان دوزی مشغول بوده و به همین خاطر به این نام معروفیت گرفته است. آرامگاه این پیر در نزدیکی بارگاه ملکوتی امام هشتم قرار گرفته است و شما بعد از زیارت حرم مطهر می توانید به ملاقات این بنا نیز بروید.

تفرجگاه های مشهد

مکان های تفریحی که در شهر مشهد وجود دارند بسیار متعدد و زیبا هستند. پارک هایی نظیر هلیوم مشهد، پارک وکیل، پارک کوه سنگی، پارک جنگلی طرقه، باغ گیاه شناسی، پارک ملت، سرزمین موج های آبی و غیره از مهیج ترین مکان های دیدنی و تفریحی مشهد هستند.

چالی دره مشهد

یکی از منطقه ها تفریحی و طبیعی زیبای شهر مشهد، منطقه کوهستانی و ییلاقی چالی دره است. این مکان در ماه های گرم سال بسیار خوش آب و هوا می گردد و مسافران زیادی را برای لذت بردن از ماهی گیری در کنار دریاچه مصنوعی به خود جذب می نماید.

اگر قرار است در فصل تابستان به شهر بی نظیر و تاریخی مشهد سفر نموده و از این مکان تفریحی دیدن کنید قبل از سفر برای استراحت هتل مشهد را از سایت مطرحی مانند اسنپ تریپ رزرو کنید.

مکانهای مذهبی مشهد

مشهد یکی از شهرهای مذهبی کشور ایران به شمار می رود که علاوه بر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مکان های دیگری نیز برای زیارت در خود جای داده است. جاذبه هایی مانند مسجد گوهرشاد، مسجد 72 تن، کلیسای مسروپ مقدس، آرامگاه خواجه مراد و غیره که در این قسمت ما به معرفی حرم نورانی امام هشتم می پردازیم.

حرم امام رضا

یکی از دلایلی که هرساله افراد زیادی را به شهر مشهد روانه می نماید وجود بارگاه ملکوتی و نورانی حضرت امام رضا (ع) است. با ورود به این تکه از بهشت زمینی، حال و هوای روحی شما به قدری تغییر می نماید که دل کندن از این شهر برایتان مشکل خواهد شد. زائران این حرم برای اقامت در مشهد می توانند هتل درویشی مشهد را رزرو نمایند.

مراکز بزرگ خرید مشهد

شهر مشهد یکی از شهرهای زیارتی کشور است و زائرانی که به این نقطه از ایران زمین سفر می نمایند فرهنگ خرید سوغاتی برای آشنایان خود را به جا می آورند و به بازارهای بزرگ موجود در شهر مراجعه می نمایند. از جمله این مراکز خرید می توان به بازار رضا، بازار عباس قلی خان، مرکز خرید مال، پروما و غیره هستند که در ادامه سری به بازار رضا خواهیم زد و شما را با این مرکز خرید آشنا می کنیم.

بازار رضا

بازار رضا یکی از قدیمی ترین بازارهای موجود در مشهد است که به دلیل نزدیکی به حرم مطهر مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است. معماری بی نظیر این بازار همچون بازارهای قدیمی است و دو رسته مغازه در روبروی هم قرار گرفته اند.

انگشتر عقیق، سجاده، عطر، تسبیح، زعفران و نبات از معروف ترین سوغاتی های این بازار هستند. اگر در هنگام خرید از بازار رضا دچار خستگی شدید می توانید هتل مشهد را برای استراحت انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردیم جاذبه های جهانگردی شهر مشهد را به اختصار به شما معرفی کنیم. این شهر یکی از گنجینه های تاریخی کشور محسوب می گردد که به دلیل حرم ملکوتی امام هشتم به آن لقب مرکز معنوی ایران را داده اند.

اگر شما نیز با مطالعه این مقاله قصد سفر به مشهد را نموده اید قبل از حرکت با مراجعه به سایت نام آشنا و مطمئن اسنپ تریپ برترین هتل را برای اقامت انتخاب کنید. یکی از مطرح ترین هتل های مشهد که در این سایت به شما معرفی می گردد، هتل درویشی مشهد است که امکانات ویژه رفاهی و تفریحی بسیار زیادی دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2432

به "جاذبه های دیدنی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید