جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

به گزارش تور بالی اندونزی، بیوک آدا کجاست؟

خودتان را در جزیره زیبایی تصور کنید که با گشت و گذار در آن می توانید تمام استرس های روزانه تان را فراموش کنید. در بیوک آدا قبلا می توانستید سوار کالسکه شوید و دور جزیره را بگردید اما مدتی است گروه های حامی حیوانات پیروز شده اند استفاده از کالسکه های دارای اسب را در جزیره بیوک آدا متوقف نمایند. حالا ماشین های الکتریکی به جای کالسکه ها آماده اند تا شما را در سطح جزیر بگردانند. با تنفس هوای تمیز و دلچسب جزیره بیوک آدا ریه های تان را پر کنید.

جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در بیوک آدا چه می بینیم؟

وقتی با کشتی به جزیره نزدیک می شوید، خانه های جزیره را خواهید دید که در محله های نظام و معدن در بیوک آدا قرار دارند. کشتی در اسکله واپور در بیوک آدا توقف خواهد نمود و شما با کمی پیاده روی به میدان اصلی جزیره می رسید. ساعتی که در این میدان قرار گرفته است آن را به میدان ساعت معروف نموده است. از اینجا، رستوران هایی را خواهید دید که در ساحل قرار دارند.

این جزیره پلاژهای ساحلی زیبایی دارد که می توانید در آنها آفتاب بگیرید. در این پلاژها، معمولا می توانید چترهای آفتابی به همراه تختی برای آفتاب گرفتن کرایه کنید و از هوای مطبوع بیوک آدا لذت ببرید. در پلاژها، معمولا امکانات دوش گرفتن هم وجود دارد.

چرا بیوک آدا خاص است؟

در بیوک آدا، به جز ماشین هایی که مربوط به خدمات عمومی شهری هستند، هیچ وسیله نقلیه موتورداری اجازه رفت و آمد ندارد. بنابراین، با خیال راحت می توانید در جزیره بدون ماشین بیوک آدا با دوچرخه یا ماشین های برقی گشت بزنید.

بیوک آدا به معنی جزیره عظیم است و یکی از 9 جزیره پرنس. این جزیره در دریای مرمره قرار گرفته است و تحت کنترل دولت ترکیه است. دریای مرمره، یا به قول ترک ها مارمارا دهم، کوچک ترین دریای دنیا است. این جزیره در دو قسمت شمالی و جنوبی خود دو تپه دارد که بلندی های این جزیره به حساب می آیند. بلندی جنوبی جزیره نامش یوجه تپه است و بلندی بخش شمالی ماناستیر تپه نام دارد.

شاید فقط در قصه ها و فیلم ها درباره جزیره گنج چیزهایی دیده یا شنیده باشید، اما باید به شما بگوییم جزیره گنج واقعیت دارد! سال 1930، در جزیره بیوک آدا گنج پیدا شد: این گنج 207 سکه طلا بود که از زیر خاک بیرون کشیده شد. این سکه ها در حال حاضر در موزه مردم شناسی استانبول نگهداری می شوند.

چطور به بیوک آدا برویم؟

کافیست از متروی ایستگاه میدان تکسیم خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید. درباره ایستگاه های مترو و اطلاع از امکانات حمل و نقل استانبول به مطلب رفت و آمد مقرون به صرفه در استانبول چطور است؟ مراجعه کنید. بعد از رسیدن به کاباتاش، تقریبا کار راحت می گردد. حالا در اسکله بلیط برای کشتی تهیه کنید و منتظر وارد شدن کشتی به اسکله کاباتاش باشید. معمولا زمانبندی حرکت کشتی در ایستگاه موجود است و می توانید برنامه برگشت تان از جزیره را هم تنظیم کنید. کشتی ها عموما از 9 صبح تا 7 شب از استانبول به طرف بیوک آدا و برعکس در حرکت هستند.

با خرید بلیط کشتی های عمومی می توانید در جزیره بین راه پیاده شوید و مقصد آخر جزیره بیوک آدا است. اولین جزیره کینالی آدا، بعد هیبلی آدا و در نهایت بیوک آدا. درست مانند اتوبوس های شهری در این جزایر، ایستگاه برای توقف وجود دارد. برای مابقی راستا نمی توانید با همان بلیط اول رفت و آمد کنید و باید بلیط نو بین دو جزیره تهیه کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1882

به "جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره بیوک آدا استانبول کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید