حمل و نقل عمومی در لندن، انگلیس (قسمت اول)

به گزارش تور بالی اندونزی، سیستم حمل و نقل عمومی در لندن، انگلیس یکی از پیشرفته ترین و برترین سیستم های حمل و نقل در اروپا است که دارای انواع وسایل نقلیه عمومی برای راحتی حال شهروندان و گردشگرانی است که به این شهر زیبا سفر می نمایند.

حمل و نقل عمومی در لندن، انگلیس (قسمت اول)

لندن یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین شهرهای انگلستان است، بعلاوه بزرگ ترین مرکز در اروپا به شمار می رود. این شهر به خاطر داشتن مراکز تجاری و اقتصادی فراوان، یکی از مهم ترین کشورهای دنیا در زمینه های فوق است. لندن در سال های 1908، 1948 و 2012 میزبان بازی های المپیک بوده است در آن سال ها با مدیریت درست و دقیق در سیستم حمل و نقل توانسته ورزشکاران و میهمانان بازی ها را به موقع و در سریع ترین زمان به مراکز بازی ها راهنمایی کند.

اتوبوس های لندن

اتوبوس های دوطبقه نمادین لندن یک راه سریع، راحت و مقرون به صرفه برای سفر در اطراف شهر هستند و فرصت های زیادی برای تماشای منظره ها لندن در طول جهت ایجاد می نمایند.

شبکه اتوبوس رانی لندن تمام سطح شهر را با یک سرویس 24 ساعته تحت پوشش قرار می دهد.

نحوه پرداخت کرایه اتوبوس ها در لندن

کرایه اتوبوس های لندن با پول نقد قابل پرداخت نیست. هر بلیط اتوبوس معادل 6,200 تومان است. شما می توانید با استفاده از کارت توریستی اویستر، کارت اویستر، کارت مسافر یا با یک کارت پرداخت این هزینه را بپردازید.

مزایای سفر با اتوبوس در لندن

بچه ها با سن کمتر از 11 سال، می توانند به صورت رایگان از اتوبوس ها و تراموا استفاده نمایند.

بلیط های مسافرتی رایگان و راحتی برای افراد با جایگاه چرخدار و بعلاوه افراد مسن و معلول در نظر گرفته شده است. اگر خارج از لندن هستید و یک بلیط اتوبوس برای دیگر وسایل نقلیه دارید، می توانید از آن برای سوار شدن در اتوبوس هایی که قرمز رنگ هستند& بهره ببرید.

تمام 8500 اتوبوس لندن (به غیر از اتوبوس های قدیمی روت مستر(Routemaster)) یک طبقه هستند. سفر با اتوبوس برای افراد با جایگاه چرخدار رایگان است.

اتوبوس های شبانه در لندن

اتوبوس های لندن در تمام طول شب خدمت رسانی می نمایند. خدمات اتوبوس شب، دوره زمانی بین روشن شدن چراغ ها تا آغاز خدمات اتوبوس های روزانه را پوشش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از جهتهای اتوبوس رانی در لندن به مدت 24 ساعته کار می نمایند.

اگر با جهتها آشنا نیستید، به میدان ترافالگار رفته (ایستگاه اتوبوس های شبانه) یا باجه های اطلاعاتی اتوبوس ها را آنالیز کنید. همانطور که انتظار می رود، خدمات اتوبوس ها در شب کاهش می یابد. اتوبوس های شب تنها در صورت درخواست شما توقف می نمایند: در هنگام ورود یا خروج، باید راننده را کاملا متوجه کنید.

تورهای اتوبوس رانی لندن

تورهای اتوبوس در لندن فرصتی منحصربه فرد برای لذت بردن از زیبایی معماری بی نقص خیابان ها و بناهای معروف لندن فراهم می نماید. راهنماهای تور، اطلاعاتی درباره پیشینه تاریخی و حقایق جالبی را همراه با توضیحات بیشتر به چندین زبان ارائه می دهند.

برخی از جهتهای منظم اتوبوس هم برای تماشای منظره ها دیدنی لندن مناسب هستند؛ جهتهای 9، 14، 15 و 22 از این نوع هستند. اتوبوس های تازه روت مستر(Routemaster) در فیلم آسمانخراش جیمز باند رونمایی شده و در جهتهای 8، 9، 10، 11، 24، 38، 148 و 390 به فعالیت می پردازند.

سیستم مترو لندن

شبکه ریلی زیرزمینی (مترو) لندن یک راه عالی برای رفت و برگشت از مرکز لندن است و جز جدایی ناپذیر زندگی بیشتر ساکنان انگلستان است.

شبکه حمل و نقل عمومی متروی لندن، که شبکه تونلی لندن هم نامیده می گردد، به 9 منطقه جابه جایی تقسیم شده است. منطقه 1 مرکز لندن را پوشش می دهد و منطقه ها 6 تا 9 حومه شهر را در بر می گیرند.

قیمت بلیط های مترو لندن چقدر است؟

کارت اویستر مسافرتی، کارت اویستر، کارت مسافر یا استفاده از کارت های پرداخت، برترین و مقرون به صرفه ترین روش برای پرداخت هزینه مترو است ولی پول نقد گران ترین روش پرداخت به شمار می رود.

هزینه نقدی جابه جایی بزرگسال برای یک سفر تک نفره در منطقه 1 مترو لندن 20,200 تومان است. پرداخت تعرفه با کارت مسافرتی اویستر، کارت اویستر یا کارت پرداخت یکسان بوده و معادل 10,000 تومان است.

تخفیف های مختلفی برای بچه ها، دانشجویان و مسافران سالخورده در متروی لندن وجود دارد.

اگر قصد سفر به لندن و گشت و گذار و تماشای برترین جاذبه های لندن را دارید، بهتر است یک گذرنامه توریستی لندن تهیه کنید تا بتوانید پول بیشتری ذخیره کنید.

زمان های فعالیت حمل و نقل مترو لندن

ساعات کاری خطوط سیستم زیرزمینی (مترو) لندن کمی فرق دارد؛ در روزهای شنبه تا دوشنبه، اولین قطار معمولا در ساعت 5 صبح آغاز به به فعالیت می نماید که البته در روز یکشنبه با کاهش ساعات کاری رو به رو است.

قطار متروی لندن معمولا تا نیمه شب به فعالیت ادامه می دهد. برای اطلاع از زمان دقیق فعالیت آخرین قطار، می توانید به مسئولان برنامه ریزی ایستگاه مترو مراجعه کنید.

راه آهن سبک داکلندز

سیستم ریلی نوآورانه و بدون سرنشین داکلندز سبک ریلی (Docklands Light Railway) یا (DLR) لندن، بخش شرقی و جنوب شرقی لندن را پوشش می دهد.

  • DLR به خطوط اتومبیل های کابلی، خطوط هوایی امارات و فرودگاه لندن متصل می گردد.
  • DLR دسترسی خوبی به بخش های شرقی لندن و منطقه داکلندز دارد.

سیستم ریلی سبک داکلندز (DLR) به شبکه مترو در ایستگاه های بانک و برج گیتوی (برج هیل) و بعلاوه شاندول، استرتفورد، بوو، ملکه هرون ، شهرک کانینگ و وهارف کانری متصل می گردد. DLR بکتون، استاتفورد و فرودگاه لندن را به شرق و شمال شرق و داکلندز، گرینویچ و لوییشام را به جنوب متصل می نماید.

DLR بعلاوه با سیستم ماشین کابلی امارات لندن به قصر ویکتوریا متصل می گردد.

DLR در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 5:30 صبح تا 12:30 و در روز یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 11:30 فعالیت دارد. کرایه DLR مشابه مترو است.

می توان کرایه DLR را با کارت مسافرتی اویستر، کارت اویستر یا کارت مسافرتی و بعلاوه کارت های پرداخت بپردازید. کرایه ها برای همه این کارت ها یکسان است.

برای استفاده از کارت های پرداخت صادرشده در خارج از انگلیس، برای انجام هر معامله یا پرداخت هزینه های بانکی باید کارت را آنالیز کنید.

خدمات اتوبوس رودخانه (river bus) تیمز شهر لندن

سفر به وسیله رودخانه یک راه عالی برای جابه جایی در لندن است. با این روش ترافیک را پشت سر گذاشته و از منظره ها فوق العاده لندن در طول جهت لذت خواهید برد.

  • MBNA قایق های تندروی تیمز، جهتهای اتوبوس رانی دایره شکلی ایجاد می نمایند.
  • تمام اسکله های لندن به جز پیر کادوگن و پل پیه تحت پوشش این سیستم هستند.

رودخانه تیمز یکی از رودخانه های زیبا در لندن بوده که معمولا یک جاذبه محبوب برای مسافران و بازدیدنمایندگان این شهر محسوب می گردد.

استفاده از اتوبوس های رودخانه تیمز روشی سریع و متداول در حمل و نقل است. بیشتر قایق ها دارای نوشابه های انرژی زا هستند. شما می توانید سازه های آبی معروف لندن را مشاهده کنید. این سرویس به علت اتصال سریع و کارآمد به مکان های بزرگ لندن، باعث شده است تا اتوبوس های رودخانه ای برای مسافران و بازدیدنمایندگان یک انتخاب عالی باشد.

اتوبوس های رودخانه ارزش زیادی داشته و پنج جهت مختلف را به مقصدهای پتری و رویال وولویچ آرسنال می رسانند.

بلیط و جدول زمانی اتوبوس های رودخانه تیمز

قبل از سوار شدن به قایق می توانید بلیط ها را از فروشنده یا ماشین های بلیط فروشی واقع روی اسکله تهیه کنید. دارندگان کارت های مسافرتی می توانند در بسیاری از جهتهای قایقرانی تا یک سوم تخفیف دریافت نمایند.

کرایه ها با توجه به منطقه ها رودخانه و تخفیف ها فرق دارد. سفر برای بچه ها زیر پنج سال رایگان بوده و تعرفه بلیط رومینگ برای افراد بالغ تا 71,000 تومان می رسد.

پرداخت هزینه با کارت های اویستر در قایق های تنرو تیمز MBNA امکان پذیر بوده و برای اغلب سفرهای تک نفره تخفیف می دهد. شما بعلاوه می توانید هزینه سفر خود را با اعتبار کارت های مسافرتی اویستر پرداخت کنید.

قبل از سوار شدن کارت خود را به سادگی بر روی دیسک زرد روی اسکله بچرخانید. کارت های پرداخت نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند: مشتریانی که از این کارت ها برای پرداخت استفاده می نمایند، به میزان کاربران کارت های اویستر شامل تخفیف می شوند.

منبع: کجارو / visitlondon.com
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2174

به "حمل و نقل عمومی در لندن، انگلیس (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در لندن، انگلیس (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید