خبرنگاران هزار و 756 روستای آذربایجان غربی زیرساخت اینترنت پرسرعت دارد

به گزارش تور بالی اندونزی، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: به همت دولت تدبیر و امید هزار و 756 روستای این استان با 80 درصد پوشش از زیرساخت اینترنت پرسرعت بهره مند شده است.

خبرنگاران هزار و 756 روستای آذربایجان غربی زیرساخت اینترنت پرسرعت دارد

قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این درحالی است که تا پیش از دولت تدبیر و امید از 2 هزار و 195 روستای بالای 20 خانوار تنها 175 روستا از زیرساخت اینترنت پرسرعت برخوردار بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساکنان هزار و 676 روستای بالای 20 خانوار استان از این خدمت پیشرفته مخابراتی بهره مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: با تامین تجهیزات لازم، مابقی روستاهای بالای 20 خانوار در استان نیز تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار می گیرند.

جلیلی نژاد گفت: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم آذربایجان غربی از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

وی گفت: همچنین در حال حاضر همه شهرهای استان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است و طبق برنامه ششم توسعه مقرر شده است 80 درصد روستاهای بالای20 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا نمایند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 76 درصد این امر محقق شده است و در کوشش هستیم در صورت تامین تجهیزات تا انتها سال، 100 درصد تعهد وزارت تحقق یابد.

در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیرساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره به وسیله این ادارات کل در استان ها پیگیری می گردد و به همین دلیل وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1766

به "خبرنگاران هزار و 756 روستای آذربایجان غربی زیرساخت اینترنت پرسرعت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزار و 756 روستای آذربایجان غربی زیرساخت اینترنت پرسرعت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید