خبرنگاران 5964 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شدند

به گزارش تور بالی اندونزی، مشهد- خبرنگاران- مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز پنج هزار و 964 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند.

خبرنگاران 5964 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شدند

دکتر حمیدرضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: چهار هزار و 219 نفر از این تعداد بیماران دچار سندرم حاد تنفسی هستند که ظرف 30 بهمن سال 98 تا دهم فروردین سال جدید تحت معالجه قرار گرفته، بهبود یافته و به خانه بازگشته اند.

وی ادامه داد: سه هزار و 797 نفر از مجموع این بیماران در خراسان رضوی مربوط به مشهد و 12 شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز دو هزار و 496 نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان راهی منزل شده اند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت 898 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در بیمارستان های زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور بستری شده اند که 742 نفر از این تعداد با دریافت خدمات درمانی مناسب و به هنگام، سلامتی خود را بازیافته اند.

رحیمی اضافه نمود: 470 بیمار حاد دستگاه تنفسی نیز ظرف همین مدت در مراکز درمانی حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بستری و تا به امروز 395 نفر از آنها درمان و از بیمارستان مرخص شده اند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز ظرف همین مدت 318 بیمار حاد تنفسی داشت که 206 نفرشان درمان شده و بهبود یافته اند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران مبتلا به عفونتهای تنفسی در مناطق زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت جام را 271 نفر عنوان نمود که با کوشش پزشکان و پرستاران 223 نفر از آنان تا به امروز سلامتی خود را بازیافته اند.

رحیمی اضافه نمود: تعداد بیماران مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز 210 نفر بوده که تا به امروز 158 نفر از این بیماران درمان شده اند.

پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه گیر است در استان خراسان رضوی هزار و 538 نفر گزارش شده است.

تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده 207 تن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1034

به "خبرنگاران 5964 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5964 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید